Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Dr Cook hoofdstel aan te bevelen?

Dr Cook hoofdstel aan te bevelen?

Hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum, daarom zal ik me even voorstellen. Ik ben 43, woon in Geldrop en heb 1,5 jaar geleden een paard gekocht, die nu 6 jaar is. Ik wilde hem eerst niet, omdat ik pas 3 jaar rijd en iedereen zei: onervaren ruiter moet op een ervaren paard. Heb het toch gedaan en hij is super lief, een beetje lui, maar dat stoort me niet zo. Volgens de manegeklanten waar wij tot 3 weken geleden stonden, ben ik te lief voor hem, om eerlijk te zijn, ik zou niet weten waarom....hij is ondanks mijn liefheid al veel beter aan het been en ik maak zelfs af en toe alleen buitenritjes met hem...het enige waar hij zicht ECHT aan ergert zijn dazen en muggen, voor de rest is hij vrij cool in zijn hoofd en ik heb geen minuut spijt van mijn besluit om hem (vader is Voltaire, ik had geen flauw idee wie Voltaire is....) te kopen. Heel af en toe maak ik ook een sprongetje met hem, want ik heb de indruk dat hij dat leuk vind, ik vind het voornamelijk eng, maar ik let er erg op om niet aan zijn teugels te trekken en dat lukt prima.

Desondanks knarst hij met zijn tanden, tandarts al 10 keer erbij gehad, niks. toen heb ik een 2de hands sidepull gekocht, hij loopt er prima mee, is ontspannen en knarst NIET. Alleen: dat ding heeft zo´n harde neus´ring´ waar ik dan wel een bontje omheen heb gedaan, maar toch, ik zoek iets dat nog zachter is/werkt. Op http://www.bitloosrijden.nl vond ik Dr Cook hoofdstellen en ik zit erover na te denken om zo´n padded ding aan te schaffen (dankzij de lage dollar zijn ze via Ebay al voor 100 euro te koop). Wie heeft ervaring met zo´n hoofdstel???? En is dat ding geschikt voor een onzekere ruiter met een vrij jong paard??

de groetjes,
    Dagmar & Vanzetti

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: Dr Cook hoofdstel aan te bevelen?

allereerst welkom hier. Misschien toch best jezelf eens voorstellen op het voorstel topic.

Ik ben van een Dr. cook overgeschakeld op een sidepull. Mijn beestje moest van al die druk rond haar hoofd niks weten. Een Dr. Cook kan je hier al kopen voor 85 euro hoor.
    Er zijn ook sidepulls met zachtere neusriem.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik ben van een Dr. cook overgeschakeld op een sidepull. Mijn beestje moest van al die druk rond haar hoofd niks weten. Een Dr. Cook kan je hier al kopen voor 85 euro hoor.
    Er zijn ook sidepulls met zachtere neusriem.
    Hier dezelfde ervaring.
    Daarbij was bij mijn goed bebaarde shetlander de release heel slecht, waardoor we voor de wagen aan de kletter gegaan zijn en ik helemaal niets meer kon. Hij voelde zich bijzonder opgesloten en zijn enige oplossing was rennen.
    Misschien dat bij een paardje zonder baard het prima gaat hoor, maar ik ben er niet over te spreken.

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ikzelf heb mijn paard ingereden met touwhalster. Voor de basis is dat een prima "hoofdstel". Je hebt natuurlijk wel een stukje grondwerkvoorbereiding ervoor nodig, maar als je het goed doet, geldt dat bij elke optoming

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik had een dr cook hoofdstel voor mijn fjord (die staat ook op de site van bitloosrijden.nl) ik vind het een fijn hoofdstel maar dan eigenlijk alleen voor het buitenrijden waarbij ik niet tot nauwelijks aan de teugels zat.

Mijn jonge tinker ben ik nu ook met touwhalster aan het inrijden en dat bevalt eigenlijk heel goed. net zo als sandra vertelde
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

ik denk niet dat een dr cook zachter inwerkt dan een sidepull, ik heb een dr cook en heb momenteel er wat aan zitten friemelen en nu is hij een sidepull en mijn quartertje is meer ontspannen, voordien had hij de neiging om bij de druk achter zijn oren zijn hoofd omhoog te brengen.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb een marylotcrosslink. De corsslink kun je op verschillende manieren gebruiken en bij één van de manierenij kruizen ook de banden onder de kin... Mijn Bruut vind dat niet fijn. Gelukkig is de crosslink een veel-in-één hoofdstel, dus nu gebruik ik hem naar volle tevredenheid als side-pull. De neusriem is met neopreen onderlegd, dus heel zacht.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik ken meerdere paarden die uiteindelijk niet overweg konden met de Dr. Cook, inderdaad vanwege het volledig opgesloten zijn van het hoofd.
    Zelf heb ik een Voest-hoofdstel (van http://www.junik.nl, een stuk goedkoper): http://www.mijnalbum.nl/Album=4FRTJS4I.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Hallo iedereen,

heel erg bedankt voor jullie reacties. Zo te lezen is een Dr Cook hoofdstel ook niets voor ons, Vanzetti heeft namelijk een supergevoelige huid en hij heeft erg snel last van jeuk ....ik ben blij om jullie reacties. Ik heb gekeken hoe zo´n marylotcrosslink in elkaar zit, maar om eerlijk te zijn, ik ben erg oenig en het klinkt alsof het veel mogelijkheden biedt maar daarmee voor mij ook een bietje ingewikkeld...dat Voest hoofdstel (en zijn halsters) spraken me aan, ik heb meteen een mail gestuurd naar http://www.junik.nl, omdat die link naar de webshop bij mij niet werkte. ben benieuwd. BEdankt voor de tip!!!! als ik zo´n ding in huis heb, zal ik jullie laten weten hoe het is...

ik heb me trouwens inmiddels voorgesteld op het voorstel topic (zelfde tekst als hierboven). die topic had ik nog niet eens gezien .. ..sorry!!

de groetjes van Dagmar & Vanzetti

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

waar woon je ergens? ik heb nog zo'n voesthoofdstel liggen die je wel mag uitproberen voor je er een koopt. zelf nooit gebruikt ivm te groot (moet nog steeds op maat maken )

Hoi Sandra,

ik woon in Geldrop, dat is bij Eindhoven. volgens mij is dat behoorlijk ver weg van Hollandscheveld, daarvan heb ik namelijk nog nooit gehoord. Het zou super zijn als ik hem kon uitproberen en als het goed gaat zou ik hem misschien van je kunnen kopen!? de groetjes, Dagmar

Hallo Dorien,

nog even een vraagje: schijnbaar is er toch een verschil met de ´echte´ Voest hoofdstellen, want die hebben WEL een frontriem. En die jij bedoelde kosten voor zover ik kan zien 77 euro, de Bitloos hoofdstel Freestyle Prijs op de E. Voestsite is: (incl. BTW): € 82,50. Is er verder een verschil in werking??? Voor ik dus het verkeerde bestel....alvast bedankt voor je reactie...

de groetjes, Dagmar

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Nee hoor, frontriem heeft geen enkele invloed op de werking. Ik vind het toevallig ook nog eens erg mooi, zonder frontriem. Hoe minder aan zo'n hoofd, hoe mooier het uitkomt En ja, die van mij is die van 77 euro.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Hallo luitjes,
    beetje late reactie maar ik was lekker op vakantie.
    Voest heeft twee soorten hoofdstellen
    1 gebaseerd op het systeem van de meroth (zonder frontriem)
    en 1 gebaseerd op de van Dr. Cook
    Hij heeft dus twee soorten bitloze hoofdstellen in de verkoop, welke kwa inwerking anders zijn.

de meroth is met werking enkel op de neus en onderkaak
    de Cook is met werking op de wangen, neus en indien je veel druk geeft ook achter de oren.
    En dit laaste moet je proberen te voorkomen en enkel alleen in noodsituaties toepassen.

Het verschil met die van Voest en Cook, dus met kruiswerking bij de wangen, is dat Voest nylon koortjes gebruikt langs de wagen en bij de Cook is dit of nylon of leer afhankelijk van het soort hoofdstel dat je aanschaft.

frontriemen hebben enkel als functie dat het hoofdstel niet te ver naar achteren kan schuiven.
    en sierwaarde

Hallo Inger,

oke, heel erg bedankt voor je reactie.

de groetjes, Dagmar

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten