Hallo iedereen,
ik ben nieuw op dit forum, daarom zal ik me even voorstellen. Ik ben 43, woon in Geldrop en heb 1,5 jaar geleden een paard gekocht, die nu 6 jaar is. Ik wilde hem eerst niet, omdat ik pas 3 jaar rijd en iedereen zei: onervaren ruiter moet op een ervaren paard. Heb het toch gedaan en hij is super lief, een beetje lui, maar dat stoort me niet zo. Volgens de manegeklanten waar wij tot 3 weken geleden stonden, ben ik te lief voor hem, om eerlijk te zijn, ik zou niet weten waarom....hij is ondanks mijn liefheid al veel beter aan het been en ik maak zelfs af en toe alleen buitenritjes met hem...het enige waar hij zicht ECHT aan ergert zijn dazen en muggen, voor de rest is hij vrij cool in zijn hoofd en ik heb geen minuut spijt van mijn besluit om hem (vader is Voltaire, ik had geen flauw idee wie Voltaire is....) te kopen. Heel af en toe maak ik ook een sprongetje met hem, want ik heb de indruk dat hij dat leuk vind, ik vind het voornamelijk eng, maar ik let er erg op om niet aan zijn teugels te trekken en dat lukt prima.
Desondanks knarst hij met zijn tanden, tandarts al 10 keer erbij gehad, niks. toen heb ik een 2de hands sidepull gekocht, hij loopt er prima mee, is ontspannen en knarst NIET. Alleen: dat ding heeft zo´n harde neus´ring´ waar ik dan wel een bontje omheen heb gedaan, maar toch, ik zoek iets dat nog zachter is/werkt. Op http://www.bitloosrijden.nl vond ik Dr Cook hoofdstellen en ik zit erover na te denken om zo´n padded ding aan te schaffen (dankzij de lage dollar zijn ze via Ebay al voor 100 euro te koop). Wie heeft ervaring met zo´n hoofdstel???? En is dat ding geschikt voor een onzekere ruiter met een vrij jong paard??![]()
de groetjes,
Dagmar & Vanzetti
Bladwijzers