Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 31

Topic: liksteen in de wei

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Re: liksteen in de wei

Ik zit zelf te denken om een soort verplaatsbaar kastje te maken met een dakje erboven op 2 pinnen die in de grond gaan (en dus verplaatsbaar).
    Op zich snel in elkaar te timmeren lijkt me, maar had ook de luie optie bedacht om een simpel vogelhuisje te zoeken waarin ik zo'n plastic houder kan bevestigen. Scheelt toch een hoop weg gespoeld zout en staat ook wel leuk denk ik.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Crea idee! Lijkt me een leuk gezicht zo'n vogelhuisje in de wei . Moet wel een halsterloze wei zijn dan, anders gaan ze echt vliegen. Maar even praktisch gezien, hoe komen ze er met hun snuit ín dan? Is dat niet te krap?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Oh jee, foto ga ik vast vergeten, ik heb niet standaard mijn fototoestel bij me.

Die pinnen zijn eigenlijk een buis, in U-vorm gebogen, en dan met de opening naar beneden. Op 2 plaatsen is die buis platgeslagen en daar gaan dan schroeven doorheen waarmee hij vastzit aan de liksteenhouder.

Snappie?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja, ik snap 'm! Moet ik dan denken aan een aluminium buis zoals een tentstok? Of meer zoals die van de cv ketel? Schroeven idd? Of toch bouten met moeren? 4 stuks? Enne....hoe lang zijn dan de "pinnen"? En die zijn dus hol?
    We komen er vast uit met je mondelinge bouwplan .

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Meer tentstokidee, geloof ik. Heb geen verstand van tenten.
    Maar ik moet bekennen dat ik het ding al een hele tijd niet meer zo nauwkeurig bekeken heb, dus ik zeg het nu even uit het hoofd.

De pinnen zijn hol en aan de onderkant schuin afgeslepen, zodat je ze makkelijk in de grond kunt prikken. Hoe ze precies vastzitten, weet ik eigenlijk niet meer...

Maar het komt toch ook niet zo nauw? Als het maar werkt.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Nee, ja, nou ja, soms is een simpel ogend ding succesvol door een ogenschijnlijk klein detail. Vandaar!

zo een?

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Crea idee! Lijkt me een leuk gezicht zo'n vogelhuisje in de wei . Moet wel een halsterloze wei zijn dan, anders gaan ze echt vliegen. Maar even praktisch gezien, hoe komen ze er met hun snuit ín dan? Is dat niet te krap?
    Ja daar had ik ook al over nagedacht en het is natuurlijk ook meteen weer een knabbel object op zich zo'n houten huisje.
    Denk dat zonder dakje toch het handigst is....hahaha.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja, ooooofff.....de constructie nemen van Marja, maar dan op z'n kop zetten. Op een minidienblaadje of zo. Dat blijft op z'n plaats omdat de houder zelf in de grond zit gepind. En dan likken ze van de zijkanten. Moet je wel het blok af en toe draaien, maar dat moet meestal.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja zo'n ding is het lila.
    Maar waarom zou je hem op de kop willen zetten? Dan ligt de steen nog op de grond en blijft hij ook veel langer nat als het regent. Op een minidienblaadje blijft ook regen staan.

Zoals ik al schreef, gaat die steen maanden mee, ook als je hem zo in de wei legt als wij dat doen (in zo'n houder). Ik zou niet zoveel moeite doen om hem droog te houden hoor.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Op zo'n blaadje gaat 'ie idd zwemmen. Je hebt gelijk. Geen last van blijvend kale plekken in het gras op de plek waar dat ding dan heeft gestaan? Ik wil geen gezeur van de SH, want dat is het eigenlijk, bedenk ik.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nou zó groot is dat ding nou ook weer niet lila! Dus hoe groot zou een eventuele kale plek dan nou helemaal worden???
    En bovendien: je maakte er toch van die handige pinnen aan, dan kun je hem zo verplaatsen.
    Of je laat hem gewoon los staan, zoals op de foto die je hierboven plaatste, dan verplaats je hem helemaal makkelijK!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

tja....snappie waarom ik mijn omega3 capsules nooit mag vergeten ....dat brein houdt niet op. Je hebt gelijk. Ik hou erover op. Ik ga jullie constructie imiteren. Dat was in den beginne al een goed idee zoals het was. Bedankt voor alle uitleg en geduld!!

Men neme: circa 1 meter 'vierkant-acht'- ( ijzer in vierkante vorm gegoten) . Dit laat je door een smid/bouwcontructiebedrijf buigen in de vorm van een U .. twee gaatjes boren in de bodem van de zoutblokhouder ter grootte van het ijzer en op de onderlinge afstand van de U. IJzer er doorheen steken, in de grond prikken, klaar.

Voor de stevigheid kun je ook twee U-tjes laten maken.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid Cheyenne's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Ik hang himalaya stenen in de schuilstal. ze komen er wel niet zo veel aan. In de winter wanneer ze vast staan op stal 's nachts, likken ze er wel aan.
    Een himalaysteen is toch niet zo duur? Ongeveer 9 euro voor een blok van 3 kg, maar die gaat bij mij toch héél lang mee. Veel langer dan andere likstenen die toch snel wegsmelten /regenen..

Bread may feed my body, but my horse feeds my soul...

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Een simpele koeienliksteen kost iets van 5 euro ofzo voor een steen van... ja wat weegt zo'n ding... meer dan 3 kilo in elk geval.
    Dus het scheelt iets ja. En zeker als zo'n Himalaya steen niet beter is dan een gewone witte, dan ga ik liever voor de goedkoopste versie. Ons bin zuunig.

Bladwijzers

Forum Rechten