Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 40

Topic: Kent iemand dit voer

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Kent iemand dit voer

Bij Whoopie komt een homeopaath die met de lechterantenne de meriedianen doormeet, hierbij kun je o.a doormeten hoe het met de energie van de organen is gesteld. Dit wil dus niet zeggen dat wanneer je regulier onderzoek zou doen dat er een afwijking uitkomt.

Als je er niets aan doet kun je daar mi uiteindelijk wel op wachten.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Tja, ik weet het niet hoor.. ik geloof dat ik toch niet zo overtuigd ben van 'doormeters'... afwijkingen van een belangrijk orgaan zoals de pancreas, dat zou ik persoonlijk liever door een regulier onderzoek willen laten vaststellen. Maar, ieder z'n ding..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Zo is dat Marianne.
    Als er echt iets acuuts is dan komt de dierensrts er heus aan te pas.
    Wat ik zo fijn vindt bij deze manier van diagnostiek is dat er meer naar het geheel wordt gekeken waardoor zogenaamde sluimerende klachten /dingen die je net niet duidelijk kunt krijgen beter in kaart kunnen worden gebracht.

De da heb ik er vorig jaar ook naar gevraagd (feit dat Whoopie vaak zo,n dikke opgezette buik had), die weet het aan het gras waar te weinig structuur in zaten gaf tevens aan dat het een paardje is wat je niet te rijk moet voeren (geen kuil e.d)
    Maar met dat beleid redde ik het toch niet helemaal. Ik moest hem dan ook roepen als ze de buik weer opgezet had en dan nog was het de vraag of hij daar verder veel van kon zeggen.

Wat ik verder erg prettig vindt is dat ze met doormeten het juiste voer kunnen uitzoeken, want dat is natuurlijk ook erg belangrijk.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

marianne, het is voor de VA lastig vast te stellen of de alvleesklier goed werkt. dus of een dier suikerziekte heeft. ik zit namelijk met het zelfde probleem, bij snowdon was ook gemeten dat zijn alvleesklier niet goed werkt. Ik heb ook een bloed onderzoek laten doen de VA. Maar om op suikerziekte te testen moet het paard een dag op de kliniek staan en dan moeten er allerlei testen gedaan worden met we of niet drinken, uitdroging, zout voeren etc... niet gemakkelijk hoor.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Volgens PN zou het bloedonderzoek uit te voeren zijn door je VA in samenwerking met het Vet-Med-Lab.

Juist omdat het kennelijk zo ingewikkeld is, zou voor mij een reden zijn om een lechner-methode al helemaal niet te vetrouwen. Wat zegt dan nog hoge of lage energie van een orgaan. De pancreas scheidt tenslotte nog meer stoffen af dan alleen insuline. En daarbij: De alvleesklier heeft een dubbele functie: de produktie van insuline en glucagon, die het suikergehalte van het Iichaam op peil houden, en de afscheiding van spijsverteringsenzymen aan de dunne darm. Dus... een probleem van de pancreas kan dus ook wat anders aantonen en de diagnose 'insuline resistent' hoeft dus niet eenduidig te zijn.

Ik vind dat er maar al te snel door leken conclusies getrokken worden - tenslotte ga je wel met de gezondheid van je dier aan de slag. Als ik het vermoeden zou hebben dat mijn paard insuline resistent zou zijn op basis van algemene symptomen, dan zou ik dat bevestigd willen zien door regulier onderzoek.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Hoi Whoopie, ik begrijp dat er nog geen bloedonderzoek is geweest, maar je schrijft
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    haar alvleesklier werkt niet helemaal perfect daarom heeft ze moeite met omzetten van suikers.
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Bij paarden met insulineresistentie neem ik juist aan dat je dit blijvend kunt voeren omdat het een chronische aandoening is.
    Check dat even bij de homeopaat, want hiermee beschrijf je nu 2 verschillende dingen, is ze insulineresistent (probleem op celniveau in lichaam) of produceert haar alvleesklier te weinig insuline? Of allebei?? Het is belangrijk om te weten welke van de 2 aandoendingen het mogelijk betreft, omdat de behandelingen anders zijn.
    Lastig!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Oei oei, spraakverwarring!!!!!

Ik ga er niet vanuit dat Whoopie insulineresistent is dat heeft ook niemand tegen mij gezegd hoor.
    Ik noemde dit alleen omdat dit bij dit voer werd genoemd, en ik er vanuit ga dat wanneer dit voer geschikt is voor een paard met die aandoening het waarschijnlijk ook geschikt is voor Whoopie omdat er dan ook niet teveel suikers etc in mogen zitten. Snappen jullie??

Ik zal een artikel van Erik Laarakker trouwens nog eens opzoeken is wel intressant in deze ook voor jou dinka.

En Marianne, de behandelaar die bij Whoopie komt is wel degelijk geschoold al is ze dan geen da,ze heeft al heel wat jaartjes studie en opleiding achter de rug

Bij veel "aardepaardjes" zie je dat ze moeite hebben met het teveel aan aanbod van suikers, dit is denk ik bij de koudbloedeigenaren maar ook bij andere eigenaren van ponyrassen een heel herkenbaar probleem, de alvleesklier kan dit dan ook vaak niet aan.

Ik denk dat het een" luxe-probleem"is net zoals de toename van suikerziekte bij mensen omdat mensen de beschikking hebben over veel teveel suikers.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Okee! Je zoekt dus iets met weinig suikers (en met bestanddelen die het lichaam omzet in suikers) en ook weinig kruiden. Zou je misschien iets zoeken met plantaardige olie erin? Weet niet precies hoe of wat, maar je schijnt paarden te kunnen wennen aan zonnebloemolie?
    Verder vond ik:
    Dodson and Horell Safe and Sound, Leisure Mix, High Fibre Nuts zijn alle 3 met zeer weinig suiker/koolhydraten.
    Of deze http://www.lowlandfarm.be/Productfiches ... llets.html

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Idd kun je olie als gedeeltelijke vervanger gebruiken zelfs tot 3 kopjes per dag toe, voor Whoopie hoeft dat niet die wordt nog dik genoeg van het hooi wat ze krijgt, maar aanbod van vit/mineralen is belangrijk en dan in de vorm van brok/muesli zodat je er ook iets doorheen kunt gooien zonodig, in dat voer van Marstall ziet idd ook olien. Als het goed is krijg ik dat deze week om even uit te proberen.

Bedankt voor de link, ik heb wel een proefzakje gehad van hun ponymix maar scoorde helemaal niet goed.

Ze is ook wel lastig hoor , op die stal waar ik vandaag was hadden ze verschillende soorten om uit te kiezen...pavo natural, aurakoeken, equiral muesli, nog een slobber (maar is ook veel zetmeel). en ik geloof nog iets, volgens mij scoorde Whoopie op al deze soorten niet goed....ze lijkt haar baas wel
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

En als je die vitaminen en mineralen samen met een appel of wortel in de blender mikt? Of met iets anders groen, van mijn part gras?

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

We komen er vast wel uit, er moet ook voor Whoopie wel een passend voer te vinden zijn. Ik maak voor haar ook een paar keer per week wat slobber van lijnzaadrek en zemelen dus daar is ook goed iets door te mengen. Vindt ze heerlijk.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

lijnzaaddrek gekke paarden toch. Maar waarom zoek je dan een kant en klaar voer? Om die vitaminen/mineralen bij in te doen of om toch een compleet voer te hebben zonder te kokkerellen?

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja om iets dagelijks te kunnen geven, en ik heb een vt complex gekregen van de da.......scoort ze ook niet geweldig op...sorry bedenk ik echt niet zelf
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Heb je nou eigenlijk dat Subli Zonder dat ik je stuurde al geprobeerd?

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

snowdon krijgt nu ponymix van subli,.. daar zit nog minder in dan de subli zonder... als je wil wil ik wel een beetje in een enveloppe stoppen en naar je toe sturen?

ik ben ook heel erg benieuwd naar het artiekel janneke!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Bladwijzers

Forum Rechten