Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: mooi nieuw voorstel - dilemma!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

mooi nieuw voorstel - dilemma!

Ik kreeg net een bericht via bokt van iemand. Zij wonen dicht bij venray..ik woon een dorp verderop. Hun hebben al een hele tijd een advertentie staan dat ze een verzorger zoeken voor 1 van hun paarden. Ze had mijn advertentie gezien dat ik een tijd terug een stalling zocht maar ze wilde het me toch vragen ondanks ze weet dat ik al iets heb gevonden.

Omdat ze maar geen verzorger kunnen vinden bedachten ze om iemand te zoeken die met zijn paard/pony bij hun komt te staan. Ze hebben 3 paarden die 24/7 buiten lopen op een wei van bijna 2 hectare en een inloopstal van 56 vierkante meter. Onbeperkt hooi en water is aanwezig en ook ene goeie buitenrijbak. Ze zoeken dan iemand die dus daarbij komt te staan en dus ook 1 van hun paarden rijd.

Ik had zoiezo grag met Diesel in venray gestaan, maar ookal mag hij nu max 3 uur op wei lijkt hij erg gelukkig daar te zijn waar we nu staan. Veel paarden om mee te spelen, altijd paarden te zien vanuit zijn stal en voor mij de luxe van 2 binnebakken waarvan ik toch veel gebruik maak.

Ook het fweit dat Diesel erg veel verhuisd is in een korte tijd vind ik erg moeilijk om dan nu weer te gaan verhuizen..ookal zie ik er niet veel aan af bij Diesel..toch denk ik dat het van binnen een proces is..

Dit zijn die momenten die ik graag had overlegd met Diesel...ik wil voor hem het beste..wist ik maar waar hij zich gelukkiger zou voelen..en of het hem uberhaubt wat uitmaakt.. Ook zou het enorm kunnen schelen in kosten..
    iedereen zegt dat dat de reden is dat ik mijn auto nogsteeds niet heb verkocht..ik moet hem niet wegdoen..niemand die zegt dat dat een goed plan is of dat het goed voelt...Nu moet ie weg omdat ik veel moet betalen voor Diesel en anders niet uitkom of niks kan sparen voor als er iets gebeurt..

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: mooi nieuw voorstel - dilemma!

mmm dat klinkt toch wel aantrekkelijk. Enige nadeel is het feit dat Diesel weer moet verhuizen, maar je kan het ook zo zien, nu is hij nog niet zo gewend (zoek even naar argumenten ), deze verhuizing pakte goed uit, dus hij is niet meteen van de rel op wéér een nieuwe plek, want dit was een goede ervaring.
    Kosten zijn niet onbelangrijk. Dat is nu eenmaal zo. En jij mag ook nog wat overhouden naast Diesel, vind hij echt niet erg.

Als de wei je bevalt (ga eens kijken), de paarden, de mensen (heel belangrijk) dan zou ik het doen. 3 uur buiten is niet veel. Als hij nu enthousiast is, dan kan dat komen doordat hij blij is dat er "eindelijk" iets gebeurd. Dat kan vertekenen. Binnenbak is fijn, maar goede plek voor de overige 23 uur is toch belangrijker uiteindelijk.
    Succes met beslissen!!

Ben het heel erg met Lila eens. Nu mag hij 3 uur buiten (en is het zomer). Straks is het winter en staat hij misschien 24/7 binnen. Goede plek om te staan zou voor mij zwaarder wegen dan een binnenbak om te spelen.
    Ga er eens kijken, maak eens kennis.

Aangemeld
    Oct 2005

okee ja klinkt allemaal heel logisch.heb meteen terug gepbt of we en afspraak kunnen maken

het jammere is dat mijn sociale vaardigheden er enorm van gepimt werden..heerlijk de hele dag over paarden lullen..

Ik zou toch gaan. Poca is in het begin ook een paar keer verhuisd, kort achter elkaar. Ik wilde net zo lang door zoeken tot ik goed stond. Nu sta ik hier al 7 jaar.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Als je daarvoor je auto moet aanhouden moet je je wel afvragen of het echt geodkoper is, een auto kost veel geld als je alle kosten incl verzekering en afschrijving meetelt.
    En is het voor jou te doen een extra paard erbij rijden??

De plaats klinkt wel erg fijn.

Succes.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Oct 2005

Nou een scooter is gewoon tig keer goedkoper..het verbruikt het tig keer minder en in de verzekering scheelt het 600 euro per jaar. De scooter is er al maar de auto ook nog..en als ik naar de vredepeel (bij venray zou moeten gaan is dat met de scooter te doen.

Ik ga volgende week kijken..en een extra paard erbij rijden..tja tis een beetje wat ze verwacht..ik rij niet zo graag tenzij het gewoon bosritjes zijn dan heel graag!!! Maar dressuur enzo en in een rijbak vind ik echt niet leuk. Ze vind samen klusjes doen zoals hooien en meste uit de wei halen heel belangrijk, belangrijker als er geld vor vragen. Het fijne nu is dat ik niet echt gebonden ben aan tijd bij Diesel..ik hoefde niks meer en dat gaf toch wel de ruimte om er ineens elke dag te zijn. Daar doe ik ook mee voeren of klusjes meehelpen gewoon omdat ik het ook leuk vind.

Maar ja ik ga gewon kijken en da zien we wel.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Je zou natuurlijk ook eens voor jezelfop een rijtje kunnen zetten hoe je het zelf bij voorkeur zou willen en dan onderhandelen/overleggen, blijkbaar is het voor haar ook niet makkelijk om iemand te vinden. Als je bv liever niet rijdt dan zou je dat ook kunnen zeggen dat dat niet jouw bedoeling is maar dat je bv klusjes weer wel ok vindt, ik zeg maar wat hoor.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    een extra paard erbij rijden..tja tis een beetje wat ze verwacht..ik rij niet zo graag tenzij het gewoon bosritjes zijn dan heel graag!!! Maar dressuur enzo en in een rijbak vind ik echt niet leuk.
    Daar moet je dan van het begin af aan idd duidelijk over zijn. Dan weet ze wat ze kan verwachten. Misschien vindt ze dat helemaal prima! Hoevaak je dat paard moet "doen" is ook belangrijk natuurlijk.
    Ze vind samen klusjes doen zoals hooien en meste uit de wei halen heel belangrijk, belangrijker als er geld vor vragen.
    Dan is het deste belangrijk dat het fijn klikt over en weer.
    Het fijne nu is dat ik niet echt gebonden ben aan tijd bij Diesel..ik hoefde niks meer en dat gaf toch wel de ruimte om er ineens elke dag te zijn. Daar doe ik ook mee voeren of klusjes meehelpen gewoon omdat ik het ook leuk vind.
    Vraag ook hoe het zal gaan in weekends, of in de vakantie of als je onverwacht geen tijd of zin hebt. Als ze echt op je gaat rekenen, dan zit je aan een verplichting vast. Da's voor mij bijvoorbeeld een overweging om in een volpensionstal te staan. Dat de zorg niet van mij afhangt vind ik een fijn idee. Ik kan zo onder de bus lopen (ga ik NIET doen), de paarden hoeven dan niet hongerig bij het hek te wachten .
    Ben benieuwd wat je eerste indruk is daar!

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Nou, klinkt goed Lieke. Kijken kan nooit kwaad
    Het enige waar ik wel heel goed over zou praten is het feit dat zij verwachten dat je 1 paard gaat rijden. Probeer in ieder geval te voorkomen dat je hier geen woorden over gaat krijgen in de toekomst. Bijvoorbeeld omdat je een keer niet kon/wilde rijden en twee paarden kosten altijd meer tijd dan 1... Daar zou ik dus wel proberen uit te vinden wat hun verwachtingen precies zijn en/of je het echt ziet zitten om 't andere paardje erbij te doen (tis toch aandacht over twee verdelen dan). Het moet wel leuk blijven natuurlijk
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Bladwijzers

Forum Rechten