Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 59 van de 59

Topic: Nieuw middel?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Nieuw middel?

Ik heb een doekje geprobeerd vrijdag, hielp totaal niet ze had veel last van vliegen. Ben blij dat ik toch eerst voor de probeerverpaking ben gegaan.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ik heb vandaag ook voor het eerst zo'n doekje gebruikt. Ben er nu niet superenthousiast over. Wel 2 hele minuten was ze vliegvrij op het hoofd..
    He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
    www.paardopzijnbest.nl

pff balen martine..

hebben mensen dit ook geprobeerd als ze met warm weer het bos in gaan.. niet alleen bij de manege of boer zelf ?

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Mmm, jammer martiine.
    Ik ga ze vandaag uitproberen.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik heb vandaag de doekjes weer geprobeerd en ben er wel tevreden over. Ik moet wel zeggen dat er momenteel voor ons doen niet superveel dazen zijn, maar ze zijn er wel en vooral ook heel veel gewone vliegen. Ik ben met Atli het bos in geweest en zijn hoofd bleef vrij goed insectenvrij. Zijn lijf (waar atex op zat) wat minder...

Met Menglöd heb ik in de bak gewerkt, waar altijd minder insecten zijn dan in het bos. Vanaf het moment dat ik haar hoofd had ingewreven (ik had het eerst zonder geprobeerd) zag ik geen vliegen meer op haar hoofd. Sterker nog; met hetzelfde doekje ben ik ook over haar lijf gegaan en daar zag ik ook geen vliegen meer (voor een tijdje dan).
    Maar goed, er waren dus ook niet heel veel insecten nu.

Aangezien ik over bremsen-bremse en over atex ook niet tevreden was, ga ik nu toch maar een spuitfles van Equitase bestellen.

Als ik daar meer ervaringen mee heb, zal ik het jullie laten weten!

Ik ben overgestapt op TRI-TEC - gisteravond voor het eerst de paarden flink ingespoten.
    Normaal gesproken staan de paarden om een uur of negen in de ochtend al te hysterisch te bedelen om naar stal te mogen, bedekt met vliegen en dazen. Vanmorgen ( circa 10:30) was er - ondanks dat het fijn dazenweer is, geen beestje te bekennen, kalme paarden die alleen maar naar stal wilden voor hun dagelijkse voerhapje.

Tri-tec is de iets goedkopere variant van Endure. Verkrijgbaar bij Jordens Hippo.

Mocht je het aanschaffen dan wil ik je wel aanbevelen de veiligheidswaarschuwingen goed te volgen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

[quote="Marianne"]Ik ben overgestapt op TRI-TEC - gisteravond voor het eerst de paarden f]
    Ben erg benieuwd hoe lang het duurt voor je weer opnieuw moet spuiten. Maar ja als goede test zou het toch eens een aantal dagen achter elkaar dazenweer moeten zijn.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl
    Ben erg benieuwd hoe lang het duurt voor je weer opnieuw moet spuiten. Maar ja als goede test zou het toch eens een aantal dagen achter elkaar dazenweer moeten zijn.

Over dat laatste hoef ik me geen zorgen te maken, dazen zijn er hier altijd. Ik hou je op de hoogte.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl

Over dat laatste hoef ik me geen zorgen te maken, dazen zijn er hier altijd. Ik hou je op de hoogte.
    Ben benieuwd, thanks. Altijd zoekende naar iets dat langer werkt in ieder geval 24 uur echt werkt. (en iets minder goor is dan het goedje van de Decatlon)

Also... het zit er nu ruim 26 uur op en nog steeds geen mug/vlieg/daas in zicht. Toen ik begin avond de wei op ging om de paarden te halen vlogen er meteen dazen.. op mij af.. ben lekker gestoken. Maar niet één, echt niet één bij de paarden.
    Morgen verder.

@ Nienke (Funny)

Ik heb de drie-en-een-halve dag gehaald zonder bijspuiten.
    Allerlei weersomstandigheden: regen,zon,wind,somber.
    Nu lijkt de werking te verminderen en komen er weer wat beestjes op af.

Toch niet slecht als in vergelijking Atex daasspray maar een uurtje werkt.

Groet, M.

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    @ Nienke (Funny)

Ik heb de drie-en-een-halve dag gehaald zonder bijspuiten.
    Allerlei weersomstandigheden: regen,zon,wind,somber.
    Nu lijkt de werking te verminderen en komen er weer wat beestjes op af.

Toch niet slecht als in vergelijking Atex daasspray maar een uurtje werkt.

Groet, M.
    Wow dat vind ik een erg mooi resultaat. Daar heb ik wel wat voor over.
    Shoppen dus.

Bedankt voor je test.

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Nog meer ervaringen? Wie heeft de spray gekocht?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik heb het nu een aantal keren gebruikt en ik ben er tevreden over! Het is het eerste anti-dazenspul waarmee ik daadwerkelijk het bos in kan (ernstig dazengebied). De spuitfles werkt idd maar matig, maar dat komt denk ik doordat het spul wat vettig is en daardoor de gaatjes een beetje verstopt. Er komt meer een straaltje dan een spray uit. Maar ik wrijf het gewoon met mijn hand verder uit, gaat ook goed. Het is ook erg fijn dat het niet zo stinkt!

Het is alleen niet zo zuinig in gebruik: mijn fles is nu al meer dan half leeg en dan heb ik hem 2-3 weken gebruikt, voor 2 paarden (niet dagelijks)...

Oh hoe lang het precies werkt kan ik trouwens niet echt zeggen, in elk geval anderhalf uur (de tijd van mijn bosritten) maar hoeveel daarna nog, weet ik niet...

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten