Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 59

Topic: Nieuw middel?

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: Nieuw middel?

dit lijkt me ideaal spul voor waar ik werk, aangezien we altijd buitenrittenmaken in dicht begroeide bossen. Vooral om de voorste in te smeren zou fijn zijn..

Na ongeveer vier uur op de wei: op de plaatsen waar ik ingewreven heb nog steeds geen vlieg/daas. Weersomstandigheden: wisselend - soms felle zon, dan weer bewolkt ( met bewolking zijn er minder dazen). Lijkt dus goed te werken.

Vooral om de voorste in te smeren
    En de rest niet? Lijkt me niet handig! Toen ik Pauli ingewreven had, vloog alles naar Jilske.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik heb al enkele dagen mijn spuitfles gebruikt. Voor alle duidelijkheid, er zijn hier weinig dazen maar wel een massa vliegen

1/ spuitfles is echt cl*te ze verstuift niet maar spuit een ganse straal. Dame aan de verkoopstand Equistyle had me daar al voor gewaarschuwd maar het is echt niet te doen. Eigenlijk zou ik dus een nieuwe lege spuitbus moeten gaan kopen.

2/ De vliegen waren niet onder de indruk van het spul. Ik heb Rengel ingespoten en een uurtje bij haar gebleven. Op haar lijfje zaten er minder maar op haar benen nog wel wat exemplaren. haar benen ook nog eens onder handen genomen. Moet zeggen dat er toch nog opzaten hoor.

Mijn eerste indruk is dus niet echt wow!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

En wat vind de rest???

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik heb eergisteren (avond) voor het eerst zo'n doekje gebruikt. In ons geval met name voor de gewone vliegen rond de ogen.
    De vliegen bleven voor een groot deel wel weg, dazen hadden we maar heel weinig op dat moment. Ze bleven mooi weg, maar vanmorgen bij het water vullen hadden ze alweer hardstikke veel vliegen rond de ogen. Het werkt tegen gewone vliegen dus ook niet echt heel lang.

Maar het werkt wel gemakkelijk en schoon dus vind het als ze echt goed werken tegen dazen voor het rijden wel ideaal.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik heb de doekjes gisteren gebruikt toen ik met de paarden ging wandelen. De vliegen bleven meteen weg bij de ogen, maar omdat er in het bos altijd ook ontzettend veel dazen zitten, had ik ze toch ook nog maar een vliegengordijntje gegeven. Ik heb geen vliegen of dazen op hun hoofden gezien in het bos.

Na het wandelen en rondhangen in het bos (zo'n twee uur) heb ik de paarden weer terug in de wei gezet, en toen kwamen er wel weer direct vliegen op hun hoofd (met name bij de ogen), maar het leek nog wel iets minder dan bij de andere paarden (die niet behandeld waren).

Nog maar eens vaker uittesten! Maar op zich was ik wel tevreden. Dat het geen uren zou werken had ik ook wel verwacht.

Overigens is het spul helemaal niet reukloos, ik vond er wel degelijk een luchtje aan zitten. Maar gelukkig niet heel sterk.

Mijn vervolg-ervaring: nu verschillende doekjes gebruikt. Bij beide paarden goed resultaat ( vliegen en dazen) voor een periode van ongeveer 4 - 5 uur. Maar, dat is dan wel in de ruststand oftwel gewoon grazend/lopend op de wei. Hoe het zou zijn met werk, kan ik niet zeggen want we hebben 't allemaal te warm om te werken hier luie varkens zijn we.

Het werkt, althans in mijn ervaring, dus langer dan andere, vergelijkbare sprays of zelfmaak-mixjes. Atex Daas bv geeft het na een uur of twee al wel op.
    Ik wil eigenlijk ook nog Endure of Tri-Tec14 gaan proberen. Maar da's erg chemisch ( net als veerust).
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Naar die endure ben ik ook wel benieuwd.
    Dan maar chemisch hoor het is maar op bepaalde momenten zo erg met de vliegen dat ik er echt iets tegen moet doen.

Toch ben ik steeds meer tevreden over het middel dat ik bij de decathlon heb gekocht. Je moet het echt met handschoenen aanbrengen want het stinkt.
    Het is donkerbruin (maakt mij niet uit) en werkt tot nu toe echt verreweg het langste. N a 2 dagen moet ik weer smeren.
    Aleen het idee om beendermeel op je paard te smeren (dat is een ingredient) vind ik maar een raar/naar idee. Maar ja beter dan chemische troep.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl

Toch ben ik steeds meer tevreden over het middel dat ik bij de decathlon heb gekocht. Je moet het echt met handschoenen aanbrengen want het stinkt.
    Het is donkerbruin (maakt mij niet uit) en werkt tot nu toe echt verreweg het langste. N a 2 dagen moet ik weer smeren.
    Aleen het idee om beendermeel op je paard te smeren (dat is een ingredient) vind ik maar een raar/naar idee. Maar ja beter dan chemische troep.
    Wat heb je gekocht voor spul ? Chemisch of niet ik word hier gek van de vliegen.. ben erg benieuwd want als 2 dagen blijft werken das wel tof.

ik heb laatst op vakantie met eagle Deet van Naftop (ofzoiets) gebruikt van de paardendrogist, en normaal is eagle echt super kribbig door de dazen, maar nu had hij er duidelijk veel minder tot geen last van, de andere 2 paarden werden door iets anders ingesmeerd/bespoten en dat werkte duidelijk minder...

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl

Wat heb je gekocht voor spul ? Chemisch of niet ik word hier gek van de vliegen.. ben erg benieuwd want als 2 dagen blijft werken das wel tof.
    http://www.decathlon.nl/NL/emouchine-forte-11646030/

Het stinkt heeeeel erg en laat ook bruine strepen achter, maar het werkt wel goed.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik heb ondertussen ook al de Emouchine total uitgeprobeert en hoewel het geen echt stinkspul is, geen kleurstoffen bevat (handiger op een wit paard) en wel aardig werkt ben toch een ander middel gaan uitproberen. De total wordt nl in een spuitflacon geleverd waar maar heel weining in zit.
    Als het nu idd zo goed werkte als ze beweren (zou zo'n 14 dagen de insecten weren) dan had ik er nog niet zo'n moeite mee maar ik heb mijn 2 paarden in 1 week tijd 3x moeten inspuiten en die laatste x heb ik de fles zowat uit moeten wringen om ze alle 2 weer gedaan te krijgen.
    Het spul werkt dus wel beter en prettiger dan de Atex maar met de hoeveelheid dazen die we hier hebben is het onbegonnen werk. (in rust uitgeprobeert en niet alle dazen bleven er van weg maar het was wel een stuk minder)
    Groetjes ingrid

Ok nienke Heb net even bekeken, ga morgen even overleggen met jan denk dat ik dit maar is ga bestellen.
    Bruine strepen is niet erg als het maar helpt ! En me pony is ook al bruin hihi

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Vandaag heb ik mijn testdoekje Equitase gebruikt omdat ik hoor dat de meeste hier mee gewerkt hebben en niet met de spuitbus.

Heb het rond haar ogen gebruikt en idd de vliegen bleven daar weg!! Ik kan dus besluiten dat de doekjes beter werken dan het spuitspul, vraag me niet waarom....
    Heb daarna een overdosis spuitbus op haar benen gespoten en na enkele minuten zaten er vliegen.
    Ik blijf bij mijn besluit, ik kan niet positief zijn over de spuitbus.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wat maf mieke, ik ga de doekjes vrijdag proberen mits ik het niet vergeet.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten