Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: BEOBand of Schrikdraad

BEOBand of Schrikdraad

Ik weet niet of hier iemand is die ervaring heeft met Beoband maar ik twijfel nogal... Het prijskaartje verschilt ook enorm.

Wat is beter voor de omheining, beoband of schrikdraad en waarom?

Re: BEOBand of Schrikdraad

Nooit van gehoord.. wat is BEOband?

Ooo is dát nou Beo-band! Ik ken het wel van zien en vind het prachtig mooi, stevig, degelijk en het ziet eruit of het niet zomaar kapot kan.
    Wij hebben nu een houten hek met een stroomdraadje tegen het aanvreten. Maar als dat hek het gaat begeven (en dat duurt geen 10 jaar meer) dan wil ik zo'n band! Daar lopen tinkers niet doorheen, da's zeker, en ik vind het lijken op hekwerk. Mooi.

Jij wilt het natuurlijk weten ivm je veulen? Nou... gewoon stroomdraad breekt ook niet, maar geeft vreselijke snijwonden (denk aan Pebbles vorig jaar). Deze beoband is iig goed zichtbaar!

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Ik heb iets meer dan 3/4 houten hek met glad schrikdraad en het stuk aan de sloot is alleen schrikdraad: 2 draden en de onderste is wit lint.

Mijn schoonouders hadden alles van gallagher , dat beviel mij ook wel. Kun je op dat beoband ook stroom zetten eigenlijk?
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Een vriendin van me heeft beoband als heining.
    Zij heeft echter bovenop de paaltjes nog wel een extra klein schriklintje staan, gewoon just in case, en tegen het vreten aan de palen.
    Ook aan de buitenkant van de wei heeft ze nog een schrikdraadje laag bij de grond, maar dat is zodat de honden niet de wei in rennen.
    Ze is er bijzonder over te spreken.

Groetjs, Lacuna

Ik vind band helemaal niks!
    In het begin is het mooi en strak, na verloop van tijd krijgt de wind er vat op en gaat het uitrekken en slingeren. Een bijkomend nadeel is dat de bevestigingsclips voor band geheid kapot gaan, als het vriest of als er grote temperatuursverschillen zijn, breekt het plastic.

Ik gebruik draad (koord) en dat blijft jaren mooi, ben er veel tevredener mee dan met het band wat wij vroeger wel altijd gebruikten. Verkrijgbaar bij Agradi:http://www.agradi.nl/cat_view?sc=Wei...ering&hc=Weide (Ako Koord PR groen-wit)
    Op de kleine wei staat het nu al vijf jaar en nog steeds even strak en gaaf als in het begin. We hebben het nu ook rondom de grote wei (1,5 hect) rondom.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik gebruik ook 6mm koord. Ik heb het momenteel van Galagher, van dat roodwitte koord. Dit bevalt prima en was in grote lengtes verkrijgbaar. Enige nadeel is dat het koord een soort van harig is. Het is heel sterk, maar gaat aan de uiteindes gauw pluizen, waardoor ik regelmatig poorten moet vervangen.
    Ik heb een tijdje geleden koord gezien van een soort stevig nylon. Veel stugger, maar ook veel steviger dan galagher. ik ben alleen de naam vergeten

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Beoband vind ik ook mooi om te zien.. maar het werd mij indertijd door de leverancier (notabene) afgeraden voor grote weides en in winderige streken (en waar is dat in nederland nou niet ) omdat het, zoals Marianne al zegt gaat lubberen na verloop van tijd. Áls je het gaat gebruiken, dan iig de palen dichterbij elkaar dan bij gewoon draad...

hm bedankt voor alle reacties, zal het vanavond even bespreken met Bart...
    Het prijskaartje is namelijk een enorm verschil met dat van schrikdraad, maar daarentegen weet ik nog hoe vaak Malik er doorheen gerend is als hij in paniek was. Nou maakt dat bij het huidige weiland niet uit (overal staan toch heggen omheen), maar bij het misschien komende weiland is aan de achterkant niks dus zouden ze weg kunnen.

Ook laat draad af en toe idd nare wonden achter, ik heb momenteel lint maar 1 ruk eraan en het is niet meer strak... Pff en ik dacht dat ik alleen zadel sores zou hebben

Oh vergis je niet.. band kan óók hele nare snijwonden maken hoor!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Bladwijzers

Forum Rechten