Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 41

Topic: Yihaa, Piablo krijgt een zadel!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Re: Yihaa, Piablo krijgt een zadel!!!

De eerste keren dat ik op een westernzadel zat, had ik dat gevoel ook. Geen kontakt met mijn paard, ik zat op een tonnetje, kon niet lichtrijden (stijgbeugelophanging te ver naar voor dus stoelzit), nooit meer zei ik.
    Tot ik voor het eerst op Piablo reed, proefrit in de bossen van Zutendaal. Heuvel op, leger-gebouw-walletje op, rond en dan steil naar beneden, echt zwaar terrein en veel natuurlijke hindernissen. En ik zat heerlijk en voelde me veel veiliger dan met mijn engelse zadel, ondanks dat ik op een jonkie met nog weinig balans en evenwicht zat. Was gewoon een goed zadel (plus de klik met Pialbo was er ook natuurlijk, hij voelde gewoon als thuiskomen).
    De garland en dat andere zadel wat ik nu te koop heb zitten ook heel fijn, al is de garland te groot voor me dus ga ik schuiven bij sterke hellingen. Ik zit er nog iets in stoelzit mee, dus het kan nog beter, maar ik voel de paarden even goed bewegen en heb evenveel invloed met mijn zit als met een engels zadel.
    Westernzadels zijn helaas gewoon duur. Ben al wel even aan het rondkijken en uittesten, en een zadel wat mooi is, Piablo past en mijn goed zit heb ik nog niet gevonden. We die "bijna" goed zijn, en die kosten toch ook rond de 2000 euro. (ok, eentje van 1300 gevonden, maar dat vond ik niet mooi)
    't Is inderdaad een serieuze investering (zijn vorige zadel kostte "maar" 750 euro), maar als ik tel wat osteopaten ed kosten en wat een ellende een niet goed passend zadel met zich meebrengen... ik heb bovendien bekkeninstabilieit, dus vb de podium die Piablo wel past kan ik niet goed op zitten en als ik daar een uur mee rijd heb ik de volgende nacht en dag pijn en kan ik niks doen.
    Het moet gewoon passen, voor allebei. Alternatief is enkel wat spelen en rijden met vb voltigeersingel in de bak en gronderk doen, wat ik nu de latste maand doe en zal moeten blijven doen tot het zadel er is. Ook leuk, maar vroeg of laat wil ik wel terug naar buiten .
    We gaan dit jaar niet op vakantie (nou ja, wel een cursusje met de honden en dan 4 dagen kamperen met een tent in Friesland, maar geen dure vliegtuigvakantie dus), dat scheelt ook.
    En voor een niet-paardenliefhebber echtgenoot kan mijn ventje soms verrassend lief zijn .

O Gudrun, hier staat een fototopic met Vaquerozadels: http://prairie.messageboard.nl/viewt...827&highlight=

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Ok, ik registreer even want ander kan ik dat niet lezen.
    Zucht, alweer een forum om (tijdelijk misschien) bij te houden...
    Ach, gisteren net iets te veel gedaan (en poetsen en uitmesten en lopen en met de kleintjes ravotten), toch beetje rustdag vandaag.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ze zijn ergg mooi zeg die zadels, denk dat ik ook maar ga sparen(Huib ziet mij aankomen).

Is er ook een zadel verkrijgbaar wat niet zwaarder is dan zo,n 5 kilo, of is dat niet mogelijk?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Ik vermoed van niet. Als je de opbouw ziet en het vele leer dat daar voor nodig is... leer weegt veel.
    Da's voor mij het enige (naast de prijs, maar dat is opgelost) nadeel aan zo'n zadel, het gewicht.
    Maar misschien zijn er mogelijkheden om het wat lichter te maken?

Alhoewel, als ik ooit endurance kan rijden (nog zo'n droom) dan moet ik vanaf een zekere klasse toch met extra gewicht rijden om mijn eigen pluimgewicht te compenseren, is anders niet eerlijk. En een zwaar zadel helpt dan wel, ook al om Piablo wat meer gewicht gewoon te maken.

Ik begin stilaan een beetje beter te weten wat ik wel en nie mooi vind en welke richting ik uit wil . Maar dat kan nog verandren natuurlijk.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Vandaag Piablo's zadel opgemeten en al mijn wensen besproken, Louis is ruim 2 uur hier geweest!
    Hier dus een natural leather met mahony finish en een heel donkerbruine seat.
    Ik had zelf al een zadel getekend en een paar plaatjes opgeslaan met zadels waarvan ik bepaalde elementen mooi vond en andere net weer niet en in overleg met Louis wat haalbaar en goed was en wat niet is het heel mooi geworden (dat gaat het worden tenminste), ik zie het echt al helemaal voor me.
    En toen bleek dat het blaadje voor de tooling dat ik wou ook nog met een takje kon (zodat het ranken vormt) was ik helemaal blij!
    Verder en A-fork, iets smaller dan normaal, boom dus op maat (hogere schoft dan ik dacht, moeilijke schouderligging, vooraan eerder smal en verder toch vrij ronde ribaanzet) en met kussentjes in de bars thv het schouderblad.
    En dan nog wat mooie details, latigo- en gurth holder zo mogelijk ook in de vorm van een blad zelfde stijl als de tooling, rondingen in de jockeys en een golf in de fenders.
    Omdat Piablo niet veel plaats heeft voor het zadel en zowel ik als Anna dun zijn (Anna 44 en ik 50 kilo) wordt het een 15 inch, alhoewel ik daar nu toch weer over twijfel... Piablo kan tot een 16 inch hebben. Nog even over nadenken dus.
    't Zal wel een tijdje duren voor het klaar is, maar ik heb alvast iets om naar uit te kijken.

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Super!!!
    "Dromen komen uit..."

Leuk Gudrun!

Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2006

wow... klinkt zooo super
    jij had duidelijk een voorbereiding

ben zo benieuwd naar onze zadels!

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Klinkt goed! Ik vind 15 inch wel heel klein. Ik weeg zelf ook 50kg, maar heb wel een 17 inch zadel, wel een dressuurmodel, maar ik heb een brede warmbloed.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Het worden nog spannende maanden
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

@Aspen: 17 inch engels zadel komt overeen met een 15 inch western heb ik geleerd deze dagen . Mijn engelse zadel is ook een 17 inch, Conquistadors oude westernzadel waar ik ook goed op zat bleek nu bij nameten een 15 inch te zijn.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Hier zijn ze dan, Piablo en zijn Vaquero.
    De kleur van het zadel wordt nog wat donkerder, meer zoals de fenders, en dan is het helemaal zoals ik het wou .

Zal ik even voor je poseren?

Ok, ik snap het, ze willen het zadel zien... hier dan...

Mooi he!
    Maar ik kan er ook mee bewegen hoor! Kijk maar.

Beetje drafje linksom, beetje rechtsom, ok, ja, ook een galopje links en rechts. Gelukkig kraakt dat ding niet meer zo eng als gisteren, goede truc van die Louis, met die talkpoeder.

Zit goed hoor baas! En gaan we nu eindelijk echt rijden?!?
    En baas, leg volgende keer mijn mooie onderlegger van bij Masja eens netjes in het midden aub, Louis had daar toch ook een truc voor?

Dus toen gingen we rijden waarbij ik moet vaststellen dat 3 maanden niet rijden enige stijfheid en aanpassing vergt (ik verloor zowaar mijn linker beugel in galop) en Piablo dan wel ok is maar mijn conditie te wensen overlaat.
    Piablo'ke was overigens heerlijk voorwaarts en werkwillig, om het even wat ik vroeg. Het zadel lijkt hem dus echt goed te zitten!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Moohoooi!

Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Ik vind het wel weer een geweldig zadel, zo mooi hoe verschillend die zadels van Louis zijn. Veel plezier ermee.
    Flame en Ali's lessen

You're the only person who knows what's right for you,the only one.

And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Bladwijzers

Forum Rechten