-
mijn paard gaat ervandoor tijdens circling game.
Mijn paard gaat er van door tijdens de circling game 
Ze loopt een rondje heel netjes en dan ineens in volle galop ervandoor.
Heeft iemand een tip?
Bedankt!
-
Forum Meubilair
Re: mijn paard gaat ervandoor tijdens circling game.
Dit is natuurlijk heel moeilijk om zo vanaf het scherm een oplossing te geven.
Wat je best kan doen, zet het op film en post het dan kunnen we beter reageren op wat je paard en jij doet.
Maar enkele tips:
- zorg dat je na de send neutraal blijft staan, lichaam naar beneden, 1 been uit het slot zetten, relaxen
- vraag haar tijdig terug, en laat haar dan weten dat het goed is door haar even te laten rusten, doe dit een paar keren voor ze wegschiet, zo kan je de cirkel doorbreken en stop dan, ga iets anders doen
- belangrijke tip: oefen niet steeds hetgene dat fout gaat, ga eventueel verder met andere dingen en neem het binnen een paar dagen/weken ('t is te zien hoeveel je oefent) terug op misschien gaat het dan vanzelf!
Veel succes!!!
-
Forum Meubilair
Ik kan je nog wel een tip geven, oefen in een roundpen totdat je meer respect hebt. Anders loop je het risico dat het wegrennen een patroon wordt.
-
Actief Forumlid
Heel herkenbaar, mijn pony's doen het al sinds ons prille parelli-begin. Ik kan je geen andere tips geven buiten die dat hier al gegeven zijn. Ik gebruik soms een langere leadrope, zodat ikzelf meer 'speling' heb om ze tegen te houden. Veel succes!
Xjes!
NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Rechten