Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: Gymnasticerende oefeningen tijdens buitenrijden

Re: Gymnasticerende oefeningen tijdens buitenrijden

O, gehoorzaamheidsoefeningen zijn ook welkom hoor!

Alles beter dan 'gedachtenloos' klossen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Veel? Je wou toch wat te doen hebben onderweg?
    Jaaa, dat bedoel ik! Ik wil veel te doen hebben, maar mijn oude hersens kunnen het vast niet onthouden
    Daarom schrijf ik het even op om mee te nemen!
    Vind dit super!

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    O, gehoorzaamheidsoefeningen zijn ook welkom hoor!

Alles beter dan 'gedachtenloos' klossen.

Denkspelletjes met obstakels. Doe een neckrope om en probeer daar zoveel mogelijk op te rijden. Kijken of je de stelling en het sturen meer vanuit je lichaam kan doen. Pff ik kan nog wel even doorgaan denk ik.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    Wijken voor de kuit is geen gymnasticerende oefening Wel leuk om te doen! Maak er anders een appyuement van, dan oefen je het lichaam veel meer.

Omstellen van sbiw naar travers, weer omstellen naar sbuw en weer omstellen naar renvers
    Hooooo, dit is een graadje te ver voor mij.
    Ik kan alleen nog maar travers aan de hand. Heb geen idee hoe te doen vanuit het zadel. Wil ik strakkies wel gaan leren bij Wim.

Appyueren hetzelfde.

Vraagje: verlengen en verkorten van passen komt dat op hetzelfde neer als tempowisselingen binnen één gang?

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Vraagje: verlengen en verkorten van passen komt dat op hetzelfde neer als tempowisselingen binnen één gang?
    Tempowisselingen kan door verlengen en verkorten. Je kunt ook met dezelfde lengte harder of zachter gaan. Een beetje gevalletje van iedere kat is een zoogdier, maar niet ieder zoogdier is een kat.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    Tempowisselingen kan door verlengen en verkorten. Je kunt ook met dezelfde lengte harder of zachter gaan. Een beetje gevalletje van iedere kat is een zoogdier, maar niet ieder zoogdier is een kat.
    okee, duidelijk. Dit vraagt wel volledige beheersing zeg! sjee, veel te oefenen denk ik!
    Niet dat dat erg is

Doen jullie dit soort oefeningen met bit, of waarmee anders? Ik denk dat ik maar begin met de kaptoom of sidepull.. Touwhalster lijkt me geen goed idee. Volgens mij wordt dat een uit-de-struiken en bomen-sleur-wedstrijd (die Enya wint)

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Voor harder gaan, vraag je enkel harder. Voor verlengen maak je jezelf breder en voor verkorten maak je jezelf langer, om in Nicole termen te praten gan je dan in je rietje/ bierflesje zitten bij verkorten. Echt weer eentje om nooit te vergeten.

En opzich is verlengen en verkorten met een introvert horse buiten makkelijker over het algemeen.

Ik doe de oefeningen allemaal volledig op mij zit en daarom gaat het met touwhalster net zo goed. Ging eerst ook niet, maar sinds ik mijn ellebogen wel goed houdt is er veel mogelijk.

Goh Margot, fijn zeg dat je dit allemaal wilt delen! Vertel eens hoe je je breder maakt?

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Bij verkorten maak je je lang, trek je je buik in, ga je voor je gevoel nog rechter zitten. Je doet ze benen zover mogelijk onder je lichaam en je ellebogen ter hoogte van je bekken. Bij verlengen ga je meer op je kont zitten, houd je je buik minder in, maak je jezelf echt wat boller. En door meer te klemmen met je zitbeenknobbels zorg je dat je paard meer naar voren komt. Bij verlengen ook nooit teveel je ellebogen naar voren doen, dat laat je paard op de voorhand vallen.

Bedankt!

Ik geef lesdagen in het bos in havelte waarbij natuurlijk hindernissen enz aanbod komen. Is leuk om ideen op te doen.

Ik zelf train voornamelijk in het bos. Het enige is dat je vaak niet voldoende ruimte heb voor volte werk. De rest als zijgangen, overgangen, buigingen, slalommen enz zijn allemaal mogelijk. Voor het volte werk werk ik liefst op de grote weide. Ben niet z'n bak ruiter. Het is dat ik les geef dat ik in de bak werk, maar anders lekker buiten.
    20 november clinic "communiceren" in Kootwijk. Mail voor meer info.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten