Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 28

Topic: Gymnasticerende oefeningen tijdens buitenrijden

Gymnasticerende oefeningen tijdens buitenrijden

Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk ideeën over gymnasticerende oefeningen tijdens het buitenrijden.
    Wát kan ik doen om het aangename van buitenrijden zoveel mogelijk te combineren met het nuttige van gymmen?

Wat doen jullie?
    Hoe doen jullie het?

ik kom zelf niet zo veel verder dan wat sbw- oefeningen tijdens het rijden

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Re: Gymnasticerende oefeningen tijdens buitenrijden

Slalommen tussen de bomen en daarbij de stelling afwisselen? Van links naar rechts zijwaarts over de weg?

Moeilijk. Ligt er ook helemaal aan wat buitenrijden is, op een ruiterpad of in een bos, is het al veel makkelijker allemaal dan langs een drukke weg.

Ja idd schouderbinnen, maar ook zijwaarts op de brede zandpaaden van de ene kant naar de andere kant, veel overgangen of net niet overgangen rijden dan moet ze de achterhand goed onderbrengen, wending om de achterhand en achterwaarts laten lopen. Dat is een beetje wat ik doe.

[quote="Margot van lare"]Slalommen tussen de bomen en daarbij de stelling afwisselen? Van ]

Ah ja!! Wijken voor de kuit (zijwaarts), natuurlijk!
    Ik ga zoveel mogelijk de bossen in. De weg ernaar toe is langs de weg, maar dat is maar 10 minuutjes.

Daar kom ik wel paaltjes tegen waartussen ik kan slalommen. Goed idee! Thanks.

Whoopie; wat zijn: 'net-niet-overgangen'?

Als je bv draaft ga je een overgang inzetten naar stap , op het moment dat ze wil gaan stappen dan rij je haar weer naar voren in draf. Zelfde kan van stap naar stilstand (bijna) en dan net op het goede moment naar voren rijden.
    O ja en verder laat ik Whoopie af en toe ook gewoon een heel stuk zijwaarts doen a la parelli op een breed pad. alleen vraag ik dan iets meer stelling.

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ja en verlengen en verkorten van de passen is ook erg leuk. Bij verlengen ook echt voorwaarts neerwaarts om haar met verkorten meer op de achterhand te krijgen.

Wat ook altijd een hele leuke oefenening is, is bij het halthouden en dan weer wegstappen zorgen dat ze meteen haar volledige stappen afmaakt. Heel veel paarden moeten nog een halve stap zetten om opnieuw te kunnen gaan lopen. Dit valt overigens nog vies tegen om te doen.

Thanks dames! Ga door, ga vooral zo door met deze leuke ideeën!

Oooo Margot, dat met die stappen afmaken.... ja herkenbaar!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Wijken voor de kuit is niet echt een gymnastiserende oefening; het is vooral een gehoorzaamheidsoefening en een oefening om het paard te leren wijken voor eenzijdige kuitdruk, wat je nodig hebt bij het rijden van zijgangen.

Zelf doe ik ook de dingen die hierboven al genoemd zijn: veel SBW, overgangen rijden, maar ook tempowisselingen binnen één gang, dus heel langzaam stappen, medium stappen, snel stappen, en dat dan ook in draf, tölt en galop. Of pogingen daartoe.

Halthouden, achterwaarts, weer vlot vertrekken, alles met juist ruggebruik.

Op een open veldje rij ik vaak voltes, slangenvoltes, wendingen om de achterhand.

Heuveltjes rijden voor het sterker maken van de achterhand.

Joh, zat te doen op een buitenrit.

Dat snap ik dan weer niet Margot, hoezo stappen niet/wel afmaken??

Goh.. wat véél
    Ik maak even een handig boekje met deze tips. Kan ik mijn nieuwe input fijn meenemen!

Wijken voor de kuit is geen gymnasticerende oefening Wel leuk om te doen! Maak er anders een appyuement van, dan oefen je het lichaam veel meer.

Omstellen van sbiw naar travers, weer omstellen naar sbuw en weer omstellen naar renvers

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Veel? Je wou toch wat te doen hebben onderweg?

O, Marja, ik zat nog te typen toen jij al gepost had mbt wijken

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Whoops
    Dat snap ik dan weer niet Margot, hoezo stappen niet/wel afmaken??
    Nou, als een paard stil gaat staan, dan verzet hij vaak nog een stap en hij begint zijn gang altijd met hetzelfde been. Om dat te doen, moet hij vaak nog een halve staqp zetten om zo te kunnen beginnen. Nicole vertelde dit laatst. Best kans dat ik het nu verkeerd zeg, maar in ieder geval, je wilt afgemaakte stappen en dit gaat bij wegstappen vanuit halt niet vanzelf.

En leuk topic, het buitenrijden verveelde me zo, maar nu zie ik het weer zitten.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten