Hoi hoi
Ik ging er (dom genoeg) altijd vanuit dat mijn tuig wel verzekerd was tegen diefstal bij een van mijn verzekeringen, dat blijkt dus niet het geval. Heeft een van jullie het tuig apart verzekerd ? (ligt op een pensionstal)
Hoi hoi
Ik ging er (dom genoeg) altijd vanuit dat mijn tuig wel verzekerd was tegen diefstal bij een van mijn verzekeringen, dat blijkt dus niet het geval. Heeft een van jullie het tuig apart verzekerd ? (ligt op een pensionstal)
Ik heb het bij de inboedel en opstalverzekering verzekerd. (Interpolis). Heb het wel thuis liggen nu, maar je kan het ook extern verzekeren. Ik ben als de dood voor diefstal, zelfs hier bij me thuis, durf het daarom niet in de schuur te laten liggen. Mijn zadel ligt in de huiskamer (staat nog decoratief ook). Je krijgt er toch nooit de nieuwwaarde voor.
Ik vermoed dat de pensionstalling een brandverzekerings polis heeft? Dan kan je bij hen vragen om de clausule diefstal bij op te nemen, kost natuurlijk extra. Zo werkt het tenminste in België ik weet niet bij jullie in Nederland
Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
Joni Bentley
@ Trea, ik heb gebeld met de verzekering extern verzekeren doen ze dus niet (wel in je eigen schuur hoor).
@ Mieke zou ik eens moeten vragen maar denk niet dat het zo werkt omdat de spullen niet van hun zijn maar van hun klanten. Ik denk ook niet dat ze verzekerd zijn bij brand voor schade aan onze paarden...
Dat vind ik heel raar! Met welke verzekeringsmaatschappij heb je gebeld? Wij hebben ooit weldegelijk een verzekering afgesloten voor mijn tuig toen mijn paard op een pensionstal stond. Het is dezelfde soort verzekering als die je afsluit als je je meubels (door verbouwing of emigratie) ergens anders moet opslaan.
Dat was via interpolis en de rabobank was de tussenpersoon.
@ Trea, Unive, zij doen dat dus niet..
Ben nu zelf ook maar even aan het denken gegaan. Als ik een nieuw zadel heb, dan zal ik toch ook maar aan een verzekering gaan denken. Gelukkig hebben ze bij Centraal beheer ook iets dergelijks als een Buiten De Deur verzekering.
Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.
Er zijn verschillende maatschappijen waar je je ruitersport artikelen kunt verzekeren. o.a. Unigarant, Europeesche, Horse4sure enz.
Engelen bestaan , alleen hebben ze soms geen vleugels en noemen we ze vrienden.
... maar... wel de kleine lettertjes lezen! Ik had mijn zadels ook verzekerd en die lagen keurig opgeborgen in een kamer bij de dressuurstal waar ik ooit reed. Op een kwade morgen bleken al mijn zadels uit die kamer gestolen te zijn en er werd niets vergoed. Waarom niet? Omdat de stal waar de paarden ondergebracht waren NIET afgesloten was. En waarom was die niet afgesloten? Omdat de brand/paardenverzekering als eis had gesteld dat de stallen ten alle tijden toegankelijk moesten zijn bij gevaar, dus geen deuren op slot. Twee tegenstrijdige opties dus..![]()
Ik kon mooi naar m'n centjes fluiten.
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Bijons is de boel 2 keer af gesloten dus dat zit wel goed, alleen laten sommige mensen de deur nog wel eens open staan![]()
Ik geloof dat de zadels voor veel verzekeringen in een apart af te sluiten uimte moeten zijn opgeborgen (dus niet bij de paarden) , en dan nog weer in een afgesloten kast. Idd zoals Whoops zegt: 2x afgesloten.
mijn spulletjes zijn ook verzekerd (extern) heb ik aangevraagd bij mijn verzekering..was geen probleem..kost een paar euro meer dan dan is alles netjes verzekerd tegen diefstal en brand etc.
De enige voorwaarde die ze stelden dat er een deugelijk slot op de kast zat....
Fijn zo,n verzekering!!
Bladwijzers