pff..
nooit gedacht dat ik dit zou vragen.
Maja, ook nooit gedacht dat ik de zoon van Syd zou gaan rijden en das ook gebeurd
Goed, sinds vorige week maandag rijd ik Rob voornamelijk bitloos. Op het moment is de eigenaresse op vakantie, en ben ik dus de enige die hem rijdt, en loopt hij dus vrijwel constant bitloos. (in overleg met eigenaresse hoor)
Hij loopt op een touwhalster, en dat gaat heel goed, maar ik loop tegen beperkingen aan. (valt op de voorhand, is niet fijn bewerkbaar, etc.) Dus voor gewoon wat hobbelen door de bak is het prima, maar daar blijft het bij.
Daarom zoek ik nu iets anders. Liefst iets waarmee ik met een contactteugeltje kan rijden, omdat ik zit- en beenhulpen niet goed kan geven. Zéker niet op het moment dat ik het echt nodig heb (als hij iets engs ziet ofzo)
ik wil er graag dressuurmatig mee kunnen rijden, maar óók western-gericht (krijg les CR en western) en daarnaast wil ik ook van het bit af op buitenritten, en vooral daar wil ik hem goed naar mijn hand toe kunnen rijden zodat hij fijn de achterhand gebruikt en nageeft (en geen tijd heeft voor de monster-achtige scheve grassprietjes)
Ik dacht zelf aan een sidepull, of een hoofdstel met een gekruiste neusriem. (zoals van ruitersportshop)
Ben zelf niet zo erg te spreken over de hoofdstellen waarbij je kruisriemen hebt onder de kaak (dr. cook enzo) slechte ervaringen door slechte release. Nu heeft Rob geen baard, en sunny wel, maar het idee staat me toch niet meer zo aan.
Welk hoofdstel/systeem past het best bij ons?
Groetjes, Lacuna
Bladwijzers