Ik post het hier ook maar even want, hoewel ik er nog niet helemaal achter ben of Droo z'n jeuk hier het gevolg van is, kan het zijn dat bij andere mensen wellicht ook een lampje gaat branden.
Droo heeft een tijd terug z'n hoofd in een dag kaal geschuurd, zag er niet leuk uit. En hij bleef daarna jeuk houden. Nu waren de paarden net van wei verandert, want op de andere wei stond meer. In eerste instantie dacht ik dat Droo jeuk had van teveel eten, hij moest namelijk ook wat dikker worden. Dus dat was het eerste waar ik aan dacht. Droo op dieet dus maar hij bleef jeuk houden. Toen met eczema balm gesmeerd (werkt super gelukkig!) en z'n kap opgedaan en...bij toeval weer even in de andere wei waar minder gras stond.
Z'n hoofd ziet er inmiddels weer keurig uit en de jeuk lijkt grotendeels verdwenen. Maar...hij leek wel behoorlijk gevoelig voor de zon want z'n neus zag (en ziet soms) behoorlijk roze (ook insmeren dus). Nou heeft Droo veel wit op z'n hoofd natuurlijk en Diana (van Binkie hier op het forum) kwam met de volgende link aan. Misschien dat dit is wat Droo had en ja...in die wei waar ze naar verhuisd waren stond behoorlijk wat klaverHad niet gedacht dat Droo daar echt van zou eten met dat hoge gras en hij is sowieso niet zo'n eter + de paardjes hebben ten alle tijden ook hooi tot hun beschikking. Maar...het zou zomaar eens kunnen dat Droo teveel klaver heeft gegeten en dus behoorlijk gevoelig was voor de zon. Met als gevolg: jeuk...met name op de witte plekken...
Nogmaals, ik weet niet zeker of dit het was bij Droo. Ik houd hem in ieder geval nauwlettend in de gaten en wat mij betreft zoveel mogelijk klaver weg...
Bij deze de link:
http://www.recreatieruiter.nl/algeme...tig/klaver.htm
Bladwijzers