Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 32

Topic: BBP Parelli

Re: BBP Parelli

Nou moet ik ook zeggen dat ik hem op mijn eigen paard (arabier) super vind liggen, maar er ook wel eens mee op een echt paard (kwpner) rijd, en dat echt bagger vind. Het ligt niet lekker, dus die rijd ik helemaal zonder.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Mafhaf: zou jouw BBP qua singel om Andor en Merrit heen kunnen, nee, niet tegelijkertijd
    Goede vraag... Susan past hem in haar huidige staat beslist NIET meer...
    Je mag natuurlijk altijd eens passen.

May the horse be with you!

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Ik vind ook dat hij erg klemt op de schoft....
    Maar dat zullen misschien alle BBP wel doen. Ik had daarom mijn grandeur onder de BBP en dan ging het een stuk beter!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Ik vind ook dat hij erg klemt op de schoft....
    Maar dat zullen misschien alle BBP wel doen. Ik had daarom mijn grandeur onder de BBP en dan ging het een stuk beter!
    Hebben jullie dat niet sowieso altijd? Ik rijd eigenlijk (toen ik reed ) nooit op alleen een BBP, altijd inlages eronder.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Tinky
    Hebben jullie dat niet sowieso altijd? Ik rijd eigenlijk (toen ik reed ) nooit op alleen een BBP, altijd inlages eronder.
    Geen idee Op parellisites zie ik er toch nooit iets onder liggen
    Mijn grandeur ligt er ook altijd onder maar voor Gipsy spant het nog steeds veel te hard aan de schoft.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Maar dat zullen misschien alle BBP wel doen.
    Volgens mij doet die van mij dat niet.....
    Maar ik heb geen Parelli BBP maar de foam versie van Voest, ik vind dat wel een hele fijne moet ik zeggen
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Ik vind hem zaaaaalig! Heb zelfs mijn voest bpp verkocht (vééls te dik!) en mijn parelli bpp gehouden.
    Ik leg er geen inlages onder, waarom ook? Ik gebruik hem voor korte ritjes en wat oefenwerk in de bak. Dan heb ik juist heel veel aan dat 'blote-rug gevoel' en vind het onzin om er inlages onder te doen.

Strak liggen op de schoft heb ik geen last van. Enya heeft geen schoft en Troy en Amy hadden dat ook al niet

blonde vraag misschien: hoe kan een BBP klemmen? Het is toch in feite niks meer dan een "lapje"?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ik denk dat ze bedoelen, dat er geen ingenaaide schoftruimte (zoals bij sommige sjabrakjes wel het geval is) inzit. Bij paarden met een hogere schoft gaat het daar op die plek al gauw strak zitten bij het aansingelen. Ik vind het zelf totaal geen probleem, er komen verder toch geen krachten op, maar zo te lezen hebben sommigen daar wel moeite mee.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Nou ik kan er echt geen vinger tussen steken hoor....en dan gewoon het gevoel dat er iets heel hard op een bot drukt en dat daar nog een velletje tussen zit en dat moet dan ook nog bewegen...

Het zit bij Room echt zo strak dat ik het niet verantwoord vind om zonder grandeur met de bbp te rijden!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Even een schopje:

Hanneke was zo lief om haar Parelli BBP aan me uit te lenen!
    Ik heb er al verschillende malen mee gereden, waaronder ook een les. Ik zit echt vastgekleefd aan dat ding. Andor loopt er geweldig mee, hij ging lekker hard
    En de les gaat ook iets beter, omdat ik meer voel en dus beter kan inspelen op wat er onder mij gebeurd.
    Ik was bang voor de gespen. Maar ik heb zulke brede ponys, dat mijn benen eerst uitelkaar getrokken worden, en dan pas naar beneden allen. Mijn benen zitten dus niet op de gesp.

Kortom, de BBP is echt fijn!

Da's heel fijn! Ik heb ook geen last van de gespen (maar durfde dat niet te zeggen, dacht dat ik abnormaal zat of zo )
    Ga je hem nu aanschaffen?

Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

Misschien een pietsie off topic maar wat bedoelen jullie met een grandeur? Is dat gewoon een zadeldekje?

http://www.google.nl zoekterm grandeurpad

May the horse be with you!

Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

?
    bedankt!

Bladwijzers