Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 32

Topic: BBP Parelli

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

BBP Parelli

Hoi,

Heb eindelijk de keus gemaakt om nu toch een BBP te kopen. Ik wil wel een goede.
    Ik heb op het Voest(schaap, niet de foam)pad gereden en die zat prima. Ik zie ook nadelen, ik vind hem niet mooi, de wol wordt goor.
    De BBP van Parelli vind ik vreselijk mooi. ik zou hem graag in burundi ( wijnrood) willen hebben.
    Ik heb echter nooit op een echte Parelli BBP gezeten. Wel op die van Equiplay, maar ik vermoed dat ze niet goed te vergelijken zijn.

Wie kan me vertellen of die van Parelli lekker zit, dat je geen last heb van riemen, gespen ed onder je benen, is hij goed schoon te houden, houdt hij de schoft vrij? Slijt het suede niet?
    Kortom, wie overtuigd mij?

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: BBP Parelli

áls je voor de Parelli kiest, laat iemand hem dan meenemen uit Birmingham met de savvyclubkaart. Scheelt je algauw meer dan € 100,00, omdat ze dan nog een extra korting geven. ( F6 gaat er o.a. heen). Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik heb er een paar keer op gereden. Dat is echt al heel veel jaar geleden, maar ik weet nog wel dat hij erg lekker zat. Ik had totaal geen last van riemen of gespen. Vond hem gewoon heel prettig en zat ook super stevig.
    De andere dingen over schoon houden en slijten, dat weet ik niet, want dat zijn meer lange termijn dingen en de BBP was niet van mij, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb er ook een, ik vind hem heerlijk rijden. nu op snow zit ik meestal zonder...
    maar met netam en siets zat hij altijd heerlijk!

die van mij is 3e hands hij is van wim vock geweest en daarna heeft promptertje hem overkocht en daar heb ik hem weer van gekocht. je ziet dat hij hij gebruikt is maar hij is nog gewoon goed!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    áls je voor de Parelli kiest, laat iemand hem dan meenemen uit Birmingham met de savvyclubkaart. Scheelt je algauw meer dan € 100,00, omdat ze dan nog een extra korting geven. ( F6 gaat er o.a. heen). Grz Els
    Extra korting bovenop je SC-korting? Want dan wacht ik nog even, krijg hem voor mijn verjaardag, maar als ik paps een hoop centjes kan besparen wacht ik wel een maandje na mijn verjaardag
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Hij is fantastisch! Ik rijd er altijd mee, en je ziet een beetje dat het suede gladder is geworden, maar hij zit nog steeds supervast. Ik rijd ermee op mijn arabiertje, wel rond, maar echt super. Hij blijft erg mooi.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hier een minder enthousiaste ervaring: ik had nl. vreselijk last van de gesp waar de singel mee vast zat (westernmodel). Ik heb nu een suede Equiplay pad met daaronder een dikke schapenvacht, en dat bevalt me prima! Hier gaat gewoon een Engelse singel aan en de stoten zitten lager zodat ik er geen last van heb.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Dank voor de antwoorden!

Die gesp baart mij een beetje zorgen....

Ik heb nog een soortgelijkachtige BBP liggen... van Diamond Wool.
    Goed vilt, goed suede. Geen domme gespen, en ander prijskaartje
    De bevestiging is nu met een doorlopende riem met zo'n ouderwetse klemgesp (heeft u beeld?).
    Kan dus niet zo strak als een Parelli BBP.

Ik heb hem ooit iets korter laten maken en toen wassie te kort voor (dikke) Susan.
    Over, dus.

Bareback Suede Pads
    Bareback consisting of ½” Wool felt with suede leather, bound in accenting trim with heavy cotton web cinch strap, hand hold, and Dee rings.

--------------------------------------------------------------------------------

Specifications:

Thickness: 1/2"
    Size: Shaped
    Color: Black

Link: http://www.diamondwoolpads.com/product.asp?CID=3&PID=41

May the horse be with you!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

DIt schreef ik gisteren, maar toen werd ik weer vh forum afgegooid

Els, weet je nog wat ze vorig jaar kostten. En hadden ze ook een beetje leuke kleuren, of blijven de vieze kleurtjes achter??

Mafhaf: zou jouw BBP qua singel om Andor en Merrit heen kunnen, nee, niet tegelijkertijd

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik vond die van Parelli ook niet zo fijn als mijn eigen... Heb die van Dinka geprobeerd, maar die was gladder en ik had last van de gespen.

Die van mij is van Riders Choice en is bijna hetzelfde maar minder mooi (hij is vrij lang, je zou er bijna met z'n tweeen op kunnen) en minder duur ook. Via ebay was dat toen.
    De gespen zijn wel hetzelfde als die van Parelli, maar zitten minder in de weg
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Els, weet je nog wat ze vorig jaar kostten. En hadden ze ook een beetje leuke kleuren, of blijven de vieze kleurtjes achter??
    ik weet niet meer wat ze toen kosttten, maar je kan Rebanna PB-en. Haar vriendin Loes heeft op mijn SC-kaart een BBpad gekocht; die weet het bedrag vast nog wel . Ze hadden daar echt álles en in alle kleuren: het was daar net een Parelli supermarkt met meer dan 10 kassa's. En nóg moest je een uur (!) in de rij staan, om je geld uit te "mogen" geven. Want iedereen sloeg op tilt van die extra korting . Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Dan ga ik dat eens doen, thanks! Wilde namelijk vanavond bestellen, denk da'k nog maar eventjes wacht.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik heb ook een BBP van parelli maar rij er niet graag mee. Gipsy loopt er lastig mee (misschien ligt hij niet goed? ookal zeggen ze van wel). De singel komt juist onder mijn benen waardoor ik geen druk kan geven en BBP knelt aan de schoft. Het lijkt alsof de BBP niet soepel wordt... En voor de rest voelt het raar (misschien gewoonte?), het voelt alsof ik heel los zit en elk moment kan vallen Dat gevoel heb ik niet zonder BBP of zadel.
    Mijn vader is dan weer wel tevreden over de BBP Hij rijdt er ongeveer 1keer per week mee, een uurtje. We hebben hem al bijna 2jaar en het suede slijt (nog) niet.

Zou je niet van iemand een BBP kunnen lenen om eens uit te proberen?

Groetjes,
    Jolijn

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Goh dat had ik dus echt niet. Met BBP zat ik echt zo stevig. Ik had het gevoel, dat wanneer hij gekke dingen zou doen als bokken enzo, ik steviger zat, dan zonder of zelfs met zadel.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten