Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 39 van de 39

Topic: Teken... hoe te voorkomen?

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Re: Teken... hoe te voorkomen?

Ja, dat spettert weleens... De ervaring leert dat altijd even de andere kant op kijken bij een "pletting" oogproblemen kan voorkomen.

Het nut van een teek. Geen idee, volgens mij is het "gewoon" een parasiet.

Als ik hier eens kijk, lijkt de teek die zich zo enorm vastbijt wel op een hertenteek. Bijzonder verhaal, weer wat geleerd in ieder geval!
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Teek
    Started!

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

De teller van Askja vandaag staat op dertien teken! Dat is natuurlijk te wijten aan de boswandeling eergister. Blessa had er nul komma nul.
    Started!

Dat is toch idioot. Ik ga eens opzoeken wat de betekenis van een teek is en kijken of 'we' daar wat aan kunnen doen. Gek dat jij ook zo ontzettend in trek bent bij teken.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Zat al te denken aan een soort sokken. Lange kousen met een lijntje over de schoft tegen het afzakken. En die impregneren met iets antiteek?

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ik heb het idee dat Tea Tree helpt. Zal komende week eens gaan wandelen, gehuls in een zweem van T3.
    Bijzonder vind ik ook dat Askja bijna alle teken op haar borst en tussen haar voorbenen heeft. Maar een enkeling zit op haar benen zelf.

Sokken lijkt me een tof plan! Probleem is alleen dat ze wel moeten afsluiten aan de onderkant. Teken kruipen namelijk onder kleding door. Ik kwam er pas ook eentje tehen die net mijn navel aan het beklimmen was.

Bea
    Started!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mitzel
    ......
    Bijzonder vind ik ook dat Askja bijna alle teken op haar borst en tussen haar voorbenen heeft. Maar een enkeling zit op haar benen zelf.....Bea
    dat komt omdat de teken de warmste plekjes opzoeken of daar waar de aders van de gastheer/vrouw vlak onder de huid liggen

Ik ga wel is met de hond het bos in met een vriendin, zij zit dan voorledig onder de teken en ik niet.
    En als ik met de pony het bos in ga, dan hebben we beiden geen enkele teek. ik heb nu in 4 weken tijd bij sophie 2 teken van haar afgehaald
    Haar wei is ook nog een strak aan een klein bos.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Bij mijn paarden, (staan in dezelfde wei, komen op dezelfde plekken) is Sunny degene die regelmatig, meer dan 5 teken per week momenteel heeft en Boots geen enkele Dat is toch wel opmerkelijk.

Verder is Sunny degene die ook aangevallen wordt door dazen terwijl Boots hier veel minder last van heeft. Dat zou misschien nog met de vachtkleur te maken kunnen hebben, maar vwb de teken?? dat die zo kieskeurig zijn?
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Askja en Blessa staan ook samen, en zijn allebei vos. Blessa had vandaag een teek. Bij Askja ben ik bij tien maar gestopt met tellen.

@Marja; ja, dat klinkt natuurlijk wel logisch.
    Started!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten