draaien, alstublieft!
draaien, alstublieft!
May the horse be with you!
Ik spotte gister alweer een lastige teek. Het lijkt wel een nieuwe soort, die zich veel dieper vastbijten. Vorige keer dat ik die verwijderde lukte dat niet geheel en moest uiteindelijk de dierenarts komen om de laatste resten te verwijderen.
Ik zal hem vanmiddag draaien!
Mafhaf; draai ik naar links of naar rechts?
Started!
tegen de klok in
May the horse be with you!
Mee eens! Met trekken trek je juist het lijf van de kop af. Heel zachtjes tegen de klok in draaien, zonder te knijpen of te trekken en ze laten vanzelf los. Ik werwijder ze altijd gewoon met de vingers dan heb ik het beste gevoel. Maar een tekentangetje is ook wel ideaal hoor, voor de grip.Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
Okidoki, bedankt!
Het valt me op dat er tegenwoordig teken zijn, die zich helemaal "naar binnen eten". Daar zie je geen hoofd meer van, alleen een lijf. Dat zijn ook de teken die er niet uit willen, en waarvan een deel erin blijft zitten. Askja heeft er nu twee gehad.
Nare viezen beesten!![]()
Bea
Started!
Getver wat een verhalenKomen teken in bepaalde gebieden eigenlijk meer voor dan in andere? Waar ik rij is niet zo ver van zee, er is wel bos, duin, strand, maar de weides zijn gewoon vlak zonder een boom. Ik moet zeggen dat ik (of de paarden daar) nog niet last hebben gehad van een teek, in elk geval, niet voor zover ik weet. Maar goed ook, die vieze teken
![]()
In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging
Bij ons, op de Veluwe, barst het van de teken. Volgens mij wonen ze graag in het bos, hoewel ik er op de hei ook al diverse heb opgelopen.
Het schijnt ook te maken te hebben met de "geur" van je bloed, of je aantrekkelijk bent voor die kleine bijtertjes.
Started!
Mijn kat had er zo ééntje. Eruit getrokken en even op een wc papiertje gelegd om de kop te zien en de poten te tellen. En dáár kwam hij pas weer tot leven. Ik heb 'm op zwemles gedaanOorspronkelijk Geplaatst door mitzel
.
Ik merk dat het bij de hond heel erg wisselt momenteel heeft ze bijna geen teken een week geleden wel. Ik ga die tip van de teatrea ook eens proberen, hou niet zo van die chemische middelen als het niet nodig is. Bij Whoopie heb ik er nog nooit een gespot volgens mij.
Oorspronkelijk Geplaatst door Whoops
daar ís 't ie weer
!
Oooo erg he ,zag dat ik dat al eerder had geschreven in mijn trainingsdagboek, ach we houden hem er gewoon in![]()
Ja doe maar! Gezellig!Oorspronkelijk Geplaatst door Whoops
![]()
Laatst had Mike (jongste zoon) een teek op zijn buik, wel vastzittend, maar niet volgezogen. Na het hele verwijderingsritueel (met tang, kalmering door een grillende moeder en ontsmetting) de teek in een bakje gedaan met als doel: zwemles. Het kreng kroop echter nog zeer snel door het bakjeOorspronkelijk Geplaatst door lila
. Oplossing was een stukje plakband, teek aan plakband geplakt, plakband dubbelgevouwen en voila, hij bewoog niet meer (en was studiemateriaal voor de kids totdat moeders hem alsnog verzoop met plakband en al in het toilet
)!
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
![]()
![]()
![]()
Wat een geweldig verhaal!
Ik plet ze altijd met een steen bovenop de weipaal. Daarna zijn ze ook nog goed te bekijken. Beter zelfs, lekker plat!
Started!
Als ze maar niet uit elkaar spetten.....vieze vlekken.....![]()
wat is het nu eigenlijk van een teek? Is er iets of iemand die de teek nodig heeft om te bestaan??
Bladwijzers