Hey, heeft iemand ervaringen met het freestyle hoofdstel van Emiel Voest?
Groetjes, Rianne
Hey, heeft iemand ervaringen met het freestyle hoofdstel van Emiel Voest?
Groetjes, Rianne
In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging
Of het ruitershop hoofdstel? Ben een beetje op zoek naar een ander hoofdstel dan Dr. Cook, omdat ik merk dat Yolein er minder goed op begint te reageren. Ervaringen met andere hoofdstellen mogen ook. Side-pull heb ik niet zoveel mee, en hackamore vind ik te scherp, niet zo fijn.
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Hoi Rianne,
Ik heb een zelfgemaakte Indian Bosal, principe werkt hetzelfde als bij de hoofdstellen die jij noemde. Ik vind hem superfijn! Voorheen reden we met touwhalster en dat ging best, tot ik een beetje dressuur wilde gaan doen, dat is met zo'n hoofdstel wat verfijnder.
We hebben ook de Dr. Cook uitgeprobeerd en Fen vond hem niks, ze snapte niet dat er druk onder haar kaak vandaan kwam.
Het enige waar ik nog weleens over twijfel is of je met een leren variant niet een minder snelle release hebt dan met mijn touw versie. Dat touw rolt heel makkelijk door de ringen heen en leer word misschien op een gegeven moment gevormd en glijd dan minder makkelijk. Maar dat kan mijn eigen idee zijn hoor![]()
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
Ik heb de voest variant. In het begin is de release inderdaad wat langzamer, maar heb er met mijn paarden geen 'last' van gehad. Ik kan ze er prima op rijden. Alleen bij Caitlin zit ik in de winter met haar baard, die haren komen er steeds tussen.![]()
Rij nu voornamelijk met kaptoom (dus meer het sidepull idee). Denk erover om bij goedhard een Marylot Crosslink te laten maken met het voest-systeem. Zag iemand op bokt die dat had laten doen, want de crosslink heeft normaal het dr. cook systeem. Biothane heeft een snellere release dan leer en deze kun je ook als sidepull of met bit gebruiken.
Je kunt trouwens bij http://www.bitloos.nl/ allerlei hoofdstellen proberen, maar ik zie net dat je dan wel lid moet worden
Ik heb al een paar jaar een Voest-hoofdstel (van Daan Simoons, Junik, maar goed) en het bevalt mij en Linde uitstekend. Linde heeft weinig baard in de winter trouwens. De release is bij ons geen issue.
Groeten,
Dorien
-->http://www.antichip.nl/ <--
The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
- Albert Einstein -
Bij Daan Simoons is het hoofdstel ook goedkoper, opzicht logisch want hij maakt ze![]()
Die van de ruitershop heb ik ook een keer in mn handen gehad en dat was duidelijk minder kwaliteit leer. Dat zal dan ook wel zijn effect hebben bij het rijden![]()
Komt dat doordat het touw in het begin een beetje stroef is? En wordt de release later gemakkelijker? (in tegestelling tot de leren variant, die later minder releasend wordt)Oorspronkelijk Geplaatst door alytuiere
Ik zal ook eens wat opzoeken over die Indian Bosal.
Merrit heeft jaren het Voest hoofdstel gehad.
Ik wilde hem in kleur....
...dus die kwam er....
De mijne heeft geen frontriem... En is van leerOorspronkelijk Geplaatst door Antheman
http://www.mijnalbum.nl/Album=4FRTJS4I
Groeten,
Dorien
The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
- Albert Einstein -
Voest hoofdstel met touw? Ik heb een leren.Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne11_42
Groeten,
Dorien
- Albert Einstein -
Ik quotte alytuiere..![]()
Of bedoel je dat je maar 1 Voest-hoofdstel kent? Hij heeft namelijk sinds kort een nieuweeen verbeterde versie van Dr. Cook
De kruislingse banden zijn daarbij niet van leer, maar van touw
![]()
Tot nu toe lijkt me de Indian Bosal erg fijn rijden! Prijs valt ook wel mee, als-ie vanuit Amerika komt heb ik 'm voor 38,- maar Evenaar had er zelf één gemaakt.. Misschien dat mij dat ook lukt![]()
mijne is van leerOorspronkelijk Geplaatst door Rianne11_42
Oh de jouwe is ook van leerIk dacht de cook, omdat je zei: de Voest-variant..
da's namelijk een variant op de cook
Z'n andere hoofdstel, is een gewone Voest freestyle hoofdstel
![]()
mijn reactie was op je openingspost en topic titel, waar je het over het freestyle hoofdstel hebt. Je noemt daarna het ruitershop hoofdstel en ik bedoelde dat ik gewoon de originele voest heb.![]()
de andere noemt hij toch het bitless hoofdstel oid? Ik heb het cook systeem wel eens geprobeerd met leer, maar dat beviel niet. Tot nu toe bevalt mijn kaptoom toch het beste![]()
Bladwijzers