Hmm, Mischa blijft maar jeuk houden.
Vooral op zn buik en net naast de flanken en op z'n borst. Ook door de deken heen, dat is toch gek?
Hmm, Mischa blijft maar jeuk houden.
Vooral op zn buik en net naast de flanken en op z'n borst. Ook door de deken heen, dat is toch gek?
Twee paarden bij ons op de wei hadden ook schimmel en luizen, een daarvan had ook precies zulke plekken op z'n hoofd. Alle paarden moesten meteen met speciaal spul gewassen worden (net als alle halsters, hoofdstellen, borstels enz enz) en hebben nog iets gekregen dat via de mond ingespoten moest worden, heel gedoe.
Is de dierenarts inmiddels al langsgekomen? Al duidelijk wat het is?
Die zei dat het zomerexceem was..Oorspronkelijk Geplaatst door Nappie
Nou weet niet wat er hier gebeurd is maar op sophie haar hoofd is een bom ontploft
Podver zeg haar hele hoofd is 1 grote korst nuallemaal wondjes
Ben hele dag aan smeren, hopen dat helpt
Ben blij dat ik vakantie heb en hier nu elke dag ben en geen moment van haar zijde wijk nu hou haar in de gaten.. Wil niet dat nu nog erger word, zal straks is even foto,s maken..
He bah, gaat het iedereen weer wat beter. BAF, alles weg.
Hopelijk helpt het wat, wat smeer je er nu op?
Is de everline een goede deken voor Mischa? (snel schuurplekken van de deken, korte rug, zeeer breed gebouwd, oud type haflinger).
sinds berlingo verhuisd is naar de stal waar ze nu staat zijn de plekjes helemaal weg,ook de bultjes zijn een heel stuk minder....
ze staat nu op een vrij kale weide (lees zeer kort gras) misschien dat ze op haar vorige stal last had van het hoge gras en het vele eiwit?
ze heeft nu ook totaal geen jeuk meer,ik heb ook gedacht dat het door de pavo vital kwam,maar dat eet ze nu ook weer en ze heeft geen problemen meer.
Risico op teveel eiwitten heb je eerder bij kort dan bij lang gras (is namelijk oud en hoeft niet zo nodig meer te groeien).
Groeten,
Dorien
-->http://www.antichip.nl/ <--
The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
- Albert Einstein -
Hoi Berlingo,
Wat vervelend allemaal zeg!
Ik heb misschien nog wel een idee voor je. Ik heb van een vriendin van mij een tip gekregen over een goedje wat je bij de paardendrogist.nl kan bestellen. Bij haar shetlander werkt het heel goed en ik gebruik het nu ook bij Kira. Het zijn druppels (op natuurlijke basis) die je op het voer toedient. Het is van het merk Puur Natuur en het heet Puur Culico. Kira schuurde zich in het begin ook een breuk, had regelmatig een 'palmboom' van een staart en haar voorhoofd, manen en staart, en zelfs haar vacht was grijzig van alle roosvorming o.i.d.
Nu heeft ze dat spul ong. sinds 1- 1,5 maand en het is zo goed als verdwenen. Wel moet je het in de periode lente - zomer blijven toedienen, en paarden met zomereczeem zullen dit 9 van de 10 keer ook ieder jaar weer als herhalingskuur moeten hebben.
Maar ik moet zeggen, ik vind het et wel waard! het werkt bij Kira heel goed en het is nog natuurlijk ook!
Misschien het proberen waard!
Groet Yana
Hoofdkap van Ivanhoe binnen, iemand hier ervaringen mee?
Ik ben als de dood dat de kap gaat schuiven met rollen, want mischa schuurd dan lekker met zn hoofd over de grond heen.
Jill dat de kap gaat verschuiven ontkom je niet ! die van sophie zit ook af en toe wel is scheef..
als je niet wil dat die verschuift moet je hem vast lijmen ben ik bang![]()
Mischa had eerst eentje van pagony, met van die gaten erin.Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
Elke dag weer vond ik heb, verblind door dat ding, dat letterlijk onderste boven hing. Arm paard.
Gelukkig heeft de ivanhoe gaas.
Ik zou er een holistische dierenarts bijhalen, die kan meten wat er aan de hand is, of het aan het voer ligt of aan iets anders! Onze Daisy heeft er ook heel erg last van gehad, haar hele koppie was op een gegeven moment kaal maar het begon ook bij haar staart en billen. Iedereen riep onmiddelijk dat het zomerexceem was.
Ben naar mijn holistische dierenarts geweest en zij meette parasieten!!
Met simpele medicijnen, druppeltjes die zij zelf aanmaakt en wat zinkzalf tegen de jeuk is het helemaal over!!!
Kijk maar of je hier iets mee kunt. Mijn dierenarts heeft haar opleiding bij Erik Laarakker gevolgd, als je die praktijk belt kun je erachter komen waar bij jou in de buurt ook zo'n arts is, als je daar belangstelling voor hebt.
Succes, het is heel vervelend.
Ivanhoe gepast. wat een vaag ding zeg.Oorspronkelijk Geplaatst door Jill
Er kan ruim een vuist in het elastiek om de neus, veelste ruim dus. Overal zit de kap te ruim, en hij was speciaal voor fjorden en haflingers!
De kap zit vast aan het halster, wat ik opzich heel fijn vind. Maar de kap zit maar op 2 plaatsen vast aan de deken, onder en boven.
Als Mischa dus met zn hoofd naar beneden staat, is er nog een heel stuk huid open waar de mugjes dus nog steeds kunnen steken![]()
Bladwijzers