Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: 24/7 op de wei,voeren julie bij?

  1. #16
    Actief Forumlid Fam's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Melbourne, Australië
    Berichten
    1.230

    Re: 24/7 op de wei,voeren julie bij?

    Onze paarden staan op een wei met ontzettend veel kruiden tussen het gras. Ze eten alles op, dus ik ga ervan uit dat ze alles binnen krijgen wat ze nodig hebben. Het gaat al jaren goed zo. Mijn draver voer ik wat bij, want hij is al 17 en ik merk dat hij moeilijk dik te houden is. Hij krijgt slobber, maar ook niet elke dag en zeker niet in de zomer als het gras hoog staat.
    Well-behaved women rarely make history

  2. #17

    Re: 24/7 op de wei,voeren julie bij?

    stel dat je paard nu dus op een wei met enkel het bekende koeiengras staat,en in de winter enkel op hooi,dan is een aanvulling zeker wel noodzakelijk denk ik,

    nu vond ik dit product op internet en ik ben benieuwd of jullie daar ervaring mee hebben:


    http://www.gehuibers.nl/hugho/hugho.htm

  3. #18

    Re: 24/7 op de wei,voeren julie bij?

    Mijn ponies krijgen gras en hooi en ik voer ze periodiek bij: takken, planten, zeewier, olie, fruit, knoflook etc.
    Dit gaat heel goed, als ze iets niet hoeven/nodig hebbeb, dan nemen ze het niet want ze kunnen het weigeren omdat het apart aangeboden wordt ipv in een mengsel.
    (vb. Afgelopen zomer had 1 van de ponies heel erg last van vliegen -ze zaten in groepen op zijn lijf- en ik heb hem toen een halve bol knoflook gegeven wat hij graag opat en een dag later was de last met vliegen over! Daarna heb ik het hem nog wel eens aangeboden maar hij heeft geen last weer van de vliegen gehad en wilde het ook niet meer eten.)
    Don't make or teach assumptions

  4. #19
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: 24/7 op de wei,voeren julie bij?

    Ik ben mijn paarden gaan bijvoeren sinds ze op de winterwei staat, met erg hoog, maar "leeg" gras. Ze krijgen van mij ongeveer 1 kg muesli van Pavo Nature Best. Vorig jaar ook, prima paarden van gehouden.
    Geen hooi, voorlopig hebben we nog 2ha gras te gaan met strookbegrazing.

  5. #20
    Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Locatie
    Lichtaart, België
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.047

    Re: 24/7 op de wei,voeren julie bij?

    Pavo natures best, is heel goed. Dat krijgt Annabel deze winter ook extra bij haar hooi. Mijn paarden krijgen nu Cavalor Pianissimo bij. Dit is ook een voeder met een heel laag gehalte aan eiwitten maar wel alle andere vitaminen en mineralen die ze nodig hebben.
    De voeders van Pavo en Cavalor worden aan hoge kwaliteitseisen geproduceerd.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

  6. #21

    Re: 24/7 op de wei,voeren julie bij?

    Onze paarden staan nog steeds op goed gras wat niet dood is en nog best een hoop inzit..
    Als we geen zin hebben om draad te verzetten geven we hooi maar dat is uit luiigheid hihi..

    en verder krijgen onze paarden met trainen brokjes en mijn spook nicky krijgt een halve pavokoek..

  7. #22
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: 24/7 op de wei,voeren julie bij?

    Mijn paarden krijgen gras. Dat is niet voldoende, dus er wordt 2 maal daags hooi bijgevoerd.
    Verder geef ik ze ook nog Leisure Mix van Dodson en Horrel. Dat is vrij van antioxidanten en allerlei andere zooi.
    Moet je ook nog de suplementen weten ?

  8. #23
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: 24/7 op de wei,voeren julie bij?

    Nu in de winter krijgt casandra 1 schep zemelen, 2 scheppen mengeling (aveve) en 1 dikke schep gerst.
    (ze krijgt enkel 's morgens eten). Voor de rest als ze op wei kan krijgt ze gras, als dat op is krijgen ze ongeveer 1 bot hooi per paard per dag.... een halve 's morgens, een halve 's avonds.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •