Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: nieuw innovatief zadel, wat vinden jullie?

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

nieuw innovatief zadel, wat vinden jullie?

Ik kreeg laatst een artikel van iemand waar dit in stond. Het is te zien op http://www.sparkdesign.nl (even doorklikken naar het zadel).

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en of dit DE oplossing is. Ik heb er te weinig verstand van.

Groetjes, Sarah

Re: nieuw innovatief zadel, wat vinden jullie?

Ik vind het in ieder geval heel erg lelijk..of het DE oplossing is voor het voorkomen van blessures? Geen idee, daarvoor zijn de foto's te onduidelijk. (Dit onderwerp is ook op bokt al uitgebreid aan de orde geweest trouwens)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

O ok dan kijk ik daar even. Dank je...

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik moet zeggen ik vindt het een leuk concept, of het werkt is iets wat je toch in de praktijk moet ervaren denk ik.
    Ik zou het wel eens in het echt willen zien.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

He, verrek, dat lijkt op een soort zadel waar ik een jaar of 5 geleden een tijdje over gemaild heb met iemand. Dat was een afstudeerproject van iemand aan de TU/e meen ik, maar het is nooit uitgewerkt tot een echt product. Had ook dit soort modulaire panelen en een hoes die je kon verwisselen. Eens kijken of dat van dezelfde persoon is als hier...

Ziet er wel futuristich uit... niet echt mooi eigenlijk.

Edit: nee, degene die ik me herinnerde was 'Marit de Haas'.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

hm nee mij lijkt het niks. Leuk bedacht enzo, maar als die hoes het enige is wat over de carbon boom heen komt wilt dat dus zeggen dat je een behoorlijke seatsaver daar nog overheen moet leggen om geen last van je achterste te krijgen.. Ook vind ik hem heel lelijk.
    Ik zou hem ook wel in het echt willen zien, misschien dat ik dan er anders tegen aan kijk.
    Ik vind het wel knap bedacht.

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Tsjah, ik weet niet hoor. Panelenzadels bestaal sowieso al. Oké, dit zadel heeft meerdere panelen, maar ik vraag me af of dat nou écht zoveel beter is dan éen paneel. Ben wel heel benieuwd, zou het best een keer willen testen met plip en/of zo'n warmtesensor, kijken wat 't doet. Wel leuk, al die ontwikkelingen op zadel-gebied

dit doet me denken aan zo een specialized saddle.
    hoe zou het zitten met de stijgbeugelophanging van dit zadel?zie er namelijk geen aan.
    allemaal beestjes

Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandro
    hoe zou het zitten met de stijgbeugelophanging van dit zadel?zie er namelijk geen aan.
    Foto 4

Volgens mij geeft dit gewoon weer nieuwe manieren om je paard te blesseren. Zo kan de achterkant van het zadel (Als ik de plaatjes zo bekijk) tegen de rug van het paard aan komen, vooral bij het landen na een hoge sprong. Verder belooft het zadel te doen wat een boomloos zadel al doet, maar verlies je hiermee volledig het ruitercontact. Ik vraag me trouwens erg af hoe je hiermee zithulpen geeft. Ook ben ik er bang voor dat het paard met de huid of de vacht tussen de verschillende panelen kan komen. Ik zou het daarom niet gebruiken.

Overigens is het ook niet echt een schoonheid.

Bladwijzers

Forum Rechten