jaja het is waar zelfs de dappere snowdon is ergens bang voor, namelijk water![]()
hij durft opzich wel door plassen heen en drinken uit de waterbak en plassen op straat is ook geen probleem, maar als ik bijvoorbeeld zijn sokken wil wassen dan lukt dat echt niet!
vorige week ben ik al met een emmer en spons aan de slag gegaan. ik kon hem met veel approach en retreat best afsponzen maar zodra ik de spons in de emmer ga uitspoelen is hij weg. het lijkt dus wel of hij bang is voor het geluid.
Laatst heb ik geoefend met spuitjes water in zijn mond spuiten (voor medicijnen) en dat gaat best goed, tot ik mijn flesje water omdraai om het spuitje te vullen en het water klotst dan is hij weg. maar toen ik gister uit een flesje water dronk wilde hij het ook in zijn mond hebben, tot het weer gaat klotsen en dan is hij weg.
Gisteren heb ik de slang van de pomp op het pad gelegd en de pomp gestart, eerst durfde hij er echt niet in maar gelukkig is hij nog steeds nieuwschierig dus op het laatst ging hij er wel uit drinken en dan kreeg hij ook regelmatig een sloot water tegen zijn neus dit was uiteindelijk geen probleem meer. toen de spuit uit was kon ik hem ook wel in de plas stil laten staan en zijn benen nat spetteren.
wie heeft er nog meer tips om snow over zijn water angst heen te helpen.
Bladwijzers