Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: problemen met stoppen op touwhalster

problemen met stoppen op touwhalster

hallo iedereen,
    Ik werk al bijna 1 jaar met senna, mijn fries, met hem gaat het zeer goed, zowel grondwerk als waneer ik op hem zit.

Maar met venus heb ik meer problemen, ik rij al iets meer dan 1 jaar met haar en doe ongeveer een half jaar aan grondoefeningen.
    Zowel ik als mijn ouders denken dat ze mishandeld is geweest, want als we in haar stal komen springt ze meteen in een hoekje, ze is ook zeer schuw en schrikt heel rap. Ook heeft ze zeer eel schrik voor een zweep, als je in een straal van 2 meter bij haar komt met een zweep, probeert ze er van weg te vluchten.
    Ik ben 6 van de 7 dagen bij haar, en ze vertrouwt mij ook goed, ik mag bij haar gaan, ze volgt mij als ik loop, maar als mijn broer dat probeert, vlucht ze vanaf het moment dat hij haar loslaat.

Met vrijheidsdressuur leert ze nu dat een zweep niet steeds is op te slagen, maar dat als ze het juiste doet op comando, ze koekjes kan verdienen. nu mag ik al een zweep vasthouden als ik op haar zit, stap doe ik nog niet, daarvoor moet ze volledig vertrouwen hebben...

Ze probeert ook te vluchten als ik op haar rij, ik reed een hele tijd met bit, maar ze trok zeer hard. sinds 2 maanden ben ik begonnen met oefenen op het vrijheidsrijden, met een touwhalster gaat het goed in stap en draf, maar in galop probeer ze weg te crossen, na een tijdje kan ik haar terug kalm krijgen, maar dit is echt niet makkelijk. Zeker niet als mijn doel is om enkel met een touw te rijden...
    Weten jullie raad, ik ben hier nieuw dus zet jullie naam erbij aub, zo leer ik jullie ook kennen...

alvast bedankt xXx Anke

senna,venus en kenzy

Wilma
    Guest

Re: problemen met stoppen op touwhalster

Hoi Anke als ik niet meer weet wat mijn paardje me vertellen wil met haar gedrag, dan raadpleeg ik Gerrie Huijts, zij communiceert met dieren. Ik heb daar waanzinnig veel aan gehad. Paard vertelde meer dan dat ik aan haar voorlegde, dingen waar ik geen weet van had. Wij hebben haar ook voor onze hond geraadpleegd, die wij ergens vandaag gered hebben en zijn geschiedenis niet kenden. Ongekende dingen kwamen naarvoren, hij was vreselijk mishandeld. Zij werkt met bloesemremedies. Ik heb hele goede ervaringen met haar, ook andere mensen die haar hebben benaderd. Misschien kun je er iets mee, als je ervoor openstaat zal ik je haar tel. nr. geven.
    Groetjes Wilma

dank je Wilma,
    ik zal het wel eerst aan mijn ouders moeten vragen, want ik ben maar 13
    en aan de bazin van de manege, want venus is niet van mij, ik verzorg haar, omdat de meeste schrik hebben om met haar te rijden,
    maar ik oefen gewoon te het lukt, op haar tempo, als het een dag niet goed gaat, stop ik gewoon en oefen ik de volgende dag verder.
    alvast bedankt voor de info, ik hoop dat het mag

senna,venus en kenzy

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Fijn dat je zo veel geduld met haar hebt, je lijkt al veel te bereiken, id denk wat je zelf al zegt mischien zelf haar het tempo laten bepallen. Mischien betekent dat het eerst jaar geen galop, ga je eerst lekker met andere dingen bezig volgens mij komt het dan wel, mischien raakt ze nog in paniek.
    Weet niet of je haar ook wel eens longeert of zo, want hoe reageert ze dan is ze instaat om een paar galoppassen te maken en dan weer tot rust te komen en weer draven? Mischien een idee om dat eerst te oefenen, maar als je merkt dat ze opgefokt raakt zou ik eerst wachten.

Succes, groetjes Janneke.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

dank je janneke
    aan de longe heb ik al veel gewerkt, en wat me verbaast is dat ze daar zeer ontspannen en kalm gallopeert, maar vanaf het moment dat je op haar zit, raakt ze weer in paniek
    vandaag heb ik met haar gereden met touwhalster, stap en draf ging goed, galop heb ik haar aan de longe laten doen, zo kan ze toch even ontspannend galopperen, daarna heb ik vrijheidsdressuur geoefend, en ze deed het zeer goed en leert snel, ze kende de spaanse pas al na 4 keer
    de rest kan je volgen in mijn dagboek, alvast bedankt

senna,venus en kenzy

Bladwijzers

Forum Rechten