hallo iedereen,
Ik werk al bijna 1 jaar met senna, mijn fries, met hem gaat het zeer goed, zowel grondwerk als waneer ik op hem zit.
Maar met venus heb ik meer problemen, ik rij al iets meer dan 1 jaar met haar en doe ongeveer een half jaar aan grondoefeningen.
Zowel ik als mijn ouders denken dat ze mishandeld is geweest, want als we in haar stal komen springt ze meteen in een hoekje, ze is ook zeer schuw en schrikt heel rap. Ook heeft ze zeer eel schrik voor een zweep, als je in een straal van 2 meter bij haar komt met een zweep, probeert ze er van weg te vluchten.![]()
Ik ben 6 van de 7 dagen bij haar, en ze vertrouwt mij ook goed, ik mag bij haar gaan, ze volgt mij als ik loop, maar als mijn broer dat probeert, vlucht ze vanaf het moment dat hij haar loslaat.
Met vrijheidsdressuur leert ze nu dat een zweep niet steeds is op te slagen, maar dat als ze het juiste doet op comando, ze koekjes kan verdienen. nu mag ik al een zweep vasthouden als ik op haar zit, stap doe ik nog niet, daarvoor moet ze volledig vertrouwen hebben...![]()
Ze probeert ook te vluchten als ik op haar rij, ik reed een hele tijd met bit, maar ze trok zeer hard. sinds 2 maanden ben ik begonnen met oefenen op het vrijheidsrijden, met een touwhalster gaat het goed in stap en draf, maar in galop probeer ze weg te crossen, na een tijdje kan ik haar terug kalm krijgen, maar dit is echt niet makkelijk. Zeker niet als mijn doel is om enkel met een touw te rijden...![]()
Weten jullie raad, ik ben hier nieuw dus zet jullie naam erbij aub, zo leer ik jullie ook kennen...
alvast bedankt xXx Anke
Bladwijzers