Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Bring back

Bring back

Hoi allemaal,

ik heb een probleempje. Online heb ik dit probleem niet zozeer, maar vooral @ liberty. Als ik yoyo doe ofzo, dan komt ze niet terug. Of ze loopt weg en ik probeer catching game, dan komt ze ook nooit terug. Ze staat (als ze niet wegloopt) gewoon te kijken met haar oortjes voorwaarts. Na een tijdje probeer ik wel haar achterhand te draaien, en vroeger kwam ze dan ook uiteindelijk, maar nu blijft ze continu staan. Duidelijk who moves who. Heb ook al geprobeerd gewoon te wachten, maar ze blijft staan (wellicht heb ik het geduld niet).

Ook zoiets gelijkaardigs, als ik @ liberty wil stappen, maar ze volgt mij niet zo goed, en ik wil de mama-papa techniek doen door met de stick en string achter mij te zwaaien, komt ze in protest en gaat ze achteruit of begint zijwaarts te gaan.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik moet wel zeggen dat ik nu bezig ben met haar sneller naar mij te leren komen. Hiervoor sla ik met mijn stick en string naast mij terwijl ikzelf achteruit loop en dan gaat ze in draf uiteindelijk, wat beloond wordt uiteraard.

Xjes!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Bring back

lukt het ook online met een op de grond liggende leadrope? dus eigenlijk ZONDER leadrope?
    Misschien kun je je draw eens oefenen, vanuit stilstand, ipv na achterwaarts. dat je zelf op een klein afstand staat van je paard en je paard dichter bij je vraagt. Dan staat ze sowieso waarschijnlijk wat meer in de "vooruit" dan na de eerste yo. Als ze ook dan blijft staan kun je met je stick en string eventueel richting de achterbenen zwaaien als fase 4, bijna altijd doet dat je paard een stap naar voren doen, en dat natuurlijk uitgebreid belonen. De afstand moet dus vrij klein zijn, of je moet je leadrope ervoor gebruiken aangezien jij volgens mij een kleinere stick hebt, of niet? Langzaam afstand vergroten, en uiteindelijk weer vanuit achterwaarts gaan proberen.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Re: Bring back

Als het nu online goed blijft gaan, maar at liberty niet, zou je ook eens kunnen proberen het te vragen vanuit de circling game. Als ze naar je toekomt lekker veel en lang friendly. Of iets anders wat ze echt kan waarderen. Vanuit de yoyo is je draw ook het moeilijkst omdat ze dan vanuit een achterwaartse beweging moet komen.

Bladwijzers

Forum Rechten