Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: oefeningen zonder touw en halster!

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

oefeningen zonder touw en halster!

ik vroeg me af er hier wel meer mensen oefeningen doen zonder touw en halster! Ik heb vandaag met mijn les wat oefeningen gedaan, waarbij ik moest doen alsof mijn paard een halster om had en alsof ik de leadrope in mijn hand had! En waarempel het werkte!

bijvoorbeeld de achterhand wegdraaien en het hoofd buigen. Je paardje achteruit laten lopen!

Was echt heel leuk om te doen, vooral omdat ze het zo goed oppakte

groetjes Marjolein

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Re: oefeningen zonder touw en halster!

Ja, dan heet het Liberty he Leuk dat je al zo ver bent!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

ik weet dus niet zo goed hoe alles heet, omdat ik hierin les krijg, maar niet het boekje van parelli heb. EN mijn instructice noemt het eigenlijk ook niet bij de termen, welke level is dat??
    groetjes marjolein

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

@liberty de games doen, begin je in L2 mee. Maar vaak lukken sommige dingen eerder al. Borus kan ik prima de hele bakrand lang achteruit drijven, louter omdat hij te koppig is om zich weg te laten jagen
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

van wie heb je les dan?

Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

leuk zeg!! dat ik dan al dingen doe uit L2!! dat had ik eigenlijk niet vewacht, wel een vermoeden dat dit bij L2 hoorde!
    Ik heb les van iemadn die hier in de buurt woont. Ze is hierin niet gediplomeerd ofzo, maar doet het wel allemaal supergoed! ze heeft zelf al jaren ervaring hierin en is er zelfs in Amerika mee begonnen!

groetjes Marjolein

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

[size=99px]hi hi....stiekum perongeluk echt waar met Vash van de week gedaan.....we zijn nog niet door Level 1 heen.....[/size]
    Gaaf is dat hè! Ik voel me met de leadrope nog altijd vrij un-savvy. Van de week liet ik Vash gewoon maar een los in de bak om lekker te rennen als ie dat wilde of te rollen, whatever. Hij kwam me echter een soort van vragen: zeg, gaan we nog wat doen? Toen ben ik spontaan rustig begonnen met hem op de cirlce te senden en zowaar: daar ging ie! Linksom, stop, friendly, rechtsom, stop etc. Voelde me net circus boltini zeg maar !! Onwijs gaaf. Yoyo gedaan enzo. Op een gegeven moment lukte de send niet meer zo lekker en interpreteerde Vash het als een driving en ging achteruit. Toen heb ik het spel veranderd en ben de hindquarters gaan "jagen"; snel in de rondte gingen we. Hij vond het echt leuk, dat zag ik aan alles. Lekker kauwen en likken, veel friendly gedaan. Als ik dit had gepland was het vast mega in de soep gelopen of ik had het niet eens aangedurfd. Dit was even een spontane actie, net als bij jou en heeft me weer enorm gestimuleerd! De lessen werpen echt hun vruchten af.

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Nou het is helemaal niet zo erg hoor dat je al liberty gespeeld hebt. Ik heb ondertussen al wel geleerd dat je absoluut niet zo perfect het pakket moet volgen hoor. Doe gewoon wat je wil, en als je er klaar voor bent en je paard ook natuurlijk. Zo merk ik dat ik gerust al liberty zou kunnen doen met onze nieuwe shet, gewoon omdat ze zo volgt en zo, terwijl ze pas de eerste vier games 'kent', snap je? Had ik op voorhand geweten dat liberty zo leuk was dan had ik dat ook al veel eerder meer met Shiva gedaan hoor. Maar ik deed wel al van in het begin ook zo wat yoyo en beetje wijken en zo, voordat ik haar eten gaf, dus ook liberty. Heb ik ongeveer van de eerste week al gedaan .

xxx julie

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

hihi, ja, soms moet je gewoon er creatief mee omgaan, maar voor mijn gevoel is at liberty (naast dat ik het super leuk vond) ook een soort test waarmee je ook kan zien of je on-line goed bezig bent. Hij kan gewoon de benen nemen, maar bleef netjes bij me in de buurt. En dát viel me dus 1000% mee. Natuurlijk gaan er dingen mis, maar dat komt naar mijn idee volledig door mij hoor.

dan kom je er idd achter dat je oefeningen helemaal fout doet!!! Zo lukte zijwaarts voor geen meter zonder touw...tja....kom je er achter dat je dr toch eigenlijk stiekem altijd bij je houdt (maar een klein beetje hoor...) aan de voorkant. reageert ze dus eigenlijk helemaal niet op driving voor en achterkant...ooooops! at liberty..heel handig!!!!

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Hihi ja, dat kan ik wel geloven. Bij Shiva lukte het toch wel van de eerste keer dat zijwaarts at liberty, was ik ff blij !

xxx julie

Bladwijzers

Forum Rechten