Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Wanneer verhuizen?

Wanneer verhuizen?

Zoals sommigen van jullie misschien weten, staat mijn pony nu gestald op een grote pensionstal. Vroeger was dat geen probleem, het laatste jaar zijn er echter steeds meer dingen veranderd. De mentaliteit is steeds beroerder geworden, men is niet meer verdraagzaam naar elkaar, er zijn steeds meer regels (niet dat ik me daar aan erger maar het zegt wel iets dat dat nodig is...), kortom: ik voel me er niet meer thuis.

Op zich is dat tot daar aan toe, maar de beloofde merrie + veulenwei zie ik ook niet komen, de veulenopfokmogelijkheden zijn niet wat het zou moeten zijn, en zo zijn er nog wat andere (kleinere) dingen. An sich heeft mijn pony het er op dit moment goed, maar ik moet ook naar de toekomst kijken.

Ik ben al aan het rondkijken naar een betere plaats, maar het valt nog niet mee om iets te vinden. Het liefst zou ik in Almere wat hebben, maar dat lijkt onmogelijk te zijn. Mijn pony staat nu in Zeewolde, op 30km afstand van mijn huis. Dat is eigenlijk ook wel de maximale afstand wat mij betreft. 5 min. meer of minder reizen maakt niet uit, maar het moet wel te doen blijven. Als iemand dus nog wat weet (geschikt voor merrie + veulen!), hoor ik het graag

Anyway, mijn vraag is eigenlijk:
    Mijn pony is nu hoogzwanger (juni komt het veulen) dus op dit moment is een verhuizing niet aan de orde: ik ga mijn pony niet met stress opzadelen. Wanneer het veulen er eenmaal is, vanaf welk moment denken jullie dat het mogelijk is om wel te verhuizen?
    Hoop dat jullie me wat zinnige adviezen kunnen geven. Iemand ervaringen wellicht?
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Wanneer verhuizen?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Roadracer
    Mijn pony is nu hoogzwanger (juni komt het veulen) dus op dit moment is een verhuizing niet aan de orde: ik ga mijn pony niet met stress opzadelen. Wanneer het veulen er eenmaal is, vanaf welk moment denken jullie dat het mogelijk is om wel te verhuizen?
    Hoop dat jullie me wat zinnige adviezen kunnen geven. Iemand ervaringen wellicht?
    Ten eerste jammer dat je het er niet meer echt naar je zin hebt. Verhuizen is tot een maand (geloof ik) voor de bevalling verantwoord, met name moet je dan denken aan de antistoffen die de merrie moet opbouwen op de nieuwe stal. Het veulen krijgt al zijn antistoffen nl. via de moedermelk binnen en is dus alleen beschermd waar de merrie ook tegen beschermd is. En dat kost tijd. Je zou het dus ofwel nú moeten doen, en anders zou ik wachten tot je veulen afgespeend kan worden. E.e.a. afhankelijk van het feit of je veulen er de eerste maanden met moeders genoeg weidegang kan krijgen, want dat vind ik essentieel. Wanneer is ze uitgerekend?
    30 km.....ik sta op 15 km en vind dat al de grens.

Hoi lila, bedankt voor je antwoord. Mijn merrie is 18 juni uitgerekend. Ik wil haar niet verhuizen voordat het veulen er is, omdat mijn merrie enerzijds echt maaaaaaanden nodig heeft voordat ze volledig gewend is op een andere plek. Anderzijds, omdat de huidige stal als enorm voordeel heeft dat ik er een birth alarm kan krijgen, en dat er deskundige hulp aanwezig is om mijn pony eventueel te helpen / begeleiden tijdens de bevalling.
    Er is in principe, zoals het er nu uitziet, wel weidegang voor moeder en veulen. That is: kaal stukje land, evt paddock...alleen overdag, 's nachts de stal op. Omdat er nog 2 andere merries met veulen zouden zijn dit jaar, zou er een apart weiland komen waar de 3 merries met hun veulen zouden kunnen lopen. Helaas heb ik daar nog niks van gezien. 1 van de andere merries staat tijdelijk ergens anders gestald. De andere merrie staat met haar veulen op een klein, kaal stukje land.

Mocht die veulenweide er alsnog komen, dan is het voor mij niet bezwaarlijk om op de huidige stalling te blijven, totdat het veulen afgespeend is. Maar als die weide er niet komt...
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heb even gesnuffeld op marktplaats, kijk eens bij deze advertentie:
    168583812 (is in muiderberg)

Bladwijzers

Forum Rechten