Zoals sommigen van jullie misschien weten, staat mijn pony nu gestald op een grote pensionstal. Vroeger was dat geen probleem, het laatste jaar zijn er echter steeds meer dingen veranderd. De mentaliteit is steeds beroerder geworden, men is niet meer verdraagzaam naar elkaar, er zijn steeds meer regels (niet dat ik me daar aan erger maar het zegt wel iets dat dat nodig is...), kortom: ik voel me er niet meer thuis.![]()
Op zich is dat tot daar aan toe, maar de beloofde merrie + veulenwei zie ik ook niet komen, de veulenopfokmogelijkheden zijn niet wat het zou moeten zijn, en zo zijn er nog wat andere (kleinere) dingen. An sich heeft mijn pony het er op dit moment goed, maar ik moet ook naar de toekomst kijken.
Ik ben al aan het rondkijken naar een betere plaats, maar het valt nog niet mee om iets te vinden. Het liefst zou ik in Almere wat hebben, maar dat lijkt onmogelijk te zijn. Mijn pony staat nu in Zeewolde, op 30km afstand van mijn huis. Dat is eigenlijk ook wel de maximale afstand wat mij betreft. 5 min. meer of minder reizen maakt niet uit, maar het moet wel te doen blijven. Als iemand dus nog wat weet (geschikt voor merrie + veulen!), hoor ik het graag
Anyway, mijn vraag is eigenlijk:
Mijn pony is nu hoogzwanger (juni komt het veulen) dus op dit moment is een verhuizing niet aan de orde: ik ga mijn pony niet met stress opzadelen. Wanneer het veulen er eenmaal is, vanaf welk moment denken jullie dat het mogelijk is om wel te verhuizen?
Hoop dat jullie me wat zinnige adviezen kunnen geven. Iemand ervaringen wellicht?
Bladwijzers