Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: trappen

trappen

Een vriendin van mij heeft een pony die je trapt als je zijn hoeven op tilt. Dit doet hij met zijn achterbenen. Hij trapt dan ook echt opzij zodat hij je makkelijk kan raken.
    Nou heb ik een filmpje van linda parelli gezien. Ze tikt steeds emt carrot stick op het paard zijn been. Totdat hij hem omhoog tilt. Als hij hem omhoog heeft getrokken stopt ze daar mee. Totdat hij hem weer neerzet. Daarna doet ze frienddlygame om de benen. En kan ze normaal het been optillen.
    Als wij het proberen lukt het voor geen meter. Zijn er andere manieren hoe we dit kunnen proberen?
    www.HorseInspiration.nl

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: trappen

Ik denk dat je moet beginnen met het aanraken van het been met de carrot stick, dus niet beginnen met tikken maar beginnen met aaien!!! Stap voor stap en zo telkens harder strelen, en dan licht (!) tikken tot al deze aanrakingen hem niets meer doen, en dan terug de voet vragen, weer eerst aanraken met de hand, vragen enzovoort...

Elke stap uitvoerig belonen door te stoppen, zodat hij snapt wat goed is of wat het gevraagde is!

Veel succes!
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

wat wij ook doen met paarden die echt trappen of ernsig beginnen te wurmen als je hun hoef vast hebt,(dus ze zijn niet per definitie bang om aan hun achterbenen aangeraakt te worden of hun hoef op te tillen) is een touw (22 ft) om het been doen en het touw vasthouden tot ze het been rustig omhoog houden en dan weer loslaten...
    Dit kan dus alleen als het paard niet of nauwelijks meer bang is....ook kan het helpen om, als het paard trapt de friendly game met het touw in de kootholte te doen...daar kan je ook wat druk mee geven en als het paard zijn hoef dan optilt kan je meteen loslaten zonder zelf in de ' kickzone' te staan!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

wat wij ook doen met paarden die echt trappen of ernsig beginnen te wurmen als je hun hoef vast hebt,(dus ze zijn niet per definitie bang om aan hun achterbenen aangeraakt te worden of hun hoef op te tillen) is een touw (22 ft) om het been doen en het touw vasthouden tot ze het been rustig omhoog houden en dan weer loslaten...
    Dit kan dus alleen als het paard niet of nauwelijks meer bang is....ook kan het helpen om, als het paard trapt de friendly game met het touw in de kootholte te doen...daar kan je ook wat druk mee geven en als het paard zijn hoef dan optilt kan je meteen loslaten zonder zelf in de ' kickzone' te staan!
    Dus je hebt het touw om de kootholte? En dan ga je bij de schouderlijn staan en dan aan het touw trekken zodat hij zijn hoef opstilt. En dan wachten net zolang totdat hij zijn hoef stil houd?
    www.HorseInspiration.nl

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

bij Damat hebben we het zo gedaan ja. Touw om het been (begonnen bij de knie trouwens, en langzaam naar beneden gewerkt) eerst gewoon eromheen, paard laten wennen aan het gevoel, en hem laten lopen als hij daar behoefte aan had. Natuurlijk wel in rondjes om mij heen aan de leadrope. Daarna steeds iets lager tot het paard stil kon staan met het touw om zijn koot. (bij een bang paard kunt je daar best 3 kwartier voor uittrekken hoor)
    Toen wat druk op het touw gezet, tot het paard zijn gewicht van dat been afhaalde, dat beloont en langzaam steeds iets je meer gaan vragen. Op deze manier, met touw, zijn uiteindelijk Damat zijn hoefjes bekapt, door ze met hulp van het touw op een bok te manouvreren.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Geeft hij zijn voorvoetjes wel zonder problemen, Karin? En het poetsen van de achterbenen? Gaat dat wel? Kan me helemaal vinden in Anroomy's tips, maar ben ook nieuwsgierig naar het antwoord op deze vragen.

Ik heb bijna hetzelfde probleem gehad met Malik, hij trapte niet echt maar trok meer weg...
    Ik heb eerst heel veel friendly gedaan met de stick, dus aaien met de stick... tot hij zich er wel goed bij voelde, dan aaien met de handen en dan optillen voor ongeveer 5/10 seconden, dan rustig neerzetten en flink belonen. nu kan ik alle 4 de voetjes gewoon zonder problemen pakken. Hoop dat je er iets aan hebt.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Geeft hij zijn voorvoetjes wel zonder problemen, Karin? En het poetsen van de achterbenen? Gaat dat wel? Kan me helemaal vinden in Anroomy's tips, maar ben ook nieuwsgierig naar het antwoord op deze vragen.
    Zijn voorhoeven kunnen we wel zonder problemen optillen. Poetsen van de achterbeen is ook geen probleem.
    www.HorseInspiration.nl

Bladwijzers

Forum Rechten