Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Een goed dieet

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Een goed dieet

Op dit moment eet Mischa gras, veel gras. Hij staat 24 uur per dag buiten.
    Ook krijg hij als het nodig is hooi bijgevoert. Gewoon normale kwaliteit hooi, en zo nu en dan een paar handjes muesli.

Hij word ongeveer 2 tot 3 keer per week gereden. Soms meer, soms minder. Zou ik hem nog (kracht) voer moeten bijgeven, ik was zelf van plan om hem 1x per week een emmer slobber te geven met vitamine poeder erdoor en na het rijden 3 handjes muesli te geven. Of heeft iemand een ander, beter idee?

Alvast bedankt

Re: Een goed dieet

Dag Jill

Volgens mij krijgt je paard al te veel binnen 24 uur gras dat is aardig wat krachtvoer.
    Als je een hele dag met hem om stap gaat zou ik zeggen ja, voer hem die dag wat bij.
    Ook moet je opletten dat je niet vlak na dat Mischa gewerkt heeft hem niet onmiddellijk muesli geeft, best eerst hooi of gras.
    In dit seizoen halen ze heel erg veel uit gras hoor.

Els

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Els
    Dag Jill

Volgens mij krijgt je paard al te veel binnen 24 uur gras dat is aardig wat krachtvoer.
    Als je een hele dag met hem om stap gaat zou ik zeggen ja, voer hem die dag wat bij.
    Ook moet je opletten dat je niet vlak na dat Mischa gewerkt heeft hem niet onmiddellijk muesli geeft, best eerst hooi of gras.
    In dit seizoen halen ze heel erg veel uit gras hoor.

Els
    Das waar, maar we hebben maar een klein weitje en zo hoog staat het gras bij ons niet
    Nee, een half uur na het rijden krijgen ze eerst hooi, zodra ik klaar ben met het hooi voeren en me zadel heb opgeruimt ect. krijg hij een keertje voer.

Mijn pony krijgt nu alleen gras en dat is erg weinig, en ik geef om de 2 dagen een bak hooi waar ze 2 dagen mee doet.
    En hiernaast krijgt zij om de dag muesli met lijnzaad olie en beetje knoflook en binnenkort ook een handje brandnetels.
    Zij moet ook afvallen, maar dit bevalt me erg goed

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik voer vaak summervitkoeken, ideaal. geen extra buikvulling, wel extra vitamines en zo. en nog makkelijk voeren hoor. summervit is van pavo.

Je geeft je paard teveel (kracht) voer.

In deze voedingscalculator kan je invullen wat je je paard weegt en welke arbeid hij verricht en hoe hij gehuisvest is, daar rolt dan een voedingsadvies uit.

http://www.paardnatuurlijk.nl/cgi-bin/voeding.cgi
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Ik voer vaak summervitkoeken, ideaal. geen extra buikvulling, wel extra vitamines en zo. en nog makkelijk voeren hoor. summervit is van pavo.
    Besteld

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Ik geloof dat er op de verpakking staat een halve koek per dag, dat lijkt me erg veel. Hoeveel voer jij?

Is nou niet echt veel hoor, die koeken zijn niet zo heel groot. Zeker niet in vergelijking met een paard

Van bix of muesli voer je normaal gesproken veel meer in gewicht
    Surrender to fun!

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Ik heb de koeken ook nog niet gezien:P Ze moeten nog bezorgt worden. Maar het leek me weer zo'n zinloze verkoop truuk, zodat je sneller weer moet inkopen, terwijl een paard met minder ookal goed zit.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jill
    Ik heb de koeken ook nog niet gezien:P Ze moeten nog bezorgt worden. Maar het leek me weer zo'n zinloze verkoop truuk, zodat je sneller weer moet inkopen, terwijl een paard met minder ookal goed zit.
    Dat dacht ik ook, meneer Pavo is goed in verkoop . De summerfit lijkt qua uiterlijk sterk op de ouderwetse koeienkoek, die bedoeld was om in de wei snel even wat noodzakelijke aanvullingen op het dieet te geven aan bijvoorbeeld de dekstier die aan een kuurpen stond. Een koe geef je inderdaad een halve koek... dus vond ik de opmerking "een halve koek voor een pony" van meneer Pavo wel erg veel. Na een mailtje bleek dat ze de koek anders zagen !
    Iedere "koek" bestaat namelijk uit zes "koekjes" en van een 1/6 koek is de helft genoeg voor een pony . Dus dan valt het wel mee hoor .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Aah vandaar. Dan is het inderdaad makkelijk te doen. Anders zou je elke 2 weken alweer een nieuwe doos moeten halen, en ik vind het best prijzig.

Actief Forumlid Lies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Ik heb ook een haflinger die constant buiten staat. Ze krijgt enkel gras (en hooi, maar met dit weer niet meer). En als we samen werken krijgt ze een summerfitkoek in stukjes. Ook als ik gewoon een bezoekje breng, maar dan geen hele koek. Verder heeft ze ook wel een liksteen ter beschikking, iets wat ze snel mist als die op is.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Mischa staat 24/7 op het weiland. En krijgt elke dag een halve koek summerfit van Pavo. Hij heeft binnenkort ook een liksteen tot beschikking.
    Wat voeren jullie je paard met ZE?

ik gaf eerst pavo vital,das ook een suplement waar alles inzitten maar dan in brokvorm,daar hebben ze maar 50gr van nodig,maar helaas lust mijn draak het niet (voor de liefhebber,ik heb nog zo'n 7kg staan).

nu heb ik slobber gehaald van subli,daar krijgt ze 2 handjes van aangelengd met water,daardoorheen krijgt ze dan fokkerij mineralen van subli (ze is pas 1,5 dus nog in de groei)

Bladwijzers

Forum Rechten