-
Forum Meubilair
dazenval
Is er hier iemand die een dazenval heeft? Zelfgemaakt of gekocht? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Wij overwegen er namelijk ook om eentje aan te kopen.
-
Re: dazenval
Op bokt loopt er al een paar jaar een topc over. En zover als ik gelezen heb zijn alle bezitters er tevreden over.
-
Actief Forumlid
Vorig jaar heb ik er één gemaakt en ik heb veel muggen gevangen maar geen dazen.
Er zal wel iets fout geweest zijn aan mijn ontwerp of aan de locatie van mijn val.
Nathalie heeft een echte en enkele zelfgemaakte en zij heeft al veel beestjes gevangen.
-
Ik heb sinds vorig jaar een LOER en ben er heel erg blij mee. We kunnen nu ons gras maaien zonder gestoken te worden. Je ziet de paarden ook vaak in de buurt van de val staan, alsof ze voelen dat daar minder dazen zijn en ze hebben beduidend minder bulten op hun lijf.
Heb al veel soorten dazen gezien nu
.
Bij warm weer vang ik er makkelijk 30-40 per dag plus enkele vliegen, maar vooral dazen. Alweer een heleboel die zich niet kunne voortplanten.
-
-
Forum Meubilair
gudrun, jij bent van diepenbeek zeker? Zouden we eens mogen komen kijken naar die dazenval bij jou? Mijn tante haar vriend wil er zelf eentje maken. Maar hij zou willen zien hoe die constructie juist in elkaar zit en met welke materialen dat dat ding gemaakt is...
Forum Rechten