Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: van bbq huisje naar schuilhuis.

van bbq huisje naar schuilhuis.

Al paar weken zijn wij hier bezig met maken van schuilhuis voor mijn pony.
    Dit was een bbq huisje die komt van vliegbasis twente af. mijn vader werkte daar en anders werk het voor de vlakte gegooit. constructie is helemaal van staal. En we hebben poertjes gestort in de grond en daar staat die op met ankers eronder. er zitten eiken planken aan (wat niet de bedoeling was foutje van jan)
    Maar hij is nu al weekje af ongeveer dus wou wel ff showen.

Laat alleen zien hoe hij er nu uit ziet de foto,s ervoor heb ik wel maar niet erg boeiend.

Hier is hij net af en draad aan de andere kant moest er nog langs.

Huisje van de andere kant.

En sophie vind het zo prachtig dat ze de eerste 2 dagen zo beetje er alleen maar in heeft gestaan

en nog keertje in het huisje..

ze staat er nu al weekje in ongeveer.
    En ze vind het helemaal geweldig ze gaat rond uur of 5 het huisje in want, daar zitten bijna geen vliegjes in dit omdat er aan de buitenkant "lek olie opzit"schrik niet. Dit is afgewerkt olie van de trekker en geeft een mooie kleur en het vliegen vinden het vreselijk.
    Ideaal voor pony met zomer eczeem dacht ik zo !

Re: van bbq huisje naar schuilhuis.

mooi huisje

is echt leuk geworden
    wel fijn dat er geen vliegjes in zitten
    Sugar in mijn hart Chitto in de weide

Mooi huisje!

Maar ik wil niet vervelend doen... heb je hier een vergunning voor?

Mooi gedaan! En slim van die olie (en natuurlijk ook slim van sophie )! Even een tip die ik heb gezien bij Trea (of waar was het nu weer??): als je je huisje nog meer voor vliegen wilt beschermen, kan je er altijd van die slingers voorhangen, zoals ze verkopen voor voor je huis enzo...

Xjes!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ziet er mooi uit, van die afgewerkte olie op die manier gebruiken daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Het huisje staat op eigen bouw terrein dus geen probleem..
    Elinke wat voor slingers? ik had ook al van iemand gehoord in midden een plastic zak hangen en daar water in. Dit vinden vliegen vreselijk
    maar ben bang als ik dit doe dat sophie er niet meer in wil

De afgewerkte olie word hier altijd gebruikt voor dingen in te smeren. Dit hebben we alleen aan de buitenkant anders worden de paarden er vies van.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Het huisje staat op eigen bouw terrein dus geen probleem..
    Sorry, maar van deze zin snap ik weer eens helemaal niks
    Eigen terrein maakt niks uit.
    Bestemming maakt wel wat uit. Als je land hebt met een agrarische bestemming, dan kan het nog wel zo je eigen land zijn, maar dan mag je er niks op zetten.

Het huisje staat in het bos en niet in het land
    maar wat is het probleem nu? Het is geen kasteel wat er neergezet is.. Als nou schuur was van weet ik veel hoe groot.

Ik heb geen probleem. Maar als de gemeente dit door krijgt, jij wel.
    Ik weet niet of het gemeente Enschede is, maar daar mag je zo ongeveer nog geen caravan neerzetten zonder vergunning.

Wat een schattig huisje!
    Mooi hoor!

May the horse be with you!

Wat een leuk huisje! Zomaar een huisje neerzetten, ook al is het maar klein, is in geen enkele gemeente in Nederland toegestaan zonder vergunning. Maar met een beetje geluk (als niemand de gemeente belt of tipt hierover) komen ze er niet achter omdat je het vanuit de lucht (de gemeente maakt regelmatig luchtfoto's vanuit vliegtuig om te controleren voor illegale bouwsels) waarschijnlijk niet kan zien.

Ik denk dat het voor je paardje een uitkomst is! Wat je nog kan doen om de vliegen buiten te houden (want als de nachten straks kouder worden gaan de vliegen juist naar binnen om te overleven), is een vliegengordijn ophangen. Die kan je gewoon kopen bij de HEMA (6 euro per stuk, da's 1m breed).
    Ik heb er voor mijn schuilstal 5 voorhangen en die hangen al een jaar. Onverslijtbaar dat plastic!

trea wat grappig en nuttig.
    Maar ik heb wel de schijterigste pony die er is. en ben bang dat ze er dan niet meer indurft.

trea wat grappig en nuttig.
    Maar ik heb wel de schijterigste pony die er is. en ben bang dat ze er dan niet meer indurft.
    Troy durfde dat ook niet. Daarom had ik eerst een opening vrijgehouden van 50cm (daar durfde hij doorheen) en toen iedere dag een sliertje verder dichtgemaakt. Binnen 3 weken was het gordijn dicht en Troy liep gewoon in- en uit.

Oh haha grappig.

ik wil van de week eerst proberen met een plastic zak en die vullen met water
    want vliegen hebben een blokerig oog. en vinden het vervelend om tegen een schitterende plastic zak aan te kijken zeg maar. En gaan dan weg

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Oh haha grappig.

ik wil van de week eerst proberen met een plastic zak en die vullen met water
    want vliegen hebben een blokerig oog. en vinden het vervelend om tegen een schitterende plastic zak aan te kijken zeg maar. En gaan dan weg
    Ik ben benieuwd of je daar alle soorten vliegen mee weg krijgt, er zijn zoveel varianten steekbeesten... Wel een hip huisje zeg, lekker ruim en stevig ziet het er uit! En een BBQ huisje, wat moet ik me daarbij voorstellen, gaan ze daar dan met z'n allen in BBQ'en?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten