Hieronder even een copie uit mijn trainingsdagboek.
Ik heb er al eerder een topic over geopend, dit speeld dan ook al langer dan een jaar.
Als jullie willen meedenkenen suggesties hebben, altijd welkom.
Bedankt alvast.
[quote]Opzadelen geeft nog steeds heftige reactie terwijl ik het met beleid doe , zo ook het aansingelen. Je vindt het duidelijk erg vervelend, maar wat zit daar onder/achter. Angele heeft ook geen tips maar vindt het vreemd dat ze zo heftig blijft reageren. Ze denkt dat er dan toch iets onderliggend niet ok is.
Ok rijden, eerst stap ,moeilijk om goed rechtop je te zitten,mijn lijf voel ik ook behoorlijk na al het gemanipuleer deze week (osteo en tai-chi) wat veel losmaakt en alles in mijn lijf moet anders. Na een tijdje gaan we draven, proberen overgangen te rijden wat dus vreslijk moeilijk gaat, je reageert heftig op mijn been (waar ik amper druk geef) en ook tijdens het draven doe je je mond steeds open naar achteren alsof je wilt bijten, geen ontspanning. Blijf het proberen overgang op stem echt met bijna geen druk alleen zit, maar tijdens een wending haal je mega uit. Snap er niets van.
Tijdens draf ga je ook steeds galopperen terwijl je dat anders niet eens wilt??
Ik laat Angele je even rijden, want ligt het aan mij ? , goed zichtbaar je loopt niet ontspannen hoofd steeds omhoog. angele gebruikt haar benen niet eens maar toch af en toe dat hoofd naar beneden. Tussendoor ben je ook niet echt zuur. Je zou kunnen zeggen, merriestreken maar dat is het niet. He bah, wou dat ik wist wat het was wil gewoon graag dat je goed in je vel zit. Dit is wel iets wat steeds erger is in het voorjaar,tijdens de ruiperiode.
Angele denkt eerder aanstoornis in stofwisseling.
Ze adviseert een homeopaath die werkt met legger(?) antenne waar ze zelf goede ervaring mee heeft.
Ik wordt hier wel verdrietig van.
Pak je toch nog maar even mee naar buiten je bent lekker rustig en Joy moet ik nog even uitlaten. We rijden nog even een half uurtje lekker buiten, klein drafje nog, even grazen, eigenlijk lekker rustig.
Je loopt lekker relaxed met de oren naar voren, je schrikt wel als er een hert wegstuift (met Joy er achter aan ), maar is ook zo weer over.
Even in je box waar je lekker je papje oplebberd, en dan weer naar buiten. Contact voelde fijn vandaag.
Even samenvattend:
Vanaf het begin ken ik je al met meer of minder gevoeligheid bij de buik, dit verergerd in het voorjaar maar is ook aanwezig in de zomer, eigenlijk stuk minder in de winter.
Al verschillende behandelingen op losgelaten nav verschillende conclusies van mensen: hormoonhuishouding niet goed heeft hiervoor iets gehad vorig jaar, darmbacterien uit balans dus darmbacterien gehad, geen verschil, lijnzaadolie ivm irritatie slijmvliezen geen resultaat, ander voerbeleid ivm te weinig structuur in het gras, leek deze winter wel te werken in die zin dat de buik minder opgezet was.
Zelf geef ik wel altijd compositium (weet de naam niet precies) ter reininging en ook groene leem heb het gevoel dat dit wel iets voor haar doet.
Whoopie was net ontwormd zou dat nog invloed kunnen hebben?
Ga reininging in ieder geval weer starten, en contact opnemen met homeopaath.
Dinsdag kreeg ik ook 2 keer echt een rodeo toen ik galop vroeg op een rustige manier.
Bladwijzers