Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: zadel en singel vraagje

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Re: zadel en singel vraagje

Heb een malibaud randonnee op ebay gekocht . Voor weinig geld, hopelijk past hij Conny (of Piablo) en zoniet verkoop ik het verder.
    En Denis wil tot hier komen, eerst maar wachten tot het zadel hier is en een paar andere kandidaat modellen bekijken.
    Komt wel goed dus denk ik, op korte of lange termijn.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

En het werd... een podium endurance (flexibele boom en de kale boom lag er ook dus hebben we er ook op kunnen leggen, ook zelf mogen op gaan staan om te zien hoe en waar die flexibel was).
    Gaan kijken, met pony naar winkel, gepast (en nog een reeks andere zadels) proefritje door dochter en ikzelf en deze is het geworden. Ik zit er veels te hard op, plus er bovenop anar min gevoel, maar dochterlief heeft er geen problemen mee (krijgt nog wel een bontje onder haar kontje) en pony loopt ontspannen.
    Hieperdepiephoera!

Thuis dat zadel ook op Piablo gelegd, past hem ook en Anna kan er prima mee rijden. ik niet, hij gooit er veel hoger mee op, ik zit echt bovenop hem en het voelt onstabiel en niet veilig of fijn voor mij.
    Voor Piablo moeten we dus nog even verder zoeken...

Meteen na deze financiele aderlating (daar gaat mijn paardenspaarpotje) enkele zadels te koop gezet.

Voor Piablo weet ik het niet meer... de Equiflex past ook al niet, de McLellan ook niet...
    Welke westernzadels of dergelijke hebben arabierenbomen? Ik hoorde in de winkel dat die bestaan, maar ze hadden ze dus niet. (continental dus misschien, even googlen)

Ah fijn Gudrun! Al heb je zelf nog niets, het is toch fijn dat je dochter intussen lekker vooruit kan op haar podium! Veel plezier ermee en succes met de verdere zoektocht.

Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hej Gudrun,
    goed dat je al wat hebt gevonden! Ik begrijp volledig wat je bedoelt... voor mijn laatste 2 zadels heb ik een soortegelijk podiumzadel van iemand kunnen lenen om eens mee op trektocht te gaan. Ik vond het ook verschrikkelijk, ik had ook zo het gevoel dat ik bovenop Micha zat, ze werd bijna stuurloos en mijn gewichtshulpen kwamen niet goed door. Maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die het wél fantastisch vinden. Dat zadel van mij was trouwens wel ontzettend zacht, dat vond ik het enige voordeel.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Anna rijdt er prima mee en haar benen komen nu ook minder ver onder Conny uit . Zacht ja, aan de onderkant, ik vind het hard zitten aan de ruiterkant.
    Conny heeft na het enter weekend tot nu amper gelopen, alleen wat zonder zadle in de piste gespeeld. Vanaf volgende week is Anna klaar met toetsen ed, dus het wordt terug tijd om Conny wat in conditie te brengen.

Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Dat van mij was van een ander merk dan podium maar had dezelfde werking volgens mij. Dus kan best zijn dat deze veel harder zijn!
    Veel succes ermee he.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten