Mijn dochter heeft een VVR-enter trektoch gedaan vorig weekend met haar pony.
Eerste dag 35 km, tweede dag 25 km.
Hoefjes zijn nu wel heel kort, maar hebben zich verder prima gehouden (meer dagen zou op dit moment te veel geweest zijn).
's Avond werden de paarden gewassen.
Probleem is nu dat hij toen ik hen ging ophalen een oedemateuze plek had voor de songel en een klein wondje thv de singel. Wonde was de dag nadien al dicht, maar het oedeen zijn hardere plekken geworden.
Hij had vroeger een touwsingel in katoen met zo'n leren tussenstuk om hem breder te maken maar had daarmee wondjes, nu heeft hij een brede neopreen singel. Ging op tochten tot 2-3 uur goed, langer dus niet.
Ponydressuurzadel wil hij niet meer op zijn rug, geeft duidelijk aan dit niet fijn te vinden tenzij met kleine kindjes er op. Zonder zadel geen problemen.
Hij heeft nu een westernzadel, maar dat is eigenlijk te lang voor hem.
Hoe los ik dit op?
Waar ik aan denk: zadel met verstelbare singelbevestiging, meer naar achter en dan eventueel tijdens lange tochten iets van plek veranderen, maar dat zal de goede ligging van het zadel wel niet ten goede komen
korter zadel
(zou vb de Malibau Randonnee van 50 cm goed zijn?)
boomloos zadel alhoewel ik hier niet echt van houd (omdat hij zonder zadel rijden fijner lijkt te vinden, maar ik vrees voor de drukverdeling en weet niet hoe het dan met de singel zit)
Nog sugesties?
Anna wil nog van die tochten doen, maar tot dit probleem opgelost is willen we dat niet.
Bladwijzers