Pagina 11 van de 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Resultaten 151 tot 165 van de 172

Topic: Zomerexceem.. Of toch niet?

Re: Zomerexceem.. Of toch niet?

Als het heel ernstig is, bel gewoon anoniem de dierenbescherming. Zij weten niet dat jij er iets van heb gezegd, en hun gaan met de man praten.

Hier stonden tijdje terug pony's die hun hoeven zo lang hadden dat ze al in een ver stadium aan omkrullen waren en hier is ook de dierenbescherming bij geweest, hij moest er binnen 1 week wat aan doen. ik heb toen niet zelf gebeld maar andere mensen.

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Ja hoor, het is weer raak.
    De 2e deken (pagony) is naar de klote. Ik vond Mischa in de wei met alleen de hals nog op zich, de rest sleurde hij achter zich aan. Arm dier.
    Ik weet het niet meer hoor, maar ik heb het volgende besloten;
    Als Mischa de dure boett deken molt, verkoop ik hem of zet ik hem aan zee (ik woon zelf in Arnhem, maar sinds kort heeft mjn moeder een vriend in de buurt van Rotterdam waar ze ook intrekt, dus ik zal er toch 1x in de 2 weken moeten zitten).
    Helaas heb ik ook niet al het geld van de wereld, maar als Mischa de dekens blijft mollen heeft hij zoveel jeuk dat hij zich kapot krabt. Dat gun ik hem niet..

pff balen man zit niet mee zeg..
    ik zag gisteren ook een paardje met een kapotte pagony op staan, die deken wat zo kapot dat die alleen nog om de hals hing hij stond er gewoon op..

hier gaat nu weer de goeie kant op gelukkig na weer flink meren met vanalles

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Was dat niet toevalling mijn paardje dat je zag staan?:P

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jill
    Ja hoor, het is weer raak.
    De 2e deken (pagony) is naar de klote. Ik vond Mischa in de wei met alleen de hals nog op zich, de rest sleurde hij achter zich aan. Arm dier.
    Ik weet het niet meer hoor, maar ik heb het volgende besloten;
    Als Mischa de dure boett deken molt, verkoop ik hem of zet ik hem aan zee (ik woon zelf in Arnhem, maar sinds kort heeft mjn moeder een vriend in de buurt van Rotterdam waar ze ook intrekt, dus ik zal er toch 1x in de 2 weken moeten zitten).
    Helaas heb ik ook niet al het geld van de wereld, maar als Mischa de dekens blijft mollen heeft hij zoveel jeuk dat hij zich kapot krabt. Dat gun ik hem niet..

Kan het niet zo zijn dat bij Mischa de deken er zo afligt doordat hij speelt met z'n weidemaatje?
    He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
    www.paardopzijnbest.nl

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Zal best kunnen, maar ik denk zelf dat het met het rollen temaken heeft.
    De 1e keer zat hij vast in het prikkeldraad (ja, volledig mijn schuld, hier is ook gelijk wat aan gedaan) maar deze keer was ik er niet bij, wel zag ik dat het schrikdraad loshing (brrr, enge gedachtes krijg ik daarbij) maar dat kan ook gewoon om dat hij de stroom niet door het schrikdraad heen voelt bij de manen, en dus onder het schrikdraad door eet, en dat het dus losschoot.
    Eerst schoof de deken ook namelijk vrij veel tijdens het rollen.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

YES!
    Goed nieuws, me vader heeft medelijden met Mischa gekregen.
    Hij wil een nieuwe deken (boett) betalen, ik ben zo blij!

Ahhh super jill !! nou ga echt hard voor je duimen dat ze deze goed omhoud en dat hij goed zit

haha jill dat was niet jou paardje was wel een haf maar ik woon in twente (overijssel)

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Ik heb de maat 7 besteld bij de ijslandershop, bij de maat beschrijving stond kort barokke paard (dus een vierkant gebouwd paard). Ben benieuwd..

Okee ben ook wel benieuwd.. Ik heb maat 3 en sophie is een welsh van 1,31 hoog.. en ook stevig gebouwd..

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Er werd mij een maat 6 aangeraden, maarja ik moet natuurlijk weer eigenwijs doen. Maar deze deken heeft dezelfde ruglengte -de maat 7 dus- maar wel een hogere schofthoogte. Hogere schofthoogte = bredere deken, ja toch?
    De ruglengte is 135 geloof ik, Misch heeft 120 (!) nodig, maar die vind je natuurlijk nooit ik deze breedte.

Okee.. Hoop als die gaat passen jill !

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jill
    Er werd mij een maat 6 aangeraden, maarja ik moet natuurlijk weer eigenwijs doen. Maar deze deken heeft dezelfde ruglengte -de maat 7 dus- maar wel een hogere schofthoogte. Hogere schofthoogte = bredere deken, ja toch?
    De ruglengte is 135 geloof ik, Misch heeft 120 (!) nodig, maar die vind je natuurlijk nooit ik deze breedte.
    Ik weet niet of dat ook bij de Boett zo is, maar de deken die ik voor Grace(1.63) heb is de allergrootste maat die ze hebben en hij past goed. Omdat de ruglengte niet overheen kwam met die van Grace dacht ik eerst dat die veel te groot was, maar dat bleek later niet zo te zijn. Dus ik hoop voor je dat het bij jou net zo uitpakt!
    He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
    www.paardopzijnbest.nl

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Ik ook! ik hoop het echt...

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd