Welk middel in van de DA heb, weet ik niet uit m'n hoofd. Het ligt op stal, ik zal het morgen ff checken![]()
Welk middel in van de DA heb, weet ik niet uit m'n hoofd. Het ligt op stal, ik zal het morgen ff checken![]()
Ja vliegenspray kun je overal gebruiken, als je maar zorgt dat het niet op de slijmvliezen terecht komt (dus niet rond ogen, neus en mond).
Ik heb net een bestelling gedaan bij paardendrogist.nl
De Zedan Goudsbloem olie,
De beschrijving erbij:
Fijne olie voor verzorging van de geirriteerde huid. Werkt jeukstillend en huid herstellend. Bevat oa. Goudsbloemolie, vitamine E, bisabolol, tea tree olie, amandelolie, avocado olie en jojoba.
NAF Off extra Gel:
Beschrijving:
100% natuurlijke gel met tea tree en knoflook die de lichaamsgeur van uw paard beinvloed waardoor hinderlijke vliegen en muggen op afstand worden gehouden. Ideaal voor gebruik op het hoofd en paarden die een hekel hebben aan sprays. Beschrermt bovendien tegen de gevoelige huid van staart en manen tegen de mug cullicoide. Zeer geschikt voor regelmatig gebruik.
Klinkt allemaal veel belovend vond ik. Jullie horen snel mijn ervaringen![]()
Ik wil niet negatief doen, maar ik denk dat de enige die er iets van merkt, je portemonaie zal zijn.Oorspronkelijk Geplaatst door Jill
![]()
Waar concludeer je dat nou uit?Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Ik vind het alleen maar verstandig dat Jill wat probeert. Mijn ervaring met eczeempaarden is dat het wel degelijk kan helpen om de aangedane plekken te behandelen. Nee zorgt er niet voor dat het eczeem verdwijnt, maar het kan wel helpen de jeuk stillen en de genezeing van kapotte huid bevorderen.
En alles wat helpt om vliegen/muggen op afstand te houden is mooi meegenomen!
En aangezien het van te voren erg lastig is om aan te geven welk product bij welk paard goed werkt, moet Jill toch ergens beginnen????
Ik kreeg een mailtje van Mariëlle Behrens over haar nieuwe boek: Zomereczeem onder controle.
Zie hier:
[size=99px]Nieuw Boek: "Zomereczeem onder Controle" [/size]
Zomereczeem is een veel voorkomende, lastige aandoening bij paarden. Alle paarden kunnen er last van krijgen, ongeacht het ras.
Dit boek gaat in op de mogelijkheden om op een zo natuurlijk mogelijke manier de jeuk die gepaard gaat met zomereczeem te verminderen. Dit is niet alleen voor het paard van belang, maar ook voor de eigenaar die vaak ten einde raad is.
‘Zomereczeem Onder Controle’ legt duidelijk uit wat de oorzaken van het ontstaan van zomereczeem zijn. Daarnaast gaat het boek diep in op de verzorging van het paard met zomereczeem qua weidebeheer, voeding en wormbestrijding. Tevens komen de medische aspecten omtrent stress, immuunsysteem en organen aan de orde. Tot slot worden per medisch aspect natuurlijke middelen besproken die een positieve bijdrage kunnen leveren tot de vermindering van zomereczeem.
"Zomereczeem Onder Controle" is geschreven door Mariëlle de Vries – Behrens. Zij is gediplomeerd natuurgeneeskundige voor paarden. Sinds 2004 heeft zij haar eigen praktijk ‘Hippo’s Eternity’. Hobbymatig rijdt zij nationaal ZZ-licht dressuur met haar paard Oscar de la Renta.
"Zomereczeem onder Controle" - verschijnt half juni 2008.
Uitvoering: 2008-Nederland-paperback-geheel in kleur.
Het 98 pagina’s tellende boek kost € 14,95 exclusief verzendkosten.
Verzendkosten binnen Nederland: € 3,00
Verzendkosten buiten Nederland, maar binnen Europa: € 4,00.
Verzendkosten gelden per bestelling (dus bijvoorbeeld 3 boekjes bestellen op 1 verzendadres, slechts 1 x verzendkosten).
Reserveren via E-mail
E-mail: marielle@hipposeternity.nl
Onder vemelding van; "Boek Zomereczeem onder Controle", vermeldt uw naam en adres, u krijgt u krijgt het boekje per post thuis bezorgd na betaling op Giro; 4510610. t.n.v Hippo's Eternity, te Middelbeers.
Voor Belgie; vermeldt Bank nummers;
IBAN: NL44 PSTB 0004 5106 10
BIC: PSTBNL21
Met vriendelijke groet,
Hippo's Eternity
Gediplomeerd natuurgeneeskundige voor paarden
Mariëlle de Vries - Behrens
Molenbroekseweg 1A
5091 TG Middelbeers
Mobiel: 06-20173796
Website http://www.hipposeternity.nl
(Boekje + Cursus over Zomereczeem)
Lid van de BCND (http://www.bcnd.nl)
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Goed idee. Vandaag nog eens proberen met hulp. (Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
) en als het dan nog niet lukt dan ga ik maar eens bellen.
Net nog even gecontroleerd en alles zat los, misschien toch maar wat meer kracht zetten dan.Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
www.paardopzijnbest.nl
Oja, herkenbaar. Ik had me er al een beetje voorbereid dat ze het niet zo prettig zou gaan vinden. Eerst wilde ze de deken opeten (sorry Marianne! hij is nog helemaal heel) ik heb het namelijk het het kunstje 'pak' geleerd, ze kan op commando de zweep vastpakken en gaat er dan vrolijk mee in het rond zwaaien. Nu blijkbaar ook met dekens. Toen dit geen effect had, stak ze netjes haar hoofd in de deken en brieste daarna ook nog eens.Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
Gek paard.![]()
He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
www.paardopzijnbest.nl
Mijn ervaring is dat het je heel veel geld kost, en dat die middeltjes allemaal niet of zeer kortdurend baten. Ik heb ook een zomereczemer gehad hoor, mijn ervaring met deze jeukstillende, colloideswerende, peperdure middeltjes wil ik ook graag delenOorspronkelijk Geplaatst door Marja
![]()
Mijn ervaring is dat de boett, het enige is wat afdoende werkt.
Klopt op zich wel Trea, als je alléén maar zou smeren krijg je vaak het eczeem niet voldoende onder controle.
Maar als je alléén een deken gebruikt, en zeker als je die pas opdoet als je paard al jeuk heeft (dus te laat!!!!), dan is het wel belangrijk dat je toch probeert de jeuk zoveel mogelijk te stillen want anders hou je geen deken meer over... En behalve dat, een paard met jeuk is erg naar...
@ Trea, dat werkt mischien prima wanneer de huid nog niet stuk is maar wanneer de huid al stuk is omdat je te laat bent met de deken dan moet je de wonden toch verzorgen op zijn minst, vindt ik. En het helpt vaak wel wat tegen de jeuk.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Dat zeg ik toch ook helemaal niet! Ik heb het over die 'veelbelovende' advertenties met veelbelovende prijzen over jeukstillende middeltjes. Het Leen Taal drama staat me nog heel helder voor de geest. Wondverzorging vind ik iets heel anders. En natuurlijk moet je daar aandacht aan schenken!dan moet je de wonden toch verzorgen op zijn minst![]()
Als de wondjes dicht zijn, zou ik me persoonlijk toch meer gaan richten op inwendige reiniging ipv smeermiddelen.
Inwendige reiniging is idd ook belangrijk, ik kon Whoopie vorig jaar bv redelijk jeukvrij houden met drainage composium, gewoon een onderhoudsdosering evt tussendoor weer even stoppen,vindt ik fijn spul.
Momenteel smeer ik nog plus vliegen- deken, als ik straks de exceemdeken een tijdje op heb en ze schuurt verder niet (Whoopie schuurt ook niet erg is (nog) geen echte excemer), dan ga ik ook proberen te stoppen met smeren.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Omdat ik de deken te laat heb opgedaan, zit Mischa in ieder geval dit jaar in de 'zomerexceem cirkel' zodra de huid heelt, jeukt dat en krabt hij het weer open.
Hij krijgt binnenkort brandnetels, knoflookpoeder (jaa ik weet de verhalen, maar 1 a 2x per week!) en geen krachtvoer. Hij zit op dit moment ook onder natuurazijn:P
ik voer ook omega 3 tabletten.
ik doe dit nu 3 of 4 maand en ik merk toch wel een beetje resultaat
als je een action in de buurt heb daar kun je ze heel goedkoop kopen in een potje![]()
Bladwijzers