Pagina 4 van de 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 172

Topic: Zomerexceem.. Of toch niet?

Re: Zomerexceem.. Of toch niet?

Als ik nu nog dekens koop, zal het boett zijn. Ik heb nu voor de goedkopere dekens (pagony en Everline) gekozen omdat het dringend was en ik voor 2 pony's dekens moest kopen. Voor 2 pony's een boett kopen, was gewoon véééééééél te duur. Maar voor 1 pony had ik het zeker gedaan. Ik ken een site waar alles supergoedkoop is in vergelijking met de anderen, en toch supergoede service en producten.

Groetjes!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Voor de deken wordt inmiddels gezorgd dus dat komt goed! Nu een paar andere vraagjes..

Grace heeft dus al jeuk, met de deken op zou ze in principe weer dag en nacht op de wei kunnen. Daar kan ze niet schuren ivm stroomdraad, behalve misschien een klein beetje aan de waterbak maar dat doet ze nu ook niet. Hoe zit dat dan als het gaat regenen? Op stal staan vind Grace, hoe gek het ook klinkt, helemaal niet erg. Misschien zelfs wel fijner dan 's nachts op de wei. Op stal staat ze namelijk samen met koeien, en die ziet ze toch wel een beetje als gezeldschap. Als ze 's nachts alleen staat, gaat ze eerst rondjes door de wei rennen, op een gegeven moment krijgt ze het ook wel door, dan blijft ze gewoon weer de hele tijd rustig eten enzo, maarja ik vind het toch wel vervelend als ze graag 's nachts op stal staat. Maar op stal gaat ze flink aan het schuren..

Misschien is het gewoon weer een kwestie van wennen is. Ze heeft vorig jaar ook 24/7 op de wei gestaan en afgelopen winter ook, alleen nu even niet.
    He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
    www.paardopzijnbest.nl

Ze kunnen met de deken rustig buiten in de wei staan. Mijn pony heeft nu wel een schuilhuisje, en staat daar erg veel in en kan droog staan.
    maar als we op vakantie staan word ze wel nat en de deken houd zelf beetje de regen tegen ze is dus minder nat (tenzij het echt plenst)
    Ik zou haar toch buiten laten staan.. Ze krijgt vanzelf wel in de gaten dat het lekker is en gaat dan wel eten

Met een eczeemdeken buiten in de regen is geen probleem - althans die van Everline is van materiaal dat supersnel droogt.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Ok, even een samenvatting voor jullie.

Mischa had een exceemdeken op, die heeft hij in totaal een week heel gelaten. Daarna zat hij (waar ik al zo verschikkelijk bang voor was) vast in het prikkeldraad. Hele deken naar de *#$*& maar gelukkig had Misch niks. Deken af, eerst schrikdraad gekocht. Heb m ontzettend gestresst, aangezien ik zelf geen auto heb en dus zo'n beetje altijd afhankelijk ben van andere.
    Binnen 3 dagen schrikdraad, deken weer op.
    Me arme knul heeft in die 3 dagen zn hele hoofd kapot geschuurd, en een stuk van z'n manen zijn weg.
    Nog steeds (nu hij de deken alweer 4 dagen opheeft) heeft hij nog steeds jeuk. ik hoop dat dat de wondjes zijn die aant herstellen zijn?

Oh jemig dat is niet zo best.
    Ik zou denk wel iets kopen om de jeuk te verlichten omdat ze nu dus niet kan schuren.
    maar de wondjes gaan nu wel weer genezen, bij mij heeft dit een jaar geduurd.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Oh jemig dat is niet zo best.
    Ik zou denk wel iets kopen om de jeuk te verlichten omdat ze nu dus niet kan schuren.
    maar de wondjes gaan nu wel weer genezen, bij mij heeft dit een jaar geduurd.

Ja maar wat dan?
    Ik wil best iets kopen, maar ik weet echt gewoon niet meer wat werkt en wat niet

Dat probleem heb ik ook

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Wat werkt is per paard ook verschillend, je zult dus aan het uitproberen moeten! Je kunt wel naar ervaringen van anderen vragen en als je ergens veel positiefs over hoort, kun je dat uitproberen, maar ook dan is het nog geen garantie dat het voor jouw paard werkt...

Wel balen van je deken, maar dat was te verwachten als je prikkeldraad om je wei hebt... Je zult toch moeten zorgen dat hij niet zo'n jeuk meer heeft, anders blijft je paard proberen zich te schuren...

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Het was m'n eigen schuld, ik ontdekte een dag voordat ik ze wou overweiden dat onze laaste baal hooi verrot was. Ik moest nog overleggen met m'n weidegenootje, dus ik was van plan om ze de volgende dag over te weiden. Misch had blijkbaar honger (er was opzich nog wel genoeg gras) maar het gras aan de overkant is altijd lekkerder. hij heeft nog nooit over de omheiding heen gegeten, tot nu toe dus.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Help.
    Ik weet het ff niet meer hoor. vandaag wakker gebeld (ben ziek) mischa's deken was weer helemaal gedaait door het rollen. ook z'n hoofdkap blijft niet normaal zitten. Ik merkte ook dat z'n plekjes op z'n hoofd niet minder worden, ook sterft hij met deken op nog steeds van de jeuk. Hij vind het heeeeeeerlijk als ik aan z'n staart zit.
    Nu toch eens een goede DA erbij, vele mensen hebben mij verzekerd dat het ZE was maar nu twijfel ik toch wel een beetje.. Bovendien bevalt die deken me steeds minder, hij blijft niet goed zitten.

Hoi Jill,

ik denk dat je een verkeerde maat deken hebt. Welk merk was het nu weer?

Bovendien, eens je paard jeuk heeft, werkt de deken niet meer tegen de jeuk, en helpt het slechts voorkomen dat er nog meer wondjes komen. Jeukstillende middelen vind je genoeg. Misschien kan je dit boekje kopen:
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ction=BOOK

Ik heb het pas gekocht en het ziet er interessant uit (nog niet gelezen).

Xjes!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Als hij eenmaal jeuk heeft en het enige wat je doet is hem een deken geven, zonder jeukstillende middelen te gebruiken, dan blijft hij jeuk houden. Dat is hier ook al eerder geschreven; het is dus nog geen reden om te twijfelen of het zomereczeem is. Alhoewel het natuurlijk nooit kwaad kan om er eens een goede DA naar te laten kijken!

Vervelend dat de deken niet goed blijft zitten! Zijn alle sluitingen nog wel heel en gebruik je ze ook allemaal?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Probleem met de deken herken ik, is lastig, wat voor soort deken heb je gekocht, een elastische.

Ik ben het helemaal eens met Marja, je "moet"echt iets aan de jeuk doen, dagelijks insmeren met iets, een keer per week even lekker wassen met bv iets van Tea-trea schampoo en dan weer insmeren. Het schijnt belangrijk te zijn dat je de aangedane huid verzorgt en vettig houdt.
    Ik zou zeggen ga gewoon iets proberen, sweet-itch, liberate, , je hebt verschillende middelen op basis van etherische olien soms zeezout erbij door en teatree olie, zijn allemaal natuurlijke middeltjes die in ieder geval de boel niet verergeren. Je moet gewoon met iets beginnen en niet direct verwachten dat het weer helemaal goed komt.

Verder kunje naar het eten kijken, bij excemers "kan "suikers een probleem zijn, dus als je hem bijvoert zorg dan in ieder geval dat er geen melasses in het voer zit en het voer laag in de eiwitten is (bv voer van st-hypolite, subli zonder, ik doe maar een gooi ook marstall heeft speciaal voer voor excemers).
    Ik las dat je hem nu 24 uur in de wei hebt staan, dat betekent dat hij steeds gras (is suikers) kan eten, ik zou bij voorkeur mijn paard daarom s,nachts terug op stal zetten met grofstengelig hooi.( of op een zandstukje oid)

Exceem is zeer gecompliceerde problematiek wat vaak op meerder vlakken aangepakt moet worden.

succes!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

JIll het duurt best heel erg lang voordat die wondjes zijn genezen. en hij blijft dus jeuk houden, maar de deken helpt ook beschermen tegen het schuren
    ik heb een boett deken en deze is mij 2 x verschoven maar toen was ze zo enorm gek aan doen en haar hoofdkap blijft ook super zitten.
    Ik weet niet welk merk deken je hebt maar ik heb gekeken naar de kwaliteit en het geld haal je er na tijd wel weer uit als je paard onder een goeie deken staat.

Ik heb overigens vorig jaar ook geen jeuk stillende dingen gebruik maar was puur voor genezen van de wondjes en ze stond veel rustiger in de wei.
    Maaar als de deken niet goed blijft zitten is dat wel lastig

welk merk deken heb je dan?

Pagina 4 van de 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten