Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 135 van de 172

Topic: Zomerexceem.. Of toch niet?

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Re: Zomerexceem.. Of toch niet?

Twee van mijn drie arabiertjes hebben ook een lichte neiging tot eczeem. Ze schuren zich een ongelukkie tijdens zonsondergang met al die ...vliegjes.
    Ik was er gelukkig op tijd bij, wan ik ontdekte de schilfertjes en de korstjes in de manen vrij snel. Het lijkt nu onder controle (niet te hard zeggn natuurlijk)

Mijn maatregelen:
    Sober dieet alleen 6 uurtjes grazen op een dag, 's avonds flink berg hooi en 2x per dag een halve kilo basisbrok.
    De appeltjes, peentjes, muesli en andere extra's laat ik ivm alle suikers achterwege.
    Daarnaast smeer ik de manen 2x per dag in, 's ochtends met natuurazijn (10 ml in een spuit en over de hele manenkam inmasseren) en 's avonds met sweet itch of een andere eczeem-balsem om de huid soepel te houden.

Tot nu toe (3 weken geleden mee begonnen) goede resultaten. Nog wel een beetje schuren, maar niet meer heel heftig. (de manen blijven nu zitten en er zijn geen korstjes meer te bekennen)
    Of het echt zomereczeem is durf ik niet te zeggen, ze hadden in ieder geval heftige jeuk en nu niet meer.

pasterza
    Guest

Ben bang dat Waldjo ook zomereczeem aan het ontwikkelen is... HIj schuurt enorm, z'n hoofd zit vol met vele kleine wondjes, soms tot bloedens toe. Manen zijn ook voor een gedeelte eraf geschuurd, wat je nauwelijks ziet omdat hij alleen de onderliggende manen eraf schuurt En op z'n schoft en omgeving en de staartwortel en het gebiedje er boven (in de 'gleuf') zitten héél veel bultjes met kortsjes. HIj is ook erg gevoelig op de schoft. Als ik die aanraak doet ie z'n hoofd/ hals alle kanten op Wazig...
    Volgens m'n hoefsmid is het zomereczeem maar die bultjes met kortjes en die gevoeligheid kan ik dan niet verklaren. Of is dat ook een symptoom er van?

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

pasterza, mischa is ook heel gevoelig bij z'n schoft, het is nu wat minder maar in het begin ook redelijk erg.
    Als ik je verhaal zo aanhoor denk ik dat je (helaas) toch echt zomerexceem te pakken hebt..

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Erg ontevreden over de Pagony, hoofdkap verkleind, s'ochtends opgedaan, s'middags kwam ik mischa tegen met maar 1 oog
    Hele hoofdkap zat scheef, en hij zag nog maar met 1 oog, gelukkig was hij niet zo in paniek als de vorige keer. Hoofdkap laat ik nu helemaal achterwege, ik durf niet meer.

Ook de deken bevalt me niet, hij schuift zeker 15 cm als mischa gerold heeft, soms meer. (dan zit hij echt helemaal scheef) Hij heeft geen continue toezicht, aangezien ik (meestal) maar 1x per dag kom, vind ik dag gevaarlijk.

Rotdeken, nooit meer. Maar waar vind je nou een rolproof deken voor een kort, breed paardje?
    Deze deken is 185, een maat groter dan misch normaal heeft. Een kleinere maat kan niet, dan zit hij voor te krap. Nu zit de deken zeker 10cm te ver naar achter, maakt (dacht ik) niet zoveel uit maar nu schuift de deken dus als de &@($*%...

Over 1 1/2 maand jarig, dan maar geen nieuwe mobiel, Misch gaat uiteraard voor. Wie kan me helpen aan een deken?!

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Hmpf, alsof Misch het op dit moment nog niet moeilijk genoeg heeft.. Nu heeft hij ook nog een schuurplek van het buikgedeelte (waar de achterste singel zit) onderaan zn buik...

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Bij de deken van Whoopie zat dat gedeelte ook te strak ik heb er een flink stuk breed elastiek tussengenaaid.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Pff jill het zit je niet mee zeg misschien proberen om aan een 2e hands boett deken te komen ?
    ik heb ook een zeer brede pony & kort en de deken blijft perfect liggen
    En misschien voor jou ook een optie ik heb een hoofdkap met oortjes gekocht voor sophie van HH bij http://www.vitalhorse.nl (weet niet als dit mag)
    maar ik heb nu ook op hij was bedoeld voor rijden maar hij zit zo goed en weet niet of hij natuurlijk 100% werkt maar ze vond hem wel prettig

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Pff jill het zit je niet mee zeg misschien proberen om aan een 2e hands boett deken te komen ?
    ik heb ook een zeer brede pony & kort en de deken blijft perfect liggen
    En misschien voor jou ook een optie ik heb een hoofdkap met oortjes gekocht voor sophie van HH bij http://www.vitalhorse.nl (weet niet als dit mag)
    maar ik heb nu ook op hij was bedoeld voor rijden maar hij zit zo goed en weet niet of hij natuurlijk 100% werkt maar ze vond hem wel prettig
    Over 1 1/2 maand ben ik jarig, dan maar geen nieuwe mobiel.. misch gaat uiteraard voor.
    Hopelijk krijg ik het geld bij elkaar, 2e hands boett is niet te vinden in de maat (M5) die ik zoek.. Ik ben alleen bang dat de hoofdkap ook hier niet blijft zitten, omdat mischa tijdens het rollen ook altijd lekker met z'n hoofd over de grond heen gaat..

Voordeel van de hoofdkap van boett is dat hij aan de binnenkant vast kan worden gemaakt
    de kap van boet heeft 1 ding bovenaan die gaat tot aan de rug en word aan binnenkant vastgemaakt.
    En er zitten 2 klipjes los aan die kun je er zelf in naaien zodat die aan de onderkant ook niet los gaat en verschuiven wil dan echt niet.
    Mijne verschuift hoogtens 1 x in de 2 maand ofz.

Misschien willen je ouders beetje mee sponseren ?

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Ik heb nu de pagony, die heeft ook 2klipjes en aan de bovenkant een 'flapje' die je weer aan de bovenkant van de hals van de deken kan vastmaken. maar misch krijgt het toch voor elkaar, vraag me niet hoe.
    Misch heeft z'n eerste deken (jaja dit is al de 2e) gemolt aan het prikkeldraad, eigen schuld ik weet het, maar me ouders hebben toen ookal gesponsoord en ook een beetje voor het schrikdraad. Die vinden het meer dan genoeg deze maand.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Ik heb trouwens ook nog goed nieuws te melden! Ondanks dat de deken gevaarlijk veel schuift en schuurplekken aan de binnenkant van de benen en onderkant buik op heeft geleverd, is de jeuk bij de staart volledig weg! ik kan krabben wat ik wil, mischa kijkt er niet meer op of om van. er groeit zelfs alweer haar op staart

Iets voor de flank, heeft misch nog wel jeuk, ook meer dan eerst lijkt wel. Hij krabt zichzelf ook door de deken heen, terwijl er volgens mij geen vliegjes kunnen bijkomen appart, maar hij krijg er nu verschillende middeltjes (in- en uitwendig) voor. Het kan ook door de deken komen, de achterste singel van de buikflap zit daar namelijk ook.

Dat is wel goed nieuws jill !

wel raar dat mischa hem los krijgt sophie lukt dit niet hoor. Want dat buik flapje zit weer in de deken vast enz.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Ik heb het verkeerd uitgelegt, de buikflap blijft wel op zn plaats, maar hij heeft er jeuk 'doorheen' De deken werkt overduidelijk bij de staart goed, maar bij de flanken jeukt het nog steeds.

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Het is weer helemaal fout.
    Overal kale plekken op zn borst, en een kras op zn kont (waarschijnlijk van het spelen) Ik ben bang dat de deken schuurt, Mischa heeft nog steeds vreselijke jeuk.. Ook door de deken heen.
    Heb hem nu afgedaan, kijken hoe het nu gaat.
    Ik ga vanavond de oude eigenaresse bellen, ik weet het nu echt niet meer...

Jeetje Jill dat is wel heel erg. Met wat behandel je hem nu qua zalfjes of shampo? Werkt dat ook helemaal niet? Is het geen optie dat hij bijvoorbeeld tegen 5 uur binnen wordt gezet wanneer de mugjes het actiefst zijn. Dat is wel heel verevelend, maar die jeuk lijkt me toch erger dan in de meest erge mugtijd op stal staan. Oja, en is hij al zijn wintervacht al kwijt? Dat kan ook voor erge jeuk zorgen, al die losse haren. Bij Grace zitten er allemaal losse haren in de deken, die haal ik er elke dag zo veel mogelijk uit + nog een een grondige poetsbeurt om de overige wintervacht weg te halen.

Stomme muggen ook, allemaal in keer uitroeien zou nog de beste optie zijn.

Heel veel succes!
    He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
    www.paardopzijnbest.nl

Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten