Pagina 10 van de 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Resultaten 136 tot 150 van de 172

Topic: Zomerexceem.. Of toch niet?

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Re: Zomerexceem.. Of toch niet?

Tja... lastig. Ik kan me indenken dat je compleet wanhopig wordt dat er ondanks de deken nog steeds jeuk is. Aan de andere kant had paardlief al jeuk vóór de deken opging en zal het overgaan niet ala minute gebeurd zijn. Maar wat ik me verder afvraag, wat krijgt Mischa te eten? Ik bedoel hiermee dat er bij Kate wel degelijk een groot verband tussen wat ze eet en de jeuk/schuren aangaat bestaat! Sinds ik haar op ander voer heb is de jeuk een stuk minder, toen ik daarna ook nog eens per 2 weken haar van top tot teen in de teershampoo zette was het malle schuren en jeuk ook nagenoeg verdwenen.

Kate schuurde voorgaande jaren trouwens met name haar navel, kont/staart en zo nu en dan haar voorhoofd. Nu schuurt ze niet meer, ze reageert alleen nog wel heel heftig op beten van vliegend gespuis in de vorm van gigantische jeukbulten. Dat is dan ook meteen de enige reden waarom ik haar in deze periode van het jaar in een deken heb staan, gelukkig niet meer vanwege de jeuk!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Deze week wassen met Tea Tree shampoo.
    Kan hem niet op stal zetten, boer klaagt over stank.
    Omdat de stal aan huis vast zit.

Ik heb ff haast, drukdrukdruk...
    Simpel weg geen geld om dure zalfjes uit te proberen, van me ouders hoef ik ook niets te vragen, die hebben al 200 euro geholpen.

Deken morgen weer op doen? Of toch niet?
    Hij zat wat krap bij de schouders ja, wil voor me verjaardag een nieuwe (everline???) maar ineens zoveel plekken in een x..
    Maar hij kan nergens anders aan schuren ivm schrikdraad. (behalve aan de waterbak maar die komt niet tot zn knieen, en daar staat een draad onder gespannen)

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Ik ga nog homeopatische druppels uit proberen.
    Heb nu een zalfje wat verzachtend werkt, voor op het hoofd.
    Daar groeien ook weer haartjes op.

Ook maar op de borst, heb ook een sterk coelend middel van de DA nog liggen, maar dat is niet goed voor hem dus was ik eigelijk mee gestopt (vorige x alleen op het hoofd gebruikt voor max. 2 weken) Dit ga ik nu ook op de borst doen.
    Hij had daar trouwens wel een instecten beet (bult) zitten, dus dat kan ook een oorzaak zijn...

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

@Jossie, Mischa krijgt op dit moment vrij weinig, eigenlijk alleen maar gras. En 1x per week slobber met vitamine poeder.
    Hij krijgt ook elke dag een weidekoek, hier ben ik voor een week mee gestopt om te kijken of dat effect heeft.

Gister voor de tweede keer een mega bult op Grace ontdekt. Een verstopt haarzakje, alweer. Terwijl ik de deken toch regelmatig afdoe. Gister ook gewassen met Liberate schampoo. De benen en de buik alleen want voor de rest was het nog te koud. En daarna de manen en de staart flink ingesmeert met speciale gel tegen de jeuk. Ben de naam even kwijt, maar Grace vond het heerlijk. Toen terug op de wei gezet zónder deken. Gelukkig regent het hier behoorlijk. Voortaan de deken maar wat vaker afdoen denk ik..

He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
    www.paardopzijnbest.nl

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Wil je wat meer ovr die bult vertellen?
    Mischa's deken gaat ook relatief weinig af..

Die bult was dus een verstopt haarzakje. Door de deken kan de huid niet meer zo heel erg goed ademen. Waardoor alles een beetje dichtraakt als het ware. Grace heeft dit best snel zo te merken. Het is verder niks ernstigs en trekt gewoon weer weg. En er zit een soort van puntje in het midden. Ik denk wel dat dit verschilt per deken en natuurlijk per paard hoe snel het gebeurt. Maar bij Grace doe ik de deken nu toch wat vaker af. Van de vorige bult heb ik een foto gemaakt, het is niet zo heel duidelijk maar ik plaats hem toch even

www.paardopzijnbest.nl

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Mischa had ook 2 van die bulten. Ik dacht dat het insecten beten waren.
    Ik doe voor de zekerheid de deken ook maar wat vaker af, bedankt!

Ik weet niet hoe erg jullie paarden eczeem hebben, Maar ik hoef het niet te proberen om de deken af te doen in de wei !
    wat dan heb ik na een half uur geen pony meer over ? ook als het regend blijft hij op want die jeuk zit er en ze gaan scheuren regen of geen regen.
    De deken gaat er hier nu ongeveer 2 maal daags af.. een keer voor het rijden en andere keer gewoon voor lekker vertroetelen en ff alle wondjes behandelen..
    Maar ik kan haar ook gerust een week laten staan met de deken. Bulten heeft zij nooit gehad.

Ik doe de deken ook alleen af met slecht weer en veel wind. (zoals nu) Dan zijn er veel minder muggen en de deken moet toch een keer af omdat Grace dus wel van die bulten krijgt. Grace heeft het niet super erg, maar dat komt ook omdat ze niet kán schuren. Nu iniedergeval niet meer. Jeuk heeft ze wel. Gelukkig al wel veel minder! Ze staat wel in een zeer eczeempaard onvriendelijke plek. Naast het bos én pal naast een beek. Daarnaast gaat de deken natuurlijk ook nog elke dag af, om de poetsen, haren uit de deken te halen en de plekken te verzorgen.

@Marjo&Sophie: Jou pony heeft een Boett toch? Dan zou het dus goed kunnen dat die beter ademt en dat Sophie daardoor geen bulten krijgt.
    www.paardopzijnbest.nl

Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Wat is de beste deken voor een kort (zeer) breed paard?
    Die pagony van mij schuurt nogal bij de boeg..

Ik heb inderdaad een boett deken.. Ik merk wel zoals nu heeft ze hem al wel tijdje om dat de gaatjes door de rommeltjes dicht gaan zitten en ik wacht nu nog 3 weken, en voordat ik op vakantie ga doe ik hem in de wasmachine zodat die weer lekker fris is en weer goed ademt.

Denk toch dat je dan gauw bij boett terecht komt, en misschien een Everline als ik goed schrijf ?

Mijn pony is ook vrij breed en kort.. en toch ben ik zeer te spreken over hoe die ligt, schrijft heel iets naar links of rechts maar meer niet en achter is hij heel iets te lang maar dat vind ik niet erg, want hij hangt nu iets verder over de benen alleen maar goed vind ik.

Voor een kort paardje weet ik niet. Maar voor Grace (1.63) heb ik een Everline en die past goed. Grace is zelf echt heel heel heél erg breed. Daardoor zit hij bij de schouders wat strakker en bij de schoft, want Grace haar rug is al wat ingevallen. Maar dat maakt niet uit want hij is ook wat elastisch waardoor dat strakkere niet hinderlijk is.
    Ik denk wel dat een Boett deken simpelweg de beste is. Maar ook de duurste.
    www.paardopzijnbest.nl

Boett is vreselijk duur.. Sophie is niet van mij en ik heb vorig jaar koste wat kost lopen zeuren om die deken. En gelukkig zegt de eigenaar nu ook van heb er nooit spijt van gehad dat die deken er uiteindelijk is gekomen.

en mocht deze deken over paar jaar niet meer ok zijn.. dan komt precies dezelfde er weer ! Misschien in andere kleur maar dat denk ik niet.

Bij ons in de buurt staat een fries met zomereczeem. Er word helemaal niks aan gedaan. Manen kun je het al niet meer noemen. Maar toen ik vanmiddag langskwam zat er op de staartwortel en daarboven een hele grote open wond. Ik heb echt de neiging om er wat van te gaan zeggen, maar die man kennende maakt dat alles alleen nog maar erger.
    zucht..
    www.paardopzijnbest.nl

Bladwijzers

Forum Rechten