Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Freeform vs Barefoot

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Freeform vs Barefoot

Hoi,

ik zou graag jullie ervaringen willen horen over het volgende: wij zijn kalmpjes met mijn bijna vijf-jarige ruin aan het "werk". Dat wil zeggen grondwerk, loswerken, werk aan de hand (kaptoom), dubbele lijnen of kalm aan onder zadel, stap en draf. Ongeveer vier keer in de week.
    Moon heeft rechtsvoor een scheef voetje. Dit zie je terug in zijn schouders, de een is iets boller als de ander.
    Tot begin van dit jaar stond hij voor op ijzers om dit te corrigeren. Begin van het jaar heb ik mijn beide paarden van de ijzers af laten halen en nou is dat hoefje behoorlijk aan het veranderen. In goede zin.

We hebben Moon ingereden met een Freeform Classic.
    Tijdens het rijden is hij nog heel erg bezig met hoe hij zijn lichaam kan gebruiken, hij valt gauw over zijn schouders. Begrijpelijk voor een jong onervaren paard. Maar nou valt mij de laatste tijd op hoe wiebelig mijn benen eigenlijk zijn in de Freeform. Ik heb er express al dresuurbeugelriemen aangehangen omdat de originele riemen wel elastiekjes leken.
    Ik heb nou even een Barefoot Arizona van iemand te leen en het lijkt toch of dat een stuk beter gaat. (Ik ben een Westernzadel gewend.)
    Nou zit ik dus te dubben of ik mijn Freeform in zal ruilen voor een Barefoot. Ik heb onder beide een goede pad liggen met flinke vilten inlages.

Een boomzadel is nu zeker nog geen optie. Ik heb er vorig jaar een voor hem aan laten passen. Deze lag echter al heel gauw niet goed meer met als gevolg dat hij rechtsom alleen nog maar kon vallen.
    Gezien zijn ongelijk ontwikkelde schouders hou ik het voorlopig liever bij een boomloos zadel.

Heeft iemand hier ervaring mee?
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Re: Freeform vs Barefoot

Ikzelf heb nog een freeform enduro liggen, ik heb deze 10 minuten geprobeert maar kan er niet aan wennen.. ik ben altijd westernzadels gewend...
    Maar vind beide zadels erg stabiel en fijn.

pff zal hier even opnieuw mijn punten schrijven..

Ik vind beide zadels fijn omdat ze zacht zitten, ik vind de barefoot stabiel omdat je hier lekker diep in zit en de freeform is stabiel door de poleys aan de voorzijde en de stevige cantle.
    Ik kan niet wennen aan de freeform omdat dit zadel zo gevormd is dat je in een correcte houding geplaatst wordt, en mij gaat dat irriteren omdat ik dat nooit echt gewend ben... Ook is de voorzijde van het zadel niet fijn voor mij, ik mis toch echt mijn knop en is de zitting dus heel erg anders... Daarom ben ik voor mijn barefoot gegaan en wacht mij freeform op iemand die wel graag een normaal zadel wilt (qua zitting)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2008
    Leeftijd
    53

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door simone.vdm
    pff zal hier even opnieuw mijn punten schrijven..
    Bedankt Simone .

De Barefoot is terug naar zijn eigenaar. Ik heb er nu één ter test aangevraagd bij een shop.
    Ik weet wel al dat ik een bredere pommel nodig heb.

Ik mag ook van een vriendin de fenders van haar Barefoot lenen om te kijken of dat werkt met mijn Freeform.
    If you have trouble keeping your emotions under control, focus instead on controlling your thoughts.
    What you feel is created largely by what you allow yourself to think.

Ja moet je eens proberen, ikzelf vind fenders heel erg fijn, gaat ook niet schuren als je met een driekwartbroek wilt rijden
    De freeform is beter qua drukverdeling van de beugels maar de barefoot is ook goed en zit echt heerlijk in mijn nieuwe, ik heb de atlanta limited editon! Echt geweldig dat ding... Het is een maat 1 maar zelfs mijn vriend (ik heb xs en hij xl) die nogal groot is en wat gezet is past er heerlijk in...

Bladwijzers

Forum Rechten