Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Playdag bij de Belgskes

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Playdag bij de Belgskes

Vandaag was het bijeenkomen geblazen bij Liesbet & familie voor de eerst playdag van het jaar.
    De weergoden waren ons goed gezind, zon, wind en over de regen zwijgen we eventjes
    Stipt om 10 u. zag ik een bekende prins en twee kleine shetten, hier is't.
    Er volgde een vriendelijke ontvangst door de gastheer van dienst
    In de verte zag ik Liebet en haar kids en een tot nog toe onbekend meisje, het bleek Lies te zijn
    Liesbet had prachtig werk geleverd, een piste vol met opdrachten. Dit kan niet anders dan leerzaam worden.
    Vermists ik zonder paard ben kan ik rustig leren door te kijken.
    De rest van de Belgskes stroomt binnen, spijtig genoeg waren er ook enkele ongewilde afwezigen
    Kim (zonder het pipi paard), Katrien met Misha (en Leki), Sylvia en Dirk met Mickey en Ollie (en Thibo) en last but not least Nathalie met Lollita en Huppeltje of zeg maar Huppel.
    Ondertussen krijgen alle paardloze een professioneel gemaakt juryformulier.
    Iedereen gaat aan de slag en ik mag Katrien en Misha beoordelen.
    Katrien en Misha slagen met glans en wimpel op alle proeven en krijgen van mij een super Savy label.
    Alle paarden waren en voorbeeldig getrainde viervoeters.
    Tijdens de special act werd dat duidelijk. Een enorm grote kleurrijke doek werd bovengehaald.
    Neen, hier gaat nooit een paard onder maar...Amir, Bollie en Whoepie gaven het voorbeeld en de rest volgde. Een voor een werden de paarden ingepakt. Wonderbaar.
    Tijdens de lekkere broodjeslunch was een kleine Parelli kledingshow en volgde er een discusie over de kwaliteit van de kledingsstukken.
    Een ongewilde kennismaking tussen Mickey, Amir, Bollie en Whoepie liep goed af.
    Daarna begon iedereen zich klaar te maken voor de wandeling. Sylvia en Ollie waren het slachtoffer van de opening der hemelsluizen.
    Voor mij zat de playdag erop, het was een fijn weerzien met iedereen en een prettige kennismaking met Lies.
    Een playdag is toch altijd een moment van inspiratie opdoen, kletsen en nieuwe mensen leren kennen.

Nogmaal bedankt aan onze gastfamilie van de dag.
    Hopelijk wordt mijn verslagje nog aangevuld door de ander aanwezigen
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: Playdag bij de Belgskes

geweldig verslag.

Liesbet, ik wil nog even zeggen dat ik de indruk heb dat Lotte en Sara met grote sprongen zijn vooruit gegaan tegen de vorige keer (en dat is echt nog niet zo lang geleden)
    ze kunnen nu echt dingen alsof het niets is. Echt knap.

T'was weeral gezellig en das toch altijd de bedoeling hè.

Actief Forumlid Lies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Zo'n goed verslag, daar heb ik weinig aan toe te voegen
    Behalve misschien enkele foto's . Degene die ik getrokken heb kan je vinden op http://s88.photobucket.com/albums/k182/ ... %201%20mei , dan moet ik ze niet één voor één gaan verkleinen of een selectie maken. De piste was prachtig aangekleed en de oefeningen waren super! Spijtig dat we die parachute niet op film hebben, daar zou menige paardenliefhebber van opkijken, want daar is toch jaren trainig voor nodig

Hopelijk is jullie wandeling even goed geweest!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wat een leuke fotos zeg, ziet er uit alsof jullie ontzettend gaaf bezig zijn geweest ,en die amir met hoepel
    Leuk zo,n dag lijkt mij!!!!!!!1
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

ik vond het zooo jammer da'k er nie kon bijzijn... maarja zal voor volgende keer zijn...

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Dag allemaal,

'k ben weer verrezen .
    @Mieke: Tof dat je al een verslag hebt gezet Mieke hoef ik alleen nog maar aan te vullen.
    @Liesbet: Prachtige foto's Liesbet!
    @Kim: Kim dat doet me deugd, ik had zelf ook het vermoeden maar ik dacht dat is het moedergevoel dat me bedriegt. Ze zijn na het pony-kamp supergemotiveerd teruggekomen, maar dat blijft nooit lang hangen .

Mijn vervolgverslag:

Nadat de hemelsluizen zijn opengegaan zijn we nog op stap gegaan met 7 paardjes (Micha, Oliver met Mickey als handpaard, Alice (pony van de buren), Amir, Bollie en Woepie. 5 ruiters, en ik tel voor een half want ik heb in het begin niet op Amir gezeten, 3 begeleiders en 2 honden. Dirk heeft foto's van de optocht, ik hoop dat Sylvia ze hier zet want onze 'stoet' was de moeite.

Amir was nogal dribbelachtig, ik liep naast hem, en ik moest hem constant terugnemen, want hij wilde gewoon naast mij draven/dribbelen 't is maar hoe je het wil noemen. De dochter van de buren wilde ook niet op haar pony, ze had ook schrik en ze ging wachten tot ik ging opstappen, maar zij was toch moediger (of moe) dan mij en stapte al snel op. Toen stapte Micha en Katrien vooraan, de gids was ervaren, en alle paardjes volgden. Mickey, als eerste als handpaard, deed het geweldig!

We kwamen aan de brug, alle paardjes, hondjes en begeleiders deden het voortreffelijk . Toen moesten we de ramp van de brug af: ik denk dat alleen Lotte en Anna zijn afgestapt (en ik was nog niet opgestapt ). En dan kwamen we naast het Kempisch Kanaal, lekker rustig padje en ik ben opgestapt . Alles verliep verder vlot en we kwamen aan bij 'Marth van den thijs' voor een drankje of een ijs. Paardjes konden rustig grazen, en de garcon van dienst (Jan mijne man) zorgde voor de drank! Alice (pony van de buren) was ook aan het eten maar met haar bit lukte dit niet goed, en toen heeft de buurman het bit eruit genomen en het kopstuk omgedoopt tot een bitloos, om bij de groep te horen . En toen we vertrokken was Alice nog steeds bitloos en mocht mijn dochter op Alice en ging Anna op Bollie. Lotte genoot echt, mooi recht in het zadel op zo een prachtige pony!

Dezelfde weg naar huis, ramp op (iedereen in het zadel), brug over, joelende kinderen met bal (Leki dacht even dat hij de bal mocht pakken), spoorweg over (geen trein, oef) en terug thuis deed Katrien de poort voor ons open, knap vanuit het zadel.
    Alle paardjes afgezadeld, we wilden buiten nog iets drinken en toen werd de lucht wel erg dreigend en zijn we binnen gegaan. Sylvia, Dirk en Katrien hebben nog naar mijn L1 opname gekeken en zijn toen huiswaarts gegaan. Alle paarden en honden hebben ze meegenomen, tot spijt van mijn dochters, er was iemand wel helemaal verliefd geworden op Mickey, en ze zagen beiden zo'n hond (Tibo of Leki, maakte ze niets uit) wel zitten.

En toen was het verlaten, om goed te zijn moesten we de paddock terug leegmaken, maar ik was doodmoe, dus ben in de douche gekropen en daarna in de zetel.

Ik vond het een super-toffe-dag, ik heb echt genoten van al het gezelschap (daar had ik vooral bang voor dat ik zo zou bezig zijn met organiseren dat ik vergat te genieten), dus allemaal hartelijk bedankt voor jullie komst en met deze is onze wei officieel geopend!!!
    "Dromen komen uit..."

Bladwijzers

Forum Rechten