Jeetje, heb ik EINDELIJK een redelijk LB paard, komt het volgende probleem...
Shanna was altijd RB-ex, zoef, vlieg, run om vanalles. Na maaaaaaanden lijkt dit gezoef eindelijk voorbij te zijn. Zoefzoef, doet ze vrijwel nooit meer, in elk geval niet in de Rbmodus. nee, dit doen we tegenwoordig gewoon links![]()
Een paar weken heb ik mogen genieten van een paard dat
A. niet bang was
B. het heerlijk vond om in zo'n relaxte mood nieuwe dingen te leren of dingen te perfectioneren.
Maar... van RB-ex gingen we over naar LBex, enne... toen was ik het spoor bijster. Hihi, mijn savvy heeft zich vooral aan de rechterkant ontwikkeld zeg maar. Do it on valium, paard lezen, spiegelen, snel inspelen op angst, etc etc, dat is mijn straatje wel. Maar nu heb ik dus een Lbex paard, dat helemaal niet op dat valium zit te wachten. Nee, ze wil actie, nieuwe dingen doen, niet 10 keer hetzelfde...
Vraag ik 1 keer een slalom at liberty, dan doet ze hem de 2e keer uit zichzelf, de 3e keer zegt ze: toedeloe, die ken ik al, ajuus.
Vraag ik met de circlinggame steeds wisselende dingen, zelfs dan verlies ik haar aandacht. Leer ik haar een spin bij de circling, dan denkt ze de 3e keer: pfff... nee he... zucht... Leer ik haar achteruit over een balk, dan kijkt ze de 2e keer me boos aan "dat wéét ik al, dom mens!"
Vrijdag MOEST ik bepaalde oefeningen voor de demo perfectioneren, en op een gegeven moment had ze echt 2 hoeven in haar neus en 2 in haar oren... Ik heb haar zo moeten overhalen die saaie stomme oefeningen nog één keer te doen, dat ze, sinds ze vrijdagavond thuis kwam, niet meer bij me wil komen, of iets met me wil doen. Jeetje, sorry Shanna... ik moet nog erg wennen aan deze omslag, voorheen gaven herhalingen in oefeningen haar steun en zorgden de patronen ervoor dat ze rustig kon blijven. Hierdoor heb ik mezelf kwa creativiteit niet erg hoeven te ontwikkelen en dat merk ik nu wel heel erg. 3 keer een dezelfde oefening op een dag, en ze loopt bij me weg at liberty, of wordt nijdig online.
Help, help, wie heeft hier nog leuke kleine variaties op de level 2 7games zeg maar... Of wie weet oefeningen/puzzels waar me je zo'n uitgesproken LB extrovert paard wat langer zoet kan houden...
Bladwijzers