Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Van het ene extreme in het andere, zucht...

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Van het ene extreme in het andere, zucht...

Jeetje, heb ik EINDELIJK een redelijk LB paard, komt het volgende probleem...
    Shanna was altijd RB-ex, zoef, vlieg, run om vanalles. Na maaaaaaanden lijkt dit gezoef eindelijk voorbij te zijn. Zoefzoef, doet ze vrijwel nooit meer, in elk geval niet in de Rbmodus. nee, dit doen we tegenwoordig gewoon links
    Een paar weken heb ik mogen genieten van een paard dat
    A. niet bang was
    B. het heerlijk vond om in zo'n relaxte mood nieuwe dingen te leren of dingen te perfectioneren.

Maar... van RB-ex gingen we over naar LBex, enne... toen was ik het spoor bijster. Hihi, mijn savvy heeft zich vooral aan de rechterkant ontwikkeld zeg maar. Do it on valium, paard lezen, spiegelen, snel inspelen op angst, etc etc, dat is mijn straatje wel. Maar nu heb ik dus een Lbex paard, dat helemaal niet op dat valium zit te wachten. Nee, ze wil actie, nieuwe dingen doen, niet 10 keer hetzelfde...
    Vraag ik 1 keer een slalom at liberty, dan doet ze hem de 2e keer uit zichzelf, de 3e keer zegt ze: toedeloe, die ken ik al, ajuus.
    Vraag ik met de circlinggame steeds wisselende dingen, zelfs dan verlies ik haar aandacht. Leer ik haar een spin bij de circling, dan denkt ze de 3e keer: pfff... nee he... zucht... Leer ik haar achteruit over een balk, dan kijkt ze de 2e keer me boos aan "dat wéét ik al, dom mens!"

Vrijdag MOEST ik bepaalde oefeningen voor de demo perfectioneren, en op een gegeven moment had ze echt 2 hoeven in haar neus en 2 in haar oren... Ik heb haar zo moeten overhalen die saaie stomme oefeningen nog één keer te doen, dat ze, sinds ze vrijdagavond thuis kwam, niet meer bij me wil komen, of iets met me wil doen. Jeetje, sorry Shanna... ik moet nog erg wennen aan deze omslag, voorheen gaven herhalingen in oefeningen haar steun en zorgden de patronen ervoor dat ze rustig kon blijven. Hierdoor heb ik mezelf kwa creativiteit niet erg hoeven te ontwikkelen en dat merk ik nu wel heel erg. 3 keer een dezelfde oefening op een dag, en ze loopt bij me weg at liberty, of wordt nijdig online.
    Help, help, wie heeft hier nog leuke kleine variaties op de level 2 7games zeg maar... Of wie weet oefeningen/puzzels waar me je zo'n uitgesproken LB extrovert paard wat langer zoet kan houden...

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: Van het ene extreme in het andere, zucht...

Misschien nu een idee om met dwerk alleen dingen te doen die ze nog niet zo goed kent en je vooral te richten op het rijden....laat dat grondwerk eens een maandje voor wat het is...kom even bij van het paard dat je inhaald en wat je even niet kan bevredigen met een eindeloos scala aan crea bea dingen...

Met rijden hebben jullie nog ZOVEEL in te halen en te doen dat je wellicht voor nu even je creativiteit daarin moet steken...

En als je het echt niet meer aankunt ga dan eens lekker buiten wandelen...gegarandeert dat je je RB Shanna in elk geval 1 keer terug ziet...weet je in elk geval wat je moet doen....en buiten kan je vaak ook crea zijn met de dingen die je tegenkomt. Dus misschien zit het hem ook wel niet in de oefeningen als wel in het crea worden met de omgeving!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Heerlijk he Ik zat ook te denken ga lekker met haar buiten rijden even wat anders, maar rijden is mischien wat teveel nog maar idd wat ana zegt lekker wandelen of fietsen of skieleren al la Evelien (mischien toch maar niet)

Met lange teugels aan de gang evt ook buiten.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

..Of toch het waaiertje met spelkaartjes van Elineke aanschaffen

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Haha Sandra, tis wat he? Bij Tamara moest ik ook veeeel en vaak herhalen en bij Droo absoluut niet, dat is boring! Gelukkig bezit ik aardig wat creativiteit en geniet ervan dat ik dat nu wel weer kan gebruiken. Maar kan me voorstellen dat het lastig is als je zelf wat moeilijker die creativiteit naar boven kan halen.

Wat ik altijd doe...ik kies een paar obstakels uit en bedenk wat ik daar zoveel mogelijk mee kan doen. Heb ik geen ideeen meer en zie ik dat Droo het saai vind, dan stop ik. Soms bedenk ik dan wat anders maar meestal vind ik het dan genoeg voor die dag (korte sessies, maar wel zo leuk mogelijk). Droo vind het overigens geweldig om naar buiten te gaan en die tip had je al gekregen dus daar zou ik zeker iets mee doen. Een leuke plaats opzoeken met bijv. veel bomen, heuvels of wat we hier hebben: een speeltuin. Kun je ook erg creatief zijn, wel oppassen voor de kindertjes

Met Droo moet ik ook vaak nieuwe dingen verzinnen, dan denk ik dat het moeilijk is en doet meneer het even in één keer (achterwaarts porcupine, een heuvel op bijvoorbeeld). Dus, dan weer iets nieuws verzinnen. Wat ik vaak doe; dingen bedenken die misschien onmogelijk lijken en van daaruit steeds 'kleiner' gaan denken. Dan kom je vanzelf op iets wat wel kan en een uitdaging is voor Shanna.
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

@ Anna, ja misschien wel een goed idee om even het grondwerk te laten wezen... Ik kom daar nog moeilijk van los, zeg maar...
    Ok, vanmiddag maar eens gaan rijden dan, hihi. Wandelen langs de weg is ook wel een goeie. Straks als de paarden in de voorste wei staan is dat ook weer een stuk makkelijker. Ik heb er ook al over zitten dromen om Damat handpaard te leren zijn. en bv met 2 paarden grondwerk te doen. damat voor spek en bonen mee.
    @ linda: Crea met spulletjes... ik ben er niet zo goed in. Ik kom niet veel verder dan een slalom, een sprongetje of achtjes om pionnen heen... Voet op een placemat is ook als Total boring bestempeld...

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Hihi, zo herkenbaar! Kate weigert ook "leuk" mee te doen als ik een versie van een game in de bak vraag die ze al beheerst . Dat was bij mij dan ook de reden om het hele Parelli los te laten, om haar even te laten en andere dingen te gaan doen (zoals rijden en wandelen). Wat bij Kate ook erg goed werkt is om de games wel te doen, maar met een doel. Dus bijvoorbeeld een yoyo als ik het hek open maak, gevolgd door een griving achterhand om het hek te kunnen sluiten en een porcupine om haar goed te zetten om weg te lopen bij het hek.

Verder heel veel onbekende dingen opzoeken en dan daar een game of wat spelen om het obstakel te benutten. Kate's absolute favoriet is samen het hekwerk nalopen, zo is zij bezig om op mij te letten wat ik zou willen en vind ze het leuk om samen de games te doen. Nu ik erover nadenk is het bij Kate vooral een zaak om in ieder geval buiten de bak het doelgericht, nieuw, uitdagend én vooral sámen iets te doen, dán is het voor haar leuk. In de bak doe ik geen games, wel gebruik ik elementen ervan.
    Nu is Kate geen LB-ex, maar meer LB-in met ex-trekjes soms. Misschien dat dit voor Shanna ook niet werkt, maar het is het proberen waard .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Sorry Sandra, maar ik ben blij dat jij soms met hetzelfde worstelt als ik, soort van: zie, ik ben niet gek, zij heeft het ook.

Alleen had Lodash juist dat hij alsmaar switchte van RB naar LB. En terug en heen en terug.
    Schakelen!!!!!!

Succes met creatieve oplossingen bedenken!

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten