Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: blijft plakken

blijft plakken

Ik ben vandaag eerst beetje gaan spelen en rennen door de wei met sophie. Toen ik beetje moe was, zijn we even uurtje gaan rijden.
    Daarna heb ik geprobeerd met sophie van de 7 games "wijken voor druk"maar als ik dat doe en ik duw heel zachtjes en rustig op haar kont, dan draait ze wel maar dan blijft haar hoofd blijft dan bij mij (is dat goed of niet ?)
    En later echt zeg maar zijwaards dan doet ze het wel maar ze wil weer terug naar mij. en had trouwens geen snoepjes

wie kan mij helpen ?

Actief Forumlid Mieke_Cunna's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Re: blijft plakken

Ik probeer je laatste stukje te begrijpen maar ik vind het moeilijk. Zou je het iets beter uit kunnen leggen?

Wat ik met wijken voor druk altijd met me fjord doe is: eerst de druk opbouwen en beweegt ze in de goede richting direct druk loslaten zodoende gaat het paard snappen dat hij met de meest kleine druk al de richting op moet welke jij van hem vraagt. Echter krijg je dit niet in 1 week voor elkaar ik ben er al meer als een half jaar mee bezig.
    High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!

Nou kijk. Ik begin dan met wijken met lichte druk want ze reageerd er heel goed op, en dan heb ik haar op de plaats waar ze heen moet, dat gaat allemaal goed. maar zodra ik dan stop met de druk en doe maar hele kleine stap achteruit, staat ze direct weer naast me.

en dat is met alles zo, (als ik aan spelen ben), ze wijkt niet van me zijde.

Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Oke, dit is een stuk duidelijker. Dankjewel, moet alleen wel toegeven dat ik met Cunna precies hetzelfde probleem heb en zoals ik jouw zo hoor zelfs minder ver ben. Cunna moet ik eerst "wakker" maken met grote druk en dan gaat het flotjes makkelijker magoed ze is niet voor niets fjord hihi..

Haha
    Opzich is sophie altijd heel wakker, en let enorm op mij. ze weet ook bij mij precies waar ze aan toe is maar zodra een ander haar vast heeft maakt ze daar misbruik van en word ze vervelend.

ik ga in de vakantie verder met de 7 games omdat ik deze week erg druk ben met haar wei
    maar het beginnetje is er al, hoop volgende week de stick & string te krijgen van eveline dus dan gaan we echt aan de slag

Hoe lang ben jij al bezig met cunna

Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Oke, succes inieder geval. Ik ben met kleine beetjes bezig aangezien Cunna nog 2 moet worden. Maar de tijd dat ik een leadrope, stick, string en touwhalster heb is nu 8 maand ongeveer.

Oh ze is nog heel jong dus, sophie is alweer 8 heb een leadrope enz maar nog geen stick & string
    ik gebruik me arm nu veel als stick ghehe dat snapt ze wel

Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Oke, ik ben sinds deze week echt blij dat ik een stick heb. Nav mijn stuiterende cunna topic met de reacties die ik erop kreeg ben ik me stick anders gaan gebruiken en het werkt.

Ah goed man
    welke stick heb jij ?

ik krijg van weekend de stick & string van eveline, ben benieuwd wat sophie ervan vind

Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Oke leuk! Ik heb mijn stick bij equiplay vandaan. De goedkoopste geloof ik.

Ik heb best.. ben erg benieuwd hoe sophietje het vind want het is nogal een scheiterd

Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Oke, laat sophie eerst eraan snuffelen en kennismaken dan weet ze wat het is.

Ja zoiets had ik ook in me gedachten.
    Met poetsen bij haar in de buurt leggen enz, eraan laten snuffe, en over haar heen wrijven en laten zien dat het haar geen pijn zal doen

Aangemeld
    Mar 2007
    Leeftijd
    37

Inderdaad, goed bezig inieder geval. Ben wel benieuwd hoe ze erop gaat reageren, laat je dat nog even weten?

Haha zeker weten! ben zelf ook erg benieuwd
    hoop als ik er tijd voor heb want ik ben ook bezig met haar wei

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten