Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Zomereczeem -> welke (hals)deken?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Zomereczeem -> welke (hals)deken?

Balen, de schuurplekken van Baby waarvan ik eerst dacht dat ze door stevig krabbelen met Anoushka veroorzaakt werden, zijn nu toch wel groot en typisch SME-achtig geworden.

Anous heeft ook SME en heeft sinds vorig jaar een gehele deken. Baby heeft tot nu toe alleen op het midden van zijn hals jeuk (20cm achter de oren tot 20cm voor de schoft) en maar heel weinig aan zijn staart, dus een halsdeken lijkt me voorlopig een goede optie.

Maarrr... de meeste dekens die je kunt kopen zijn gehele dekens. Wie heeft goede ervaringen met een bepaald merk deken en weet een online winkel waar ik deze kan kopen?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Re: Zomereczeem -> welke (hals)deken?

Hey Eveline! Je hoeft niet persé een volledig deken te kopen. Boett heeft ook een hals die verbonden zit met een staartbeschermer. Je kan die kopen in de ijslandershop, misschien even zoeken?

Xjes!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Ivanhoe dekens verkopen ook die halzen. Net zo goed maar niet zo duur als Boett

http://www.ivanhoe-products.com/
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ja Ivanhoe hebben we voor Fjölnir ook gehad, een halsdeken. Alleen werd hij met die witte halsdeken de hele wei doorgejaagd, omdat het er zo eng uitzag.

Ook blijft die minder goed zitten dan de hele deken, geloof ik me te herinneren.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Bedankt voor alle tips!
    Ondertussen heb ik ook een leverancier gevonden in Engeland, die halsdekens levert die ook over het hoofd gaan (met grote gaten voor ogen en oren), waardoor ze beter blijven zitten zonder riempjes rondom de hals.
    Ik hoop dat ze een korte levertijd hebben, anders ga ik alsnog voor de Ivanhoe.

Zou ik even de link ernaartoe mogen zien? En is het duur? Ben eigenlijk ook wel benieuwd ernaar!

Je kan ook bij paardendrogist of divoza via internet bestellen
    Surrender to fun!

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de volledige deken ondanks het feit dat Sterre alleen haar manen schuurde en niet haar staart.
    Het kan zich namelijk bijv. uiten bij de hals terwijl ze elders op het lijf zijn lastig gevallen door beestjes.
    Anyway in de loop van vorige zomer begon ze toch ook met haar staart, dus was blij dat ik in 1x een hele deken had gekocht.

Ik vind de kwaliteit van boett erg goed. Ben heel tevreden met mijn deken/hoofdkap
    Hier heb je ook hals dekens van

Net wat Funny girl zegt de vliegjes gaan elders wel weer zitten en iriteren.

Dames! Mijn gloednieuwe eczeemdeken is te koop! Zie Vraag & Aanbod!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik zou hem inderdaad ook in een hele deken hijsen, juist om jeuk en schuren elders alvast voor te zijn. De pagony excema is niet zo duur, maar wel sterk. Kate heeft hem ook op op erg vliegerige dagen en het ding is absoluut haflingerproof!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Ik zou hem inderdaad ook in een hele deken hijsen, juist om jeuk en schuren elders alvast voor te zijn. De pagony excema is niet zo duur, maar wel sterk. Kate heeft hem ook op op erg vliegerige dagen en het ding is absoluut haflingerproof!
    Zelfs Sterre proof ik heb dezelfde.

Forumlid
    Aangemeld
    Jul 2006

Kan een "gewoon" vliegendeken ook genoeg bescherming bieden? Zoals b.v. Rambo Sweet itch hoody?
    Ik heb nu een Pagony Eczema voor mijn paard. Dat is echter echt een onding....
    Op het moment dat ze gaat schuren en het deken voor een lange periode op moet heeft ze meer last van het deken dan dat ze van de vliegjes zou hebben.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Geen idee, maar de eczeemdekens zijn wel van nog dichtere stof dan de normale vliegendekens (sweet itch is trouwens zomereczeem in het engels, dus zou goed kunnen dat de rambo die jij bedoelt er wel tegen beschermt).

Ik heb nu toch een full-body deken gekocht voor Misa, om de uitbreiding over de rest van zijn lichaam voor te zijn en idd: als hij ergens anders gestoken wordt, dan kan dat zich ook uiten in de manen. En er zitten 's avonds toch veel vliegjes op de wei, ook op zijn buik enzo, dus die bescherming is wellicht toch wel prettig voor hem.

Alleen de pasvorm is niet heel geweldig vind ik. Blijft wel goed liggen (ook in woeste galop zonder singels vast) maar hij is iets te lang EN iets te smal. Vooral de buikflap moest op allergrootste stand en hangt vervolgens in het midden een beetje als een losse zak om hem heen

Ja, ik heb dat ook met mijn pony's! Veel te lang en/of te smal... Is misha geen haf? Dat is ook zo'n robust paardje, dat zal daardoor wellicht komen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten