Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Gechipt

Gechipt

Vandaag is Grace halsoverkop gechipt. Chippen hoeft vast niet slecht te zijn maar het is zwaar onprofessioneel gebeurt en ik maak me er behoorlijk zorgen over. De dierenarts zou toch komen voor de koeien dus dan kon die gelijk even Grace chippen vond de eigenaar (chippen is verplicht). Terwijl dit door een erkende paardendierenarts moest gebeuren en dat was deze man duidelijk niet. Ik in protest, want ik had er geen goede verhalen over gehoord en om zomaar iets door de eerste beste persoon te laten doen is wel erg riskant. Gevraagd of de eigenaar op z'n minst er even wat over op wilde zoeken of het door een echte paardendierenarts wilde laten doen. Maar het moest toch gebeuren. Ik heb tegen de eigenaar gezegd dat hij dan wel Grace vast moet houden. Ze zou het me anders nooit vergeven. Dus de dierenarts pakte meteen de praam erbij en draaide deze op z'n allerstrakst om Grace haar lip. Grace meteen al in opstand. Vervolgens pakt hij zo'n wegwerpscheermesje en scheert een heeel klein stukje haar weg. Het werd niet eens heel goed ontsmet. Het was verschrikkelijk om te zien, zodra hij de chip er in wilde doen werd Grace helemaal gek. Er werd met man en macht aan haar getrokken, maar ze gooide zichzelf tegen de deur aan, begon te springen en heeft de eigenaar een behoorlijke knal verkocht. Doordat ze zo door het lint ging heeft de dierenarts ook een hele snee gemaakt. Het bloede heel erg. Waar de chip zit, zit nu een bultje, je kan het op de foto niet zo heel erg goed zien maar het is groter dan het lijkt. Het moet toch altijd netjes onder de huid zitten? De chip zit ook in het deel dat niet eens goed weggeschoren is en dus al helemaal niet goed ontsmet. Het ergste is nog wel dat Grace precies boven de plek waar de chip nu zit heel erg aan het schuren is. Gaat ze nu dus weer schuren dan wil ik niet weten wat er met die chip gaat gebeuren. Ik voel me er behoorlijk rot over en omdat ik niet zo veel verstand heb van dat chippen wil ik er graag meer over weten, ik zal er ook foto's bij doen zodat jullie kunnen inschatten hoe het is.
    Martine
    [attachment=1:7585a]100_2616(3).JPG[/attachment:7585a]
    [attachment=0:7585a]100_2628(3).JPG[/attachment:7585a]
    He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
    www.paardopzijnbest.nl

Re: Gechipt

Oww.. getver.. die arme mooie Grace.. moet die nou echt nog op d'r 20ste gepakt worden? Wat ontzettend lullig.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ja inderdaad. Marianne weet jij misschien ook of die chip nu nog veilig verwijderd kan worden. Want zo ja kan ik de eigenaar misschien wel overhalen om ontheffing aan te vragen. Of is het gewoon al te laat..
    www.paardopzijnbest.nl

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Zag het al in je dagboek staan.....ziet er niet fijn uit en het verhaal er omheen is al helemaal niet fijn.

Geen idee of dat ding er nog uit kan zonder nog meer pijn, sorry.
    Hoop dat Grace snel hersteld is!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

jammer, Het had heel anders kunnen gaan als die man niet zo direct was geweest denk ik. Mijn paarden zijn ook allemaal gechipt, Nicky, veulen, heb ik zelf laten doen. Was zo gepiept, geen centje pijn. Een klein kaal plekje, en een bultje van de chip (dat is wel normaal als hij net zit) maar geen drama's. Ik zou de Chip maar gewoon laten zitten. Ik denk dat eruit halen voor Grace niet fijn zal zijn, en gebeurt is gebeurt. De Chip zit nu, en het sneetje groeit vanzelf weer dicht.

Wat een lelijke wond, ik heb sophie vorig jaar laten chippen en zij vond het chippen niet erg. maar dat witte kastje wel
    maar onze dierenarts deed alles heel netjes en rustig en wachte tot sophie er klaar voor was enz nam echt haar tijd.

Hoop als wondje snel weer dicht groeit

Goed verzorgen dat wondje dan komt het wel goed.

Maar wat een heftig verhaal zeg! snap dat je je er rot bij voelt

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Martiine
    dan kon die gelijk even Grace chippen vond de eigenaar (chippen is verplicht).
    Niet waar.
    Registratie en identificatie is verplicht. Registratie = paardenpaspoort, identificatie = chip of dna. In Nederland ben je gelukkig vrij in die keuze.

of die chip nu nog veilig verwijderd kan worden. Want zo ja kan ik de eigenaar misschien wel overhalen om ontheffing aan te vragen. Of is het gewoon al te laat..
    Nee, niet laten verwijderen. Risico op (grotere) problemen is veel te groot. Dus, ja, het is te laat.

Ik hoop ontzettend dat dit geen vervelende gevolgen voor Grace gaat opleveren...

En hoe ik over chippen denk hoef ik denk ik niet meer uit te leggen (zie mijn onderschrift).
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Marianne weet jij misschien ook of die chip nu nog veilig verwijderd kan worden
    Als de chip goed ingebracht is, dan hoort deze vrij diep in het spierweefsel te zitten. Het is dan ook geen sinecure om dat ding er weer uit te halen... nu dat ding er toch zit zou ik maar even het verloop afwachten: als het erg dik wordt, gaat ontsteken of nog steeds bloedt dan wel bij een DA aan de alarmbel gaan hangen. Hou haar maar goed in de gaten.

Wat zonde nou toch.. jammer dat de eigenaar niet wist dat je met weinig meer moeite een DNA had kunnen laten vaststellen. Dan was haar dit tenminste bespaard gebleven.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
    dan kon die gelijk even Grace chippen vond de eigenaar (chippen is verplicht).
    Niet waar.
    Registratie en identificatie is verplicht. Registratie = paardenpaspoort, identificatie = chip of dna. In Nederland ben je gelukkig vrij in die keuze.
    Ja daar kwam ik ook achter. Als ik dat toch eens eerder had geweten.. Ook omdat ze zo schuurt.. wat nu als die chip niet blijft zitten waar die moet zitten?
    Ik hoop zo dat het geen complicaties met zich mee gaat brengen..

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Marianne weet jij misschien ook of die chip nu nog veilig verwijderd kan worden
    Als de chip goed ingebracht is, dan hoort deze vrij diep in het spierweefsel te zitten. Het is dan ook geen sinecure om dat ding er weer uit te halen... nu dat ding er toch zit zou ik maar even het verloop afwachten: als het erg dik wordt, gaat ontsteken of nog steeds bloedt dan wel bij een DA aan de alarmbel gaan hangen. Hou haar maar goed in de gaten.
    Omdat die chip niet goed ingebracht is, hoopte ik eigenlijk (tegen beter weten in) dat verwijderen nog mogelijk was. Laten we hopen dat de DA er niet nog een keer bij hoeft te komen. Ik ga er deze morgen nog heen, dus ben beniewd hoe het er dan uit ziet. Bij eventuele veranderingen maak ik nog wel wat foto's.

Iniedergeval bedankt voor jullie reacties!
    www.paardopzijnbest.nl

Vannochtend nog even wezen kijken en het zag er een stuk beter uit dan gisteren. Wel zit er nu een grote ronde bult. Ik heb het nog schoongemaakt en haar op de wei gezet. Ze kon nog steeds flink rennen en ik heb nog even getest of ze haar nek nog goed kon inbuigen, dat ging ook prima. Ze heeft er dus geen last van. Nu hopen dat die bult snel verdwijnt en als dat gebeurt valt het hopelijk wel mee.
    www.paardopzijnbest.nl

Bladwijzers

Forum Rechten