Vandaag is Grace halsoverkop gechipt. Chippen hoeft vast niet slecht te zijn maar het is zwaar onprofessioneel gebeurt en ik maak me er behoorlijk zorgen over. De dierenarts zou toch komen voor de koeien dus dan kon die gelijk even Grace chippen vond de eigenaar (chippen is verplicht). Terwijl dit door een erkende paardendierenarts moest gebeuren en dat was deze man duidelijk niet. Ik in protest, want ik had er geen goede verhalen over gehoord en om zomaar iets door de eerste beste persoon te laten doen is wel erg riskant. Gevraagd of de eigenaar op z'n minst er even wat over op wilde zoeken of het door een echte paardendierenarts wilde laten doen. Maar het moest toch gebeuren. Ik heb tegen de eigenaar gezegd dat hij dan wel Grace vast moet houden. Ze zou het me anders nooit vergeven. Dus de dierenarts pakte meteen de praam erbij en draaide deze op z'n allerstrakst om Grace haar lip. Grace meteen al in opstand. Vervolgens pakt hij zo'n wegwerpscheermesje en scheert een heeel klein stukje haar weg. Het werd niet eens heel goed ontsmet. Het was verschrikkelijk om te zien, zodra hij de chip er in wilde doen werd Grace helemaal gek. Er werd met man en macht aan haar getrokken, maar ze gooide zichzelf tegen de deur aan, begon te springen en heeft de eigenaar een behoorlijke knal verkocht. Doordat ze zo door het lint ging heeft de dierenarts ook een hele snee gemaakt. Het bloede heel erg. Waar de chip zit, zit nu een bultje, je kan het op de foto niet zo heel erg goed zien maar het is groter dan het lijkt. Het moet toch altijd netjes onder de huid zitten? De chip zit ook in het deel dat niet eens goed weggeschoren is en dus al helemaal niet goed ontsmet. Het ergste is nog wel dat Grace precies boven de plek waar de chip nu zit heel erg aan het schuren is. Gaat ze nu dus weer schuren dan wil ik niet weten wat er met die chip gaat gebeuren. Ik voel me er behoorlijk rot over en omdat ik niet zo veel verstand heb van dat chippen wil ik er graag meer over weten, ik zal er ook foto's bij doen zodat jullie kunnen inschatten hoe het is.![]()
Martine
[attachment=1:7585a]100_2616(3).JPG[/attachment:7585a]
[attachment=0:7585a]100_2628(3).JPG[/attachment:7585a]
Bladwijzers