Ik kan met de spuit overal komen opzich. Maar zodra ze weet dat ik ga spuiten word ze gek maar ik kan het wel over haar lichaam halen enz, maar dat er iets op haar gespoten word vind ze niks
Ik kan met de spuit overal komen opzich. Maar zodra ze weet dat ik ga spuiten word ze gek maar ik kan het wel over haar lichaam halen enz, maar dat er iets op haar gespoten word vind ze niks
De tip van aylakim is erg goed. Eerst oefenen met een waterspuit op afstand. eventueel zelf achteruit lopen terwijl je onophoudelijk richting grond spuit en je paard aan het touw je volgt op een afstand die zij wil. Tot je paard de afstand zelf steeds kleiner maakt. Dan in stilstand op de grond spuiten en zolang je paard stil blijft staan steeds meer richting je paard en na elke spuite dichterbij weer even een spuitje verderweg, weer dichterbij, weer verderweg. Om zo te voorkomen dat je paard begint te lopen. Op ten duur kun je steeds dichterbij komen, tot de spuit niet eng meer is.
Als je paard toch gaat lopen NIET stoppen met spuiten, maar even wat meer afstand nemen terwijl je spuit bv. Je weet dan dat je over de grens bent gegaan, eigen fout, hierna nog langzamer opbouwen.
Ok super bedanktik ga ermee bezig
Ik heb ontzettend last van die kleine rot vliegjes.. vooral rond de klok van 5.
Wie weet er een spray/gel of wat dan ook die enkele uren werkt? Helaas kan ik "maar" 1x per dag naar m'n paard toe maar het is echt nodig.
Evt kost het maar wat, als het maar werkt. Vlekken/stinken maakt niet uit, als mijn paard maar niet meer zo'n last heeft!
PB ME ALSJEBLIEFT!!![]()
Hoelang werkt die?Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
Bij lange na niet lang genoeg.![]()
Paar uur denk ik![]()
May the horse be with you!
Nee, helaas, welke spray je ook gebruikt, ze zijn allemaal beperkt w.b. werkingsduur..
dus, als je paard veel last heeft dan een bodydeken erop.
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Het kán lang genoeg zijn, tis echt van 5/6 uur tot donker, die rotmugjes.Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
http://www.paardenhoeven.be/
Ik heb daar nu eens de equitase vliegenspray besteld. Maandag zal mijn hoefsmid het meebrengen. Volgens hem helpt het echt
Ik heb nu een voorraad van 3 sprays om de ambetanterikken op afstand te houden. Als er niks helpt dan denk ik zeraan om zo een middeleeuws kostuum te kopen. (zo'n deken met kap)![]()
keep it fun!
hihi middeleeuws pakgoeie
ja maar jij wil zo pak voor op de wei
ik zoek vliegen prutje voor het rijdenmaar heb nu stübben besteld ben benieuwd, als die moet waarmaken wat erbij staat dan ben ik tevreden
Neenee, 't is ook om te rijden. Met een uitsparing voor het zadel.
In de weide van de paarden valt het gelukkig mee.
Vorig jaar heb ikeen dazenval geplaatst en niet één beestje gevangen.
keep it fun!
oh ik heb een boett deken maar die doet ik niet op met rijden want dat zit volgens mij niet voor het paard.
Oorspronkelijk Geplaatst door aylakim
Ik het Mischa ook maar wijsgemaakt dat hij een stoer en cool ridderpaard is![]()
Nu staat hij braaf stil met de deken omdoen![]()
![]()
hihi en jill geloofde mischa je![]()
Ze hebben het gauw genoeg in de gaten dat het goed is wat je voor ze doet een deken op..
Ohh mensen wat ben ik blij, Ik heb nu Stübben vliegenspray
en dit stink zooooo ongelovelijk.
maar het werkt toppie, ik kwam terug van het rijden (na 1,5 uur) en je rook het nog precies zo dan toen ik het erop spoot![]()
Ik kwam aanlopen jan zegt, jemig wat ruik ik en was best end vanaf haha![]()
Bladwijzers