Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Tweestrijd, zadelkeuze

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Tweestrijd, zadelkeuze

HELP.

Denk je eindelijk het perfecte zadel te hebben gevonden, zit je er zelf niet lekker in.
    Zoals sommige van jullie wel zullen weten dat Mischa een oud-type haflinger is. Kort en breed dus.
    Omdat vele mij een westernzadel aanraden had ik op marktplaats na lang zoeken het perfecte zadel gevonden, we zaten altijd te klooien met een te smal zadel (schouders) of een bredere en dus langer zadel (lendenen)
    Nu hebben we alsnog een vrij lang zadel dat precies past. Mischa is in zn nopjes, maar ik dus NIET.
    Na al een tijdje met dit zadel niet helemaal top te hebben gereden, onder de gedachte: dit is de eerste keer western rijden, dus het went wel zit ik dus nog steeds niet volledig ontspannen op m'n paard.

Ik schuif in het zadel, met mijn kleine kont. Het zadel geeft me geen steun, ik heb al mijn concentratie nodig om rustig in galop in het zadel te blijven zitten, ipv ik mijn aandacht op Mischa kan richten.

Iemand een idee? Dit zadel verkopen, een vzh zadel nemen? Verder zoeken naar een beter passend (duurder) zadel? Of ligt het misschien aan mijn zit?

Hopelijk heeft iemand anders hier ook ervaring mee.
    Groetjes, Jill

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: Tweestrijd, zadelkeuze

Misschien is een dik schapenbontje een idee? Dat maakt je zadel wat kleiner, en je glijdt er vast minder op dan op leer (als het glad leer is tenminste).

Actief Forumlid Jill's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2007
    Leeftijd
    31

Re: Tweestrijd, zadelkeuze

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    Misschien is een dik schapenbontje een idee? Dat maakt je zadel wat kleiner, en je glijdt er vast minder op dan op leer (als het glad leer is tenminste).
    Das een idee, het is een kunststof zadel van Premiere, met een soort stoffen zit.

Bladwijzers

Forum Rechten